ponedeljak, 28.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 13.12.2019. u 08:51

Prvi let električnog putničkog aviona

Први електрични авион (Фото АП)

VANKUVER  - Kompanija „Harbor Air” sa sedištem u Vankuveru u Kanadi testirala je „eBiver”, električni avion, desetominutnim letom na reci Frejzer u Ričmondu, a njime su upravljali izvršni direktor kompanije i pilot Greg Mekdugal.

Kompanija Harbor Air očekuje da će „eBiver” 2022. godine preći u komercijalni servis.

Ovaj avion je veoma modifikovana verzija legendarnog DĆ-2 Beaver-a, opremljena električnim motorom od 750 konjskih snaga kompanije Magnix. Harbour Air inače održava 12 kraćih ruta u Kanadi, na kojima godišnje obavi oko 30 hiljada letova.

U električni avion „Biver” može da stane do šest putnika, a zahvaljujući ugrađenim litijum-jonskim baterijama za sada ima autonomiju leta od oko 160 kilometara po ceni od oko 10 do 20 dolara električne energije.

Kompanija trenutno poseduje 14 DHC-2 Biver. Harbour Air želi da poboljša domet i potom elektrifikuje celu svoju flotu od 42 aviona do 2022. godine, ako za to dobiju sve potrebne dozvole, piše B92 a prenosi Tanjug.

„Ovo je za sada dovoljno kako bi se započela revolucija”, optimističan je bio Mekdugal.

Komentari6
122bb
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Петар Петровић
 Авион Beaver de Havilland Canada DHC-2 је оригинално конструисала и правила фабрика у Торонту. Сада се тај авион прави на Ванкувер острву. Данас у de Havilland-u ради већи број авио инжењера са простора бивше Југославије и техничара из школе Петар Драпшин.
John Rudich
"...и техничара из школе Петар Драпшин." Из моје школе!!! Најбоља техничка школа на свету. Нажалост, изгледа да је преузета са некаквом другом инжињерском образовању.
Nikako nije za nas dobro
Tacno je da ce atmosfera biti manje zagadjena izduvnim gasovima iz aviona, automobila i ostalih vozila na pogon naftnih derivata, ali ce zato ovu planetu preplaviti pohodi na otvaranje rudnika, poput nekadasnje posasti zlatne groznice, ovoga puta litijuma i ostalih ruda, neophodnih za pogon svih navedenih prevoznih sredstava. Ali, svi zaboravljaju da ce i ovaj nacin pogona, biti, mozda, vise poguban po nas HUMANOIDE na Zemlji, od moguceg zracenja, ili druge vrste zracenja iliti zagadjenja.
Srbislav
Odlicna vest za globalno zagadjenje. Kad bi se mi malo osvestili i prestali da trujemo decu uvezenim dizelasima sa zapada koje su oni sklonili od svoje dece i povoljno ih ustupili nama.
bager
Nisu sklonjeni dizelasi neko te vara,,te lazi ozagadjenju je fora kapitalizma da nam stave jaram,,sad se prica o automobilima,uskor ce o beloj tehnici i tako redom,nakon 5-6 godina si obavezan da kupis novo ,a industrijalci i bankari trljaju ruke ,,sta god da urade vazduh nece biti cistiji zbog toga
I budi to sto jesi
Konacno ce se i zemlja malo odmoriti i povratiti svij stari sjaj.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja