sreda, 19.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:28
POTROŠAČ PITA

Penzioner sam, ne trčim maraton

ponedeljak, 13.01.2020. u 13:51
(Фото Пиксабеј)

Šta da radim ukoliko trgovac odbije reklamaciju uz obrazloženje da je u pitanju fizički ili mehanički kvar. Za patike koje sam kupio u avgustu prošle godine već dva puta su mi odbili reklamaciju, uz tvrdnju da su ustanovili da sam ih pogrešno nosio. Penzioner sam, ne igram fudbal, ne trčim maraton, pa šta sam mogao da radim da pocepam patike posle tri meseca od kupovine. I to nije jedini primer, dešava se to i s tehničkim uređajima, u obrazloženju odbijene reklamacije na proizvod stoji da je reč o vlazi u uređaju i da se reklamacija odbija.

ODGOVOR:

Praksa je trgovaca da reklamacije uvažavaju samo kada nije u pitanju fizički kvar ili oštećenje, kako bi se ogradili od zloupotrebe potrošača. Dakle, ako je u pitanju fizičko oštećenje robe ili neki drugi vid potrošačevog uticaja na neispravnost, trgovac nije u obavezi da prihvati reklamaciju.

Situacija je dosta komplikovana, jer je vaša reč protiv njihove i neophodno je veštačenjem dokazati sporne činjenice i, u zavisnosti od nalaza, ostvarivati pravo iz garancije. Možete izabrati sudskog veštaka sa spiska na sajtu Ministarstva pravde, odneti u drugi ovlašćeni servis ili odneti kod nekog od profesora stručnih za tu oblast na Mašinskom fakultetu kako biste dobili nezavisno stručno mišljenje o uzroku neispravnosti. Ukoliko se utvrdi se radi o nekvalitetnom uređaju, a ne o nepravilnom rukovanju i održavanju, postoji zakonska obaveza trgovca da prihvati reklamaciju.

Odgovara redakcija Potrošača

 


Komentari2
cdf70
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Живко(пиши ћирилицом)
У суштини ,ми смо тржиште које је преплављено највише робом сумњивог квалитета. Један од разлога је, што смо као потрошачи, ниског стандарда (малих примања, којим се, инвеститорима хвалио и наш председник).Неки од следећих разлога је и слабо праћење промена на тржишту, а од стране законодаваца, а даље и ментални профил нам је необичан(''шта ће ми фискални рачун-коме то треба'' и сл)- па нам се стално догађају проблеми, уместо да их дочекујемо спремни....
Miha
I tako dolazimo do besmilice zvane Udruženje za zaštitu potrošača. Ničemu ne služe i ništa ne rade, osim da vas ubede da dignete ruke od žalbe, pošto će vas više koštati žalba od proizvoda. Udruženje za zaštitu prodavaca bi bio mnogo prikladniji naziv za njih.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja