sreda, 03.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 24.12.2019. u 19:30 Dejan Aleksić

Javnim vozilima žute trake, bahatim vozačima kazne

Do kraja januara trebalo bi da „požuti” dodatni broj traka u centralnim ulicama
У жуту траку претворена је раскрсница Улице Милентија Поповића и Булевара Михајла Пупина (Фото М. Величковић)

Na izmaku godine koju su obeležili saobraćajni kolapsi, nesnosne gužve u centru grada i muke u javnom prevozu nadležni su rešili da koliko-toliko zavedu red na saobraćajnicama i glavna čvorišta malo raskrče.

Jedna od poslednjih novina jeste obeležavanje žutih traka na nekoliko lokacija u centru gde se godinama stvaraju zakrčenja, a kojima prolaze brojna vozila javnog prevoza. U žutu traku, kojom isključivo smeju da se kreću autobusi, tramvaji i taksi vozila, pretvorena je raskrsnica Ulice Milentija Popovića i Bulevara Mihajla Pupina i to u delu kojim se kreću pre svega tramvaji. Ovo nije neobično jer je u Milentija Popovića trasa tramvaja godinama krajnja u desnoj traci, koju takođe najčešće koriste i autobusi.

Bolji protok javnih vozila trebalo bi da bude i u Omladinskih brigada jer je ona obeležena žutom trakom u oba smera, od kružnog toka kod Opštine do Jurija Gagarina. U Bulevaru oslobođenja tramvajske baštice obeležene su kao žute trake od Veterinarskog fakulteta do kružnog toka na Slaviji.

Svim navedenim ulicama svakodnevno od jutra do večeri kreće se veliki broj autobusa i tramvaja. Ali Bulevarom oslobođenja, Ulicom omladinskih brigada i u Milentija Popovića trakama, koje su konačno pretvorene u žute, do sada su se istovremeno kretali i privatni automobili koji su usporavali protok javnog saobraćaja. Redovne slike na ovim deonicama bile su da pojedini automobili, kako bi brže prošli, naizmenično prelaze iz središnje u krajnju desnu traku i obrnuto. To je vozačima tramvaja i autobusa stvaralo velike muke zbog čega su oni morali da usporavaju i naglo koče da ne bi došlo do sudara. Koliko će iscrtavanje namenskih žutih traka za javni prevoz zaista rasterati ovaj deo kolovoza od privatnih četvorotočkaša ostaje da se vidi. Ali, nadležni uveliko najavljuju da će kazne, i to rigorozne, i te kako stići vlasnike automobila, ako nastave sa praksom zauzimanja krajnjih desnih traka. Pogotovu što bi do kraja meseca, ali i u toku januara, trebalo da „požuti” dodatni broj traka u centralnim gradskim ulicama. U žutu traku bi do kraja 2019. trebalo da bude pretvorena tramvajska baštica u Bulevaru kralja Aleksandra u smeru ka gradu, naročito zbog gužvi koje se trenutno stvaraju na raskrsnici sa Mite Ružića. Ubrzo bi trebalo da „požuti” i deo kolovoza u Bulevaru vojvode Mišića, od Radničke do „Tempa”, ali za razliku od prethodno navedenih lokacija tu će režim žutog, odnosno prvenstva za javna vozila, važiti samo od 7 do 9 i od 15 do 18 časova.

Žuta traka od „Gazele” do Mosta na Adi biće produžena do „Tempa”, a u Jurija Gagarina ona će do kraja meseca biti urađena i od Omladinskih brigada do Mosta na Adi u oba smera.

Ko redovno krstari centrom grada dobro zna da su upravo u Bulevaru vojvode Mišića svakodnevne gužve, u koje, razumljivo, upadaju i tramvaji, a naročito autobusi koji se slivaju iz perifernih delova ka centru. Zato bi, ako se bude poštovao režim žutih traka u ovom delu grada, šoferi i putnici u javnom prevozu konačno mogli da računaju na nešto kraće putovanje.

Kao dobar potez nadležnih, putnici u javnom saobraćaju već su ocenili odluku da Ulica Jaše Prodanovića od Cvijićeve do Takovske postane jednosmerna za putnička vozila, a da dvosmerna ostane samo za trolejbuse. U praksi to znači da iz Cvijićeve više automobili neće moći da koriste Jaše Prodanovića kao prečicu do Takovske.

– U ovom delu se do sada uvek stvarao čep i semafori su dugo držali crveno za uključenje iz Jaše Prodanovića u Takovsku. Osim toga, zbog brojnih automobila na ovoj deonici, malo-malo pa su se na raskrsnici Cvijićeve i Jaše Prodanovića

dešavali sudari. Zato je ova odluka, kada je reč o budućem funkcionisanju pre svega, dobra za trole – istakla je sugrađanka Tatjana Babić.

Do kraja januara u ovom delu grada vozači će morati da se naviknu i na novi režim vožnje u Ulici Ilije Garašanina jer će biti zabranjeno skretanja levo iz Ilije Garašanina u Takovsku. Ubuduće će vozači morati da idu prvo iz Ilije Garašanina u 27. marta pa tek onda u Takovsku. Ulica Ilije Garašanina će osim toga na potezu od Majora Ilića do Takovske dobiti žutu traku. Biće zanimljivo da se vidi kako će ubuduće na prostoru između Ilije Garašanina, Majora Ilića i 27. marta funkcionisati saobraćaj jer će uskoro biti otvorena i ogromna Palilulska pijaca koja će nesumnjivo uticati na priliv dodatnih vozila i stvaranje dodatnih gužvi.

Da, koliko-toliko, prodišu gradske saobraćajnice trebalo bi da doprinese i pretvaranje u žute trake dosadašnjih zaustavnih traka na delu auto-puta kroz Beograd. Ali, ovo već ne zavisi od grada, već od odluke „Puteva Srbije”.

Komentari11
d2ff3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Bane
Kružni tokovi su zakon...
Neko iz Grkljane
Zar nije počeo metro da funkcioniše?
Marko
Recimo, idu taxi vozila zutom trakom i kolega napred stane da primi musteriju. Jel treba sad taxi iza njega da saceka ili da divlja u ostale u beloj traci ? I kada ce se prepreke na ulicama kojih toliko ima da vise usporavaju saobracaj nego sto koriste da se zamenjuju pasarelama ? Taksisti uopste ne daju migavce, voze preko linija ( blokiraju obe trake ) , seku krivine, i uopste neobicno se bahato ponasaju u voznji. Jel ima neki zakon prema njima ili samo prema nama ?
Stići će, dok kažeš metro
"Zakon" kaže da treba da dobiju po 5000€. I šta sad? Je l to protiv-zakonito? I zašto se uopšte sada spominju taxisti, sada, kada treba da uživamo u srbijici? Marko, godine su zlatne, pustite taksiste na miru i vozite se po 400km novih autoputeva. Vozite pažljivo. Neko vas voli...
Marko
Recimo, idu taxi vozila zutom trakom i kolega napred stane da primi musteriju. Jel treba sad taxi iza njega da saceka ili da divlja u ostale u beloj traci ? I kada ce se prepreke na ulicama kojih toliko ima da vise usporavaju saobracaj nego sto koriste da se zamenjuju pasarelama ? Taksisti uopste ne daju migavce, voze preko linija ( blokiraju obe trake ) , seku krivine, i uopste neobicno se bahato ponasaju u voznji. Jel ima neki zakon prema njima ili samo prema nama ?
Bogdan
Da li je moguće da su "žute trake" sve što "saobraćajni stručnjaci" mogu da smisle. Nije im palo napamet da naprave uvučena stajališta za GSP u glavnim ulicama, da naprave normalan izlaz sa autoputa na Dušanovcu i za Mirijevo i Kaluđericu. U apsolutno svakoj ulici u gradu može da se napravi nešto što će ubrzati i olakšati saobraćaj. Na kraju krajeva zašto bi taksi vozači trebali da budu povlašćeni i da koriste žutu traku i po kojoj to logici?
Piglet
Tako ti je to Bogdane, idu linijom manjeg otpora. Nisu u stanju ništa kapitalno da odrade, ni jednu površinsku raskrsnicu nisu rekontrusali u kružni tok, denivelisani ukrštaji su misaona imenica, rešavanje parkiranja na "5 minuta" koje su rak rana protočnosti saobraćajnica nisu ni pokušali da urade. Vrhunac sposobnii je kofica žute farbe i par znakova!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja