subota, 31.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
subota, 04.01.2020. u 13:31

„Boing” više nije najveći proizvođač aviona

(Фото EPA-EFE/GARY HE)

NjUJORK – Američki proizvođač aviona Boing u prošloj godini suočio se s brojnim problemima, a najveći je prizemljenje njihovog najprodavanijeg aviona „Maks 737”, do čega je došlo nakon dve fatalne nesreće.

S druge strane, konkurent, evropski proizvođač aviona Erbas, isporučio je rekordan broj letelica u decembru, čime je premašio ciljanu količinu za 2019. godinu, preneo je Tanjug.

Erbas je time preuzeo prvo mesto u svetu po proizvodnji aviona od svog američkog konkurenta.

Ovo je prvi put nakon 2011. da Erbas prestigne Boing po prodaji aviona.

Erbas je tokom 2019. godine isporučio 863 letelice, što je za 7,8 posto više nego 2018. godine, kada je isporučeno 800.

Radnici Erbasa obično ne rade tokom božićnih i novogodišnjih praznika, ali je ove godine kompanija pozvala veliki broj radnika da otkažu odmore kako bi završili avione čija je prodaja već ugovorena.

Komentari9
b7abf
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

феликс1956
Скоро свака већа авионска несрећа у путничком саобраћају XX века имала је, за последицу, доношење нових техничких решења и нових регулатива. На жалост све је то прескупо плаћено-животима путника, посаде, а у понеким случајевима и животима људи на земљи. И опет ће се десити неки пројектантски пропуст у "Боингу" и "Ербасу" који ће однети нове жртве. Само је питање времена када ће се то десити....на жалост.
737 MAX
I sve zbog jedne signalne lampice (upozorenje protiv poniranja) koja se ugradjivala kao dodatna oprema. Kao kad bi na autu zmigavci ili rucna kocnica bili dodatna oprema. Profit, zarada kostala par stotina zivota.
Milenko
kinezi uskoro preuzimaju prvo mesto ,zajedno sa rusima
Stevanović
Kako se sjećam, kinezi još nisu tehnološki sposobni zaproizvodnju najvećih putničkih aviona. Imaju jedan model sa približno 200 mjesta u nekoj maksimalnoj varijanti, sa napomenom da su im Rusi za njega dizajnirali ekonomski efikasno krilo. Prvo treba da uđu u klub proizvodjača najvećih aviona. Za sada su to samo, USA, EU i Rusija.
Djole
Majstorija nije toliko u avionu koliko u motorima prigodnim za putnicki saobracaj koji trebaju biti tihi, ekoloski prihvatljivi na aerodromimama...ukratko sve ono sto Rusi i pored ogromnog iskustva u vojnim mlaznim motorima ne mogu da naprave pa su odustali od serijske proizvodnje svog putnickog aviona (prototip uradjen pre oko 5 godina). Jedine zemlje koje proizvode mlazne motore prigodne za vece putnicke avione su SAD (Pratt & Whitney i General Electric) i Britanija (Rolls-Royce).
Братимир
Последњи пасус говори много о правима радника у ЕУ. Јасно је да ће ово „такмичење" између произвођача авиона да пукне радницима о леђа.
Skretnicar
Hajde Trampe sankcije Erbasu! Kako oni mogu vise od Boinga ? Amerika na prvom mestu, po bilo koju cenu, makar i ratom.
stanimir
Podrugljivi ste , ali imam osjećaj da niste svjesni kako ste pogodili. Slijedi bezobzirni sukob EU i SAD. EU će izgubiti.
Vetar duva
Avioni Airbus-a predstavljaju sigurnosni rizik za Americke gradjane, pa ce firme i pojedinci koji saradjaju sa tom kompanijom biti kaznjeni.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja