petak, 24.01.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:49

Boing 737 Maks bi pao 15 puta, nastradalo bi 3.450 ljudi

četvrtak, 12.12.2019. u 14:31
Боинг 737 (Фотографије Википедија)

VAŠINGTON – Prema internoj istrazi koju je sprovela američka Savezna uprava za civilno vazduhoplovstvo (FAA) Boingov 737 Maks srušio bi se ukupno 15 puta tokom perioda upotrebe i ubio bi više od 3.000 ljudi.

Cifra je objavljena tokom jučerašnje rasprave pred Odborom za saobraćaj o bezbednosti aviona, preneo je „Biznis insajder”.

U 15 padova punih 737 Maks aviona, ako bi bili katastrofalni kao dva koja su se dogodila, nastradalo bi čak 3.450 ljudi, prenosi Tanjug.

Čak i nakon što je predvidela 15 padova, FAA nije odmah prizemljila avione.

Prizemljenje je usledilo nakon drugog pada aviona u Etiopiji, što je nateralo i druge regulatore da ga zabrane.

Informacije su postale javne kada su juče objavljena dokumenta o predviđanjima nakon rasprave u Odboru za saobraćaj.

Brojka je zasnovana na internoj analizi koju je FAA sprovela nakon katastrofe Lajon Era u oktobru 2018. godine u kojoj je poginulo 189 ljudi.

Proračuni FAA pokazuju da je do nesreće došlo nakon otprilike 136.000 sati leta tog aviona.

Na osnovu tog broja, u kombinaciji sa očekivanim vekom eksploatacije tog modela aviona, koji iznosi maksimalno 45 godina, izračunato je da bi došlo do 15 nesreća, navodi se u dokumentu objavljenom posle rasprave.

U zavisnosti od konfiguracije aviona i popunjenosti mesta, u Maksu se može naći do 230 osoba.

Na osnovu proračuna Biznis insajdera, ako bi došlo do 15 nesreća u potpuno popunjenim avionima, poginulo bi oko 3.450 osoba, pored onih koji su poginuli u padu Lajon Era.

Prema proračunu „Vol strit žurnala”, koji je prvi objavio podatke iz dokumenta, 15 fatalnih nesreća Maksa mogle bi grubo da se uporede sa svim katastrofalnim nesrećama zajedno u proteklih 30 godina za pet Boingovih modela: 747, 757, 767, 777, 787.


Komentari6
c083e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Bob Petrovich
Boing je imao narucenih 4990 i neki B737Max i znali su da ne mogu nista da urade da ga ucine bezbednim. To je stara platforma na koju je nakalemnjen jaci i tezi motor.
деда
,, настрадало би чак 3.450 људи." Da se to desilo, trebalo bi da isplate obeštećenje od dve do tri hiljade milijardi dolara - prema zakonu u SAD. Ili da zatvore kompaniju.
Боривоје Банковић
Класични корпоративни начин размишљања. Одштета за 3 450 људи је мања од суме која би била потребна да се квар отклони. И ако се открије, биће отпуштено мање важних руководилаца уз огромне отпремнине. А регулационо тело се не меша у свој посао. Све је препуштено "невидљивој руци тржишта" коју спомиње Адам Смит у свом утопијском трактату ”Истраживање природе и узрока богатства”.
Marin
Zanimljiva je zadnja rečenica u ovom tekstu i pomalo je diskutabilna. Avijaciju dosta pratim... Recimo, Boeing 747 koji je u komercijalnoj upotrebi od 1970. (50 godina) imao je do danas 27 fatalnih nesreća u kojima su ginuli putnici. Ako bi Max po projekciji u idućih 45 godina pao 15 puta, onda bi se slobodno moglo ispred te brojke staviti "samo". Jer pao bi i više puta zbog nekih drugih nesretnih okolnosti. Dakle, ovo je projekcija pada Maxa samo u pogledu ove konkretne tvorničke greške.
Bojsa
"Money Talks!", kako se kaze u zapadnom biznis svetu. Sve se stvarno vrti oko novca i profita. Ljudski zivoti su samo kapljica vode u ovom okeanu, sto mozda i jeste tacno, s obzirom da vise ljudi u Americi pogine svakog dana od oruzanih napada pojedinaca. Ono sto je problem je konkurencija koju Boing oseca od Airbasa i svih ostalih koji pokusavaju da iskoriste ovo. Takodje, ugovori ili planovi za nove ugovore direktno uticu na njihovo ponasanje, JER novac je jedino vazan...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja