utorak, 15.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Uprkos svemu, avio-saobraćaj je sve bezbedniji

(Фото ЕПА-ЕФЕ/Владимир Заикин)

Iako je svet još pod mučnim utiskom zbog pada ukrajinskog „boinga 737 NG” u Iranu, pri čemu je poginulo 176 ljudi, što je nesreća koja je obeležila početak godine, podaci ukazuju da vazdušni saobraćaj zapravo - postaje sve bezbedniji.

Štaviše, broj poginulih tokom prošle 2019. godine u avio-udesima je prepolovljen u odnosu na 2018. godinu. Statistika govori da je minule godine u vazdušnom saobraćaju, kada je zabeleženo 86 udesa, smrtno nastradalo 257 ljudi, dok su 2018. izgubljena čak 534 života.

(Foto EPA-EFE/Maksim Šipenkov)

Ove podatke, koje prenosi Bi-bi-si, objavila je holandska konsultantska firma To70 koja se bavi vazdušnim saobraćajem. Prema tim podacima, avio-nesreća sa smrtonosnim ishodim dešava se na svakih 5,5 miliona letova.

Sve u svemu, 2019. godina bila je jedna od najbezbednijih do sada kada je reč o putničkom vazduhoplovnom saobraćaju, ukazuje pomenuta analiza. Ipak, tu godinu, obeležilo je privremeno povlačenje iz upotrebe aviona „boing 737 maks 8”, koje je i dalje na snazi, zbog dve nesreće u kojima je poginulo ukupno 346 ljudi.

(Foto EPA-EFE/Majkl Rejnolds)

Prva nesreća desila se još u oktobru 2018. kada je pao indonežanski, a druga u martu kada se srušio etiopski avion tog tipa, posle čega je usledila reakcija međunarodnih vazduhoplovnih vlasti.

Pomenuta firma u žrtve je ubrojala putnike, članove posada i sve poginule koji su se prilikom udesa zatekli na tlu. Međutim, analiza ove firme ne obuhvata baš sve udese u civilnom vazduhoplovstvu, već samo „veće” putničke avione.

(Foto EPA-EFE/Vladimir Zaikin)

Nisu uračunati nastradali u sportskoj i poslovnoj avijaciji, udesima helikoptera i kargo aviona, pa ni poginuli u padovima malih jednomotornih (kao što je, na primer, „cesna karavan”) ili dvomotornih turbopropelerskih putničkih aviona.    
 

Komеntari0
8b5d3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja