sreda, 03.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ponedeljak, 13.01.2020. u 11:17 Toma Todorović
PREKO PUNE LINIJE

Kojim putem do čistog vazduha

Niš se poslednjih meseci suočava s velikim aerozagađenjem, a u rešavanje tog problema uključile su se i gradska vlast i stručna javnost
Ниш (Принтскрин Јутјуб)

Niš – Od sredine jeseni, Niš je prema brojnim merenjima redovno svrstavan među sredine s najzagađenijim vazduhom u Srbiji. Gradsko rukovodstvo odmah je reagovalo i formiralo radnu grupu čiji je cilj izrada kratkoročnih i dugoročnih mera za poboljšanje stanja životne sredine.

U sagledavanje problema, kao i pronalaženje i realizaciju neophodnih mera, osim članova ove radne grupe, uključeni su i predstavnici svih zdravstvenih i naučnih ustanova koje se bave zaštitom zdravlja i očuvanjem čovekove životne i radne sredine.

Odmah se pristupilo usvajanju dugoročnih mera za smanjenje koncentracije štetnih materija u vazduhu. Zaključeno je da u gradu na Nišavi, zbog toga što je u kotlini, nema mnogo vetrovitih perioda, pa je neophodno hitno i u što većoj meri eliminisati korišćenje uglja i nafte i njenih derivata. Dakle, kao najveći izvori zagađenja u Nišu označena su ložišta koja za zagrevanje koriste fosilna goriva kao i motorna vozila.

Među kratkoročne mere uvrštena je potreba organizovanja blagovremenog obaveštavanja građana o nivou zagađenja u gradu i organizovanje neophodnih savetovališta o tome. Ovo se posebno odnosi na potrebu da se o nivou zagađenja informišu osetljive kategorije stanovništva poput male dece, trudnica, građana u poznim godinama i svih onih koji imaju zdravstvene probleme i oboljenja respiratornog sistema.

Uz ocenu da je dobro što se odmah reagovalo u svakom pogledu, pa i formiranjem radne grupe za izradu kratkoročnih i dugoročnih mera za poboljšanje kvaliteta vazduha, bilo je i drugačijih, a takođe stručnih reagovanja.

Niko ne spori ono što se planira, ali mnogi su se zapitali da li predložene mere treba da budu poređane obrnutim redom – da se među kratkoročne svrsta ukidanje izvora zagađenja (masovno korišćenje uglja i naftnih derivata), a da među one druge mere bude organizovanje (blagovremenog) obaveštavanja o visokim nivoima i prekoračenjima u zagađenju atmosfera. Jer, objašnjeno je, prave i praktične koristi bilo bi odmah ako bi se bez odlaganja svuda gde je moguće zatvorili ili ugasili svi štetni izvori zagađenja i kada bi se, kao što je prethodnih godina urađeno u većem delu Niša, izvršila promena načina grejanja – da se umesto fosilnih goriva pređe na gas. I da to bude glavna kratkoročna mera.

Komentari13
642b8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

zoran
Drzava bi trebala kao u Evropskim zemljama, da subvencionise individualna domacinstva i da sa uglja i drva predju na pelet. Verujte, to bi svima pomoglo, svim gradovima u Srbiji.
Jelena
Strasno je sto se pojedinci greju na auto gume i cak i djubre. Komunalna policija bi to trebala da kontrolise a ne da juri babe sa dva bela luka na pijaci sto ne placaju porez na dobit!
Jovan Aleksic
Znaci, za zagadjenje u Nisu ipak nije kriva industrija - zelezara, termoelektrane, fabrika guma, itd, su u drugim gradovima.
Dule Astro
Niko stručan to ni ne tvrdi. Sva istraživanja govore da su glavni krivac individualna ložišt, tj, svi koji se greju na čvrsta goriva (koja dime). Pa nos vam valjda govori šta smrdi. Postoje i zvanični podaci (SEPA) koji se u realnom vremenu prate i gde se lepo vidi da zagađenje malo opada od 22-23h kada većina prestaje da loži.
Iz mog ugla
Mnogo dana u godini nebo je prekriveno razlivajućim avionskim tragovima i belom izmaglicom.Nisu za sve krivi "smederevci" i stari automobili.
Jelena
Moje nebo je svaki bogovetni dan prekriveno raznim avionskim tragovima u kojima je ko zna sta,sto pada na nasu zemlju.
Nidža
Забранити да се возе аутомобили који су старији од пет година. Ко има пара нека се вози ко нема бицикли и на посао. Просто и брзо решење.
Dule Astro
I time nećeš smanjiti zagađenje ni 20% koliko saobraćaj utiče na isto. Individualna ložišta su glavni problem (i kvalitet ogreva), a ne automobili.
Милан Панић
Blago vama Nišlije, ista priča kao i ovde u Beogradu "razmatramo, planiramo, obaveštavamo, analiziramo..." imate li vi u Nišu, mi ovde u Beogradu, Kragujevcu, Novom Sadu, Šapcu, Boru....još toliko zdravog razuma da posle toliko decenija za promenu izaberemo neke ljude koji hoće, znaju i vole da RADE?!
Jelena
I drugi veci svetski gradovi su imali slicne probleme pa su ih resili tako sto su se otarasili prljavih tehnologija (prodali nama i crncima) i sada su konstantno u "zelenom" na samo par stotina kilometara od nas.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja