petak, 21.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:56
AUTOMOBILIZAM

Punjenje baterija za 10 minuta

Naučnici sa univerziteta Pensilvanija pronašli su način kako da brzo napune litijum-jonske baterije u električnim automobilima
Autor: Aleksandar Todorovićsreda, 18.12.2019. u 12:40
(Фотографије Пиксабеј)

Najveća mana električnih automobila, osim teških baterija koje zauzimaju dosta prostora, jeste i vreme potrebno za punjenje kada se isprazne. Međutim, naučnici sa američkog univerziteta Pensilvanija prave novu vrstu baterije koja će posle desetominutnog punjenja moći da pređe gotovo 300 kilometara.

Oni tvrde da je ključno za brzo punjenje litijum-jonskih baterija njihovo brzo zagrevanje na 60 stepeni Celzijusa i momentalno hlađenje.

Veoma kratkim izlaganjem visokoj temperaturi smanjuje se i opasnost da se baterija pokvari ili ošteti, prenosi časopis Popularna mehanika.

U većini slučajeva, brzo zagrevanje i hlađenje baterije smanjuje njen vek trajanja, ali, naučnici se nadaju da su pronašli način da to izbegnu tako što su strogo ograničili vreme izloženosti baterije visokoj temperaturi. U tome im pripomaže tanki sloj nikla kojim je baterija obavijena, a koji služi da upija toplotu i doprinosi da se ćelije baterije podjednako pune.

Ukoliko se njihov rad pokaže kao dobar, biće otklonjen jedan od najvećih nedostataka električnih automobila – sporo punjenje baterija.


Komentari8
7e4b0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ВлаДо
Иза ових електричних аутомобила крије се велика подвала и премештање локалитета уз повећање загађења на планети.Уместо загађења локалитета где се крећу аутомобили доћи ће знатно већег загађења локалитета где се буду вадили литијум и остали елементи та изградњу батерија.Да вам буде схватљивије Београд ће бити знатно мање загађен али ће загађење око реке Јадар како воде тако и ваздуха где се налази јадарит бити вишеструко веће него до сада рачунајући Србију у целини.
Stevanović
Rješenje bi moglo biti u upotrebi standardizovane baterijske kasete, prethodno napunje, kompatibilne vozilima. Vozilo staje na označeno mjesto, robotika instalirana ispod nivoa odvaja praznu kasetu sa donje strane vozila i iz podzemnih šaržera ubacuje novu. Bilo bi brže od točenja. Kasete bi mogle da se pune u postrojenjima i razvoze el.stanicama. Naravno ovo je samo tehničko rješenje u primjeni el.energije, ostaje problem ukupnog nedostatka energije kao takve.
Боба
Свеједно, корист од електричних аутомобила не постоји кад је у питању смањење употребе фосилних горива. Штавише већа употреба електричних аутомобила повећала би емисије гасова у производњи струје и у производњи и рециклажи батерија. Мотори на гас загађују мање околину него и електрична и дизел возила.
vox populi
Ljudi moji, da li vi znate koja oprema treba da se za 6 minuta prebaci stotinak kWh iz el. energ. mreže u baterije?! To nije moguće. Kakve bi to bile trafostanice, kabeli..... To je ogromna struja (struja u Amperima) i to je nemoguće.
Logika
Sjajno!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja