petak, 10.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
subota, 04.01.2020. u 12:00 E. P.

„Gugl” i „Fejsbuk” dominantni u internet oglašavanju

Korisnici društvenih mreža već sada smatraju da nemaju kontrolu nad svojim podacima niti znaju kako se oni dalje koriste

Digitalno oglašavanje danas je glavni pokretač većine kompanija na svetu, međutim postavlja se pitanje da li je i dalje dobro da se nastavi dominacija društvenih mreža u ovoj oblasti. Ovo pitanje postavili su i u britanskoj Komisiji za zaštitu konkurencije koja upozorava na negativne posledice koje mogu izazvati „Gugl” i „Fejsbuk” koji su preuzeli najveći deo tržišnog kolača. Prihodi „Gugla” su tako u 2018. godini iznosili oko šest milijardi funti, što je više od 90 odsto ukupnih prihoda od internet oglašavanja u Velikoj Britaniji, navodi antimonopolska komisija i dodaje da je „Fejsbuk” sa svojim prihodima uzeo gotovo polovinu prihoda od oglasa sa slikama.

Kako prenose britanski mediji, ove platforme su na tržište donele inovativne i vredne proizvode i usluge. Drugo je pitanje da li bi to moglo da ima negativne posledice na ljude i kompanije koje svakodnevno koriste njihove usluge. Korisnici već sada imaju utisak da nemaju kontrolu nad svojim podacima, navode regulatori. Većina svakodnevno posećuje stranice društvenih mreža i pretražuje internet, ali je za većinu nepoznanica kako te kompanije u suštini funkcionišu. Zato su britanski regulatori još sredinom godine pokrenuli istragu o digitalnom oglašavanju, uključujući i vlasništvo nad podacima. Objavili su u međuvremenu da se otvaraju javne konsultacije o ovoj oblasti, jer će propisi očigledno morati da se menjaju. Inače istraživanje se bavilo time kako kompanije prikupljaju podatke i korisnicima i kako ih upotrebljavaju, kao i na koji način to utiče na konkurenciju među kompanijama.

Komentari0
1fadb
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja