subota, 23.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 11.12.2019. u 21:30 Rade Stanković

Koridor razvoja centralne Srbije

Radovi na izgradnji Moravskog koridora počinju 15. decembra izgradnjom deonice od Pojata do Kruševca, odnosno između zapadne i istočne petlje kod Lazarevog grada
Кружни ток у селу Кошеви, одакле траса новог опута скреће ка Западној Морави (Фото: Р. Станковић)

Kruševac – Posle višedecenijskih napora da se izbori za modernu saobraćajnicu i povezivanje s Koridorom 10, Kruševac je dočekao početak radova, ali ne samo za 24 kilometara do Pojata, već i za izgradnju najsavremenijeg auto-puta kroz centralnu Srbiju. Biće to savremeni srpski koridor na tri Morave, čija izgradnja počinje 15. decembra, upravo kod Kruševca, čija je gradska uprava rešila sve imovinsko-pravne odnose na otkupu zemljišnih parcela.

Grad Kruševac je obavio sve pripreme koje su bile neophodne za otvaranje gradilišta. Prema rečima Jasmine Palurović, gradonačelnice Kruševca, eksproprijacija zemljišta, to jest 1.700 parcela, koliko je neophodno za auto-put kroz područje grada, počela je aprila ove godine, a završena tokom minulog leta. Istina, ostaje procena za naknadu na ime useva na tim parcelama i drugih objekata. Urađena je i eksproprijacija za podizanje savremenog, glavnog kampa na oko 27 hektara (174 parcele) za radnike i tehničku operativu.

– Kruševljani imaju razloga za zadovoljstvo jer mnogo dobijaju izgradnjom ovog auto-puta. Povezanost s Koridorima 10 i 11 je od izuzetnog značaja. Uz to, u našem gradu ima mnogo inostranih firmi kojima taj auto-put zaista mnogo znači. Mi ćemo biti privlačniji i za nove strane investitore, ali i za domaće sa značajnijim razvojnim ambicijama. Na našem području je više od 4.500 malih i srednjih preduzeća. To je respektabilan potencijal. Tome treba dodati i upošljavanje građevinske i putne operative, pa mogućnosti za razvoj turističke privrede i potrebe svih građana da što brže i bezbednije stignu do Beograda, Niša i drugih važnih gradova Srbije. Dobit je nemerljiva za pola miliona ljudi koje će povezivati Moravski koridor – kaže Jasmina Palurović, gradonačelnica Kruševca.

Ažurnost Gradske uprave Kruševca na eksproprijaciji zemljišta i izvođenju drugih priprema pohvalila je i Aleksandra Damnjanović, državna sekretarka u Ministarstvu saobraćaja, gostujući 8. decembra u Jutarnjem programu RTS-a.

– Mogla bih da pohvalim Kruševac, jer je u rokovima i zakonito donosio prvostepena rešenja, koja su praktično uslov za izdavanje građevinskih dozvola na ovoj, za Srbiju važnoj saobraćajnici, kojom se regulišu i rečna korita u dužini od 68 kilometara, što poduhvat čini veoma složenim. Složenost poduhvata jeste upravo u izvođenju hidro-tehničkih radova na rečnim koritima. Tome treba dodati i aktivnost na izgradnji telekomunikacionih objekata, odnosno postavljanje telekomunikacionih uređaja. Mi volimo kolokvijalno da kažemo da je ovaj koridor „tri u jedan”, jer se radi o digitalnom koridoru. Prvi put će biti primenjene neke nove tehnologije, zahvaljujući izabranom izvođaču radova, konzorcijumu „Behtel Enka”, koji je u svetu respektabilan – rekla je državna sekretarka Aleksandra Damnjanović.

Komercijalni ugovor o izgradnji s konzorcijumom „Behtel Enka” potpisan je u Beogradu 5. decembra. Ukupna procenjena ugovorena vrednost za put dužine 112 kilometara je oko 745 miliona evra.

Stav nadležnog ministarstva je da na drugim deonicama ne počinju radovi dok svi zakonski uslovi ne budu ispunjeni. Ovaj višegodišnji projekat će se graditi po fazama.

Na teritoriju grada Kruševca Moravski koridor ulazi na četrnaestom kilometru od Pojata ka Preljini. „Petlja Kruševac 1” u smeru ka Pojatama nalaziće se kod Fabrike za prečišćavanje otpadnih voda, a „Petlja Kruševac 1” u smeru ka Preljini vodiće kroz „bivoljski ključ” prema samom gradu, odnosno prema železničkoj pruzi i mostu ka Balkanskoj ulici i naselju Dedina. U tom delu razvijaće se industrijska zona. Petlja „Kruševac 2” nalaziće se na nekoliko stotina metara od sadašnjeg kružnog toka ka Jasici, odnosno putu za Kragujevac. Dužina auto-puta kroz teritoriju grada Kruševca je 21 kilometar. Tokom izgradnje koristiće se ranije izgrađeni savremeni put, odnosno od zaobilaznice kod Makrešana do Koševa. Taj deo puta biće „rehabilitovan” za jedan pravac. Od Koševa, tačnije na oko 600 metara od kružnog toka u tom mestu, trasa novog auto-puta skreće ka Zapadnoj Moravi, preko koje će se graditi most. Drugi most biće izgrađen nešto niže niz reku, kod Šanca. To znači da će na teritoriji Kruševca biti izgrađena dva mosta, dve petlje i dve naplatne rampe. Uz to, izgradiće se i nadvožnjak na mestu postojećeg mosta preko Zapadne Morave u Jasici. U samom gradu će, paralelno s izgradnjom auto-puta, biti izgrađen i jedan novi lokalni put.

Moravskim koridorom predviđena brzina iznosi 130 km na sat. Ukupna širina je 30 metara s po dve kolovozne trake i po jednom zaustavnom trakom u oba smera. Na ovom „digitalnom” putu internet će biti besplatan. Katastarski gledano, taj koridor će prolaziti kroz opštine Varvarin, Ćićevac, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak. Duž puta su planirane industrijske zone, a logistički centri nalaziće se u Kraljevu i Čačku. Značajno je i to što je u planu i izgradnja 139 objekata različite namene,  od čega 64 mosta, 26 nadvožnjaka i tri podvožnjaka. Put će imati ukupno deset saobraćajnih petlji. Nesumnjivo je da taj put ima ogroman značaj za pola miliona ljudi s područja duž tri Morave i za više od 21.000 malih i srednjih preduzeća.

Komеntari5
6bfbf
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ранко Родић
Дај Боже да ово није наставак еуфорије која је пратила изградњу пруге Београд - Бар. Обећаван је процват југа Србије и севера Црне Горе. Резултат смо видели.
Horizontalno povezivanje
Kruševac prvo treba da se spoji sa Aleksincem, Sokobanjom, Nišom,... i tako da se poveže Zapadna i Jugoistočna Srbija
Станиша Младеновић
Која је економска анализа доказала да изградња пута аутоматски повећава економски економски развој? Није направњена анализа ни у вези исплативости пута а још мање о нечему другом. Можда је тај новац могао да се искористи на бољи начин, рецимо у прерађивачкој индустрији, пољопривреди конкретно сточарству јер се бележи пад проценат хумуса у земљи која постаје пустиња. Изградња путева је идеалан начин за корупцију преко лекс специјалиса јер се избегацвају тендери.
Petrovac
Najvažnije je da poveže i Kragujevac ... od Mrčajevaca... sa obilaznicom ka putu za Batočinu. Uz Beogradsku obilaznicu ( Bubanj potok-Surčin) ova deonica ima najveći značaj a kratka i laka... Najveći i glavni grad Šumadije, i zbog istoka Srbije koji žele da putuju ka Crnoj Gori i BIH, univerzitetski centar, klinički centar, privredni centar, kamioni i ostala dostavna vozila u grad i iz grada... !!!
Rale
Nema šansi dok je Radomir Nikolić na čelu grada Kragujevca. U proteklih 5 godina od 2014. dobio je nula evra za infrastrukturu dok se u Srbiji dele milijarde, i to je i glupom dosta a kamoli pametnom da nešto zaključi. Vučić je Nikolićima poklonio Kg da se igraju i prave dečje vrtiće preko Fondacije, ali pod uslovom da ne traže pare od njega. Biće moguće da se izgradi ta deonica do Mrčajevaca, samo ako se karte u KG promešaju u protivnom još 5 godina agonije !!!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja