subota, 22.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:39

„Gugl” i „Fejsbuk” dominantni u internet oglašavanju

Korisnici društvenih mreža već sada smatraju da nemaju kontrolu nad svojim podacima niti znaju kako se oni dalje koriste
Autor: E. P.subota, 04.01.2020. u 12:00

Digitalno oglašavanje danas je glavni pokretač većine kompanija na svetu, međutim postavlja se pitanje da li je i dalje dobro da se nastavi dominacija društvenih mreža u ovoj oblasti. Ovo pitanje postavili su i u britanskoj Komisiji za zaštitu konkurencije koja upozorava na negativne posledice koje mogu izazvati „Gugl” i „Fejsbuk” koji su preuzeli najveći deo tržišnog kolača. Prihodi „Gugla” su tako u 2018. godini iznosili oko šest milijardi funti, što je više od 90 odsto ukupnih prihoda od internet oglašavanja u Velikoj Britaniji, navodi antimonopolska komisija i dodaje da je „Fejsbuk” sa svojim prihodima uzeo gotovo polovinu prihoda od oglasa sa slikama.

Kako prenose britanski mediji, ove platforme su na tržište donele inovativne i vredne proizvode i usluge. Drugo je pitanje da li bi to moglo da ima negativne posledice na ljude i kompanije koje svakodnevno koriste njihove usluge. Korisnici već sada imaju utisak da nemaju kontrolu nad svojim podacima, navode regulatori. Većina svakodnevno posećuje stranice društvenih mreža i pretražuje internet, ali je za većinu nepoznanica kako te kompanije u suštini funkcionišu. Zato su britanski regulatori još sredinom godine pokrenuli istragu o digitalnom oglašavanju, uključujući i vlasništvo nad podacima. Objavili su u međuvremenu da se otvaraju javne konsultacije o ovoj oblasti, jer će propisi očigledno morati da se menjaju. Inače istraživanje se bavilo time kako kompanije prikupljaju podatke i korisnicima i kako ih upotrebljavaju, kao i na koji način to utiče na konkurenciju među kompanijama.


Komentari0
c111e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja