nedelja, 20.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
subota, 11.01.2020. u 20:50

Vozačima kod privatnika ista prava kao i za one u GSP-u

(Фото А. Васиљевић)

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavio je večeras da će nadležne gradske inspekcije i komunalna milicija početi proveru rada privatnih prevoznika koji saobraćaju na delu linija javnog prevoza.

Vesić je u intervjuu za Srudio B rekao da Grad Beograd uredno ispunjava obaveze prema svim prevoznicima, gradskom i privatnim, koji rade u sistemu javnog prevoza, prenosi Tanjug.

„Privatni prevoznici lepo zarađuju radeći s gradom, što pokazuje njihovo interesovanje za linije koje su se dodeljivale na tenderima. Poslednjih godina su se, figurativno, 'tukli' za te linije. Pošto mi ispunjavamo svoje obaveze prema njima 'u dan', u narednom periodu proveravaćemo kako oni ispunjavaju obaveze prema građanima koji ih uredno plaćaju”, rekao je Vesić.

Kako je dodao, biće kontrolisano da li radi grejanje u privatnim autobusima, da li naplaćuju karte, da li vozači imaju uniforme...

Vesić je podsetio i da je grad kupio prošle godine 244 autobusa i da kupuje još 100 novih autobusa.

„Očekujemo i da privatnici ulože u nove autobuse, jer neki od njih voze evropske 'krševe'“, primetio je Vesić.

On je napomenuo da će posebna pažnja biti posvećena pravima zaposlenih kod privatnih prevoznika, posebno vozača.

Kako kaže, grad je mnogo uradio na poboljšanju materijalnog stanja zaposlenih u GSP-u.

„Sa isplatom januarske zarade, 10. februara, plata vozača u GSP-u biće oko 70.000 dinara. Svi zaposleni dobijaju jednom godišnje solidarnu pomoć u iznosu od 41.800 dinara, a od ove godine i regres od 33.000 dinara godišnje. Prošlog meseca smo imali vozače koji su, radeći više od drugih, zaradili više od 800 evra”, rekao je Vesić.

Primera radi, naveo je da je 2013. godine prosečna plata vozača u GSP bila oko 48.000 dinara.

„Zato nama trenutno u GSP nedostaje oko 30 vozača, od skoro 2.900 koliko ih ima, a pre tri godine je nedostajalo oko 300”, dodao je Vesić.

Prema njegovim rečima, vozači koji voze kod privatnih prevoznika nemaju ista prava.

Preneo je da su mu se nedavno požalili vozači koji rade kod privatnika i koji traže da im grad Beograd pomogne.

Oni se, kaže, žale da polovinu plate primaju preko računa, a ostatak „na ruke”, bez plaćenih poreza i doprinosa, da rade od devet do 14 sati dnevno, da imaju pravo na jedan slobodan dan nedeljeno, da rade skoro bez godišnjih odmora, da im se ne isplaćuje topli obrok i regres koji imaju vozači GSP…

Vesić je poručio da je takvo ponašanje prema zaposlenima u privatnim kompanijama koje imaju ugovor s gradom nedopustivo i da će to preneti republičkoj inspekciji rada, kako bi ona reagovala.

On je rekao da ne želi da dopusti privatnicima da se vozači koji svakodnevno prevoze desetine hiljada građana izrabljuju i da im uskraćuju prava koja imaju po zakonu.

Kako je naveo, Srbija, čiji je predsednik Aleksandar Vučić, pravno je uređena zemlja u kojoj zaposleni imaju zaštitu koju im daje zakon.

„Vlasnici privatnih prevoznika to moraju da poštuju i Grad neće da dopusti da ih mi plaćamo, a da oni izrabljuju svoje zaposlene”, rekao je Vesić.

Komentari3
d5973
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Саша Микић
''Прошлог месеца смо имали возаче који су, радећи више од других, зарадили више од 800 евра''. Је ли то на уштрб сигурности путника. Закон о саобраћају дозвољава професионалцима да возе 8 сати ''у цугу'' после којег морају имати обавезан одмор. Возити по аутопуту и у градском саобраћају није исто. Због тога су некад возачи имали смене од 6 сати, а у новије време им је то повећано на 8. Да ли неко контролише да ли возачи, односно они који их терају на то, поштују сатницу? Уморан возач је опасност
Саша Микић
@miladin Наравно да треба да важи за све. Само да додам још један податак пошто није било више места. Неки возачи возе и у ГСП и код приватника. Разумем да је таква ситуација код нас да људи морају да се сналазе да зараде за себе и породицу, али какав је учинак возача који одвоза смену од 8 сати, па настави још једну. Да ли он размишља о себи и о онима које вози?
miladin
A navedeno vazi samo za Beograd. Ako je zakon isti za sve treba svi i da se kontrolisu jer van Beograda je isti slucaj, a mozda i gori. Sve to je i u Krusevcu, Nisu, Velikoj Plani, Kragujevcu. Krajnje je vreme da pocne da se sprovodi zakon. Posle se cudimo sto nam vozaci odlaze iz zemlje.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja