utorak, 29.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 12.12.2019. u 22:02

Probni let prvog električnog putničkog aviona

(Фото Твитер)

VANKUVER - Kompanija „Harbor Air” sa sedištem u Vankuveru u Kanadi testirala je „eBeaver”, električni avion, desetominutnim letom na reci Frejzer u Ričmondu, a njime su upravljali izvršni direktor kompanije i pilot Greg Mekdugal.

Kompanija „Harbor Air” očekuje da će „eBeaver” 2022. godine preći u komercijalni servis, prenosi B92.

Ovaj avion je modifikovana verzija legendarnog „DCH-2 eBeaver-a”, opremljena električnim motorom od 750 konjskih snaga kompanije „Magnix”. „Harbour Air” inače održava 12 kraćih ruta u Kanadi, na kojima godišnje obavi oko 30 hiljada letova.

U električni avion „eBeaver ” može da stane do šest putnika, a zahvaljujući ugrađenim litijum-jonskim baterijama za sada ima autonomiju leta od oko 160 kilometara po ceni od oko 10 do 20 dolara električne energije.

Kompanija trenutno poseduje 14 „DCH-2 eBeaver-a”.

„Harbour Air” želi da poboljša domet i potom elektrifikuje celu svoju flotu od 42 aviona do 2022. godine, ako za to dobiju sve potrebne dozvole.

„Ovo je za sada dovoljno kako bi se započela revolucija”, optimističan je bio Mekdugal, prenosi Tanjug.

Komentari1
71435
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Bojan Knežević
Lepa i zanimljiva vest. Verovatno, tj. sigurno je da se radi i na alternativnim izvorima energije za prevoz, litijum jonske baterije jesu budućnost. Ono što je problem, jeste, kako će funkcionisati elektromreza za napajanje svih vozila.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja