utorak, 25.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:40

Vazduh u Beogradu nedeljama prekomerno zagađen

utorak, 14.01.2020. u 15:23
(Фото Бета)

Zagađenost vazduha u prestonici nedeljama unazad je prekomerna, a u Gradskom zavodu za javno zdravlje kažu da se kvalitet vazduha meri i menja na svakih sat vremena, pa je tako, na primer, danas u 11 časova bio dobar, dok je u 14 časova ocenjen kao prihvatljiv.

Značajnije pogoršanje kvaliteta vazduha i danas se očekuje u vreme saobraćajnog špica, kazao je Tanjugu pomoćnik direktora za ekologiju u Gradskom zavodu za javno zdravlje Beograd Slaviša Mladenović, navodeći da su pored saobraćaja, primarni izvori zagađenja u Beogradu individualna ložišta i velike termoelektrane u okolini.

„Prilično je jasno da prilikom intenzivnog saobraćaja u špicevima dolazi do bitnog pogoršanja kvaliteta vazduha, a sve to treba povezati sa činjenicom i da kvalitet vazduha zavisi od meteoroloških prilika”, kazao je Mladenović.

Kako je objasnio, ukoliko su meteo prilike specifične, onda dolazi do pogoršanja kvaliteta vazduha zbog toga što se zadržava zagađenje u nižim slojevima atmosfere.

Prema njegovim rečima, Gradski zavod više decenija prati zagađenje vazduha na teritoriji Beograda i poređenjem rezultata od pre 10 ili 15 godina, nije uočeno da je kvalitet vazduha gori nego što je bio tada.

Zagađen vazduh na više načina utiče na zdravlje građana, pre svega na respiratorni sistem, ali i na kardiovaskularni sistem u nekom dužem vremenskom periodu, ispričao je Mladenović i dodao da taj uticaj zavisi pre svega od dužine izlaganja organizma aerozagađenju.

Zbog zagađenosti vazduha predstavnici opozicionog Saveza za Srbiju zatražili su da se hitno proglasi vanredna situacija u Beogradu, a da se zbog ignorisanja situacije „koja ima direktan i poguban uticaj na zdravlje ljudi”, između ostalih, smeni i direktorka Zavoda Dušanka Matijević.

(Foto N. Negovanović)

Mladenović objašnjava da Gradski zavod samo meri indeks kvaliteta vazduha i informacije o tome daje građanima uz preporuke o ponašanju na svom sajtu beoeko.kom.

Takođe, obaveštavaju i Sekretarijat za zaštitu životne sredine u skladu sa dogovorenim obavezama prema Gradu.

„Pratimo kvalitet vazduha i to je naša obaveza. Kao zdravstvenim radnicima, naš posao je da sugerišemo građanima načine ponašanja. Mi smo na usluzi i gradskim i republičkim vlastima da pružimo sugestije u kom smislu treba razmišljati da se popravi kvalitet vazduha i to i činimo”, kazao je Mladenović

Istakao je da Gradski zavod za javnu zaštitu nema nikakvu odgovornost kada se radi o izvorima zagađenja, o uticaju na kvalitet vazduha, merama koje se sprovode, jer nisu donosioci odluka, već samo predlažu moguća rešenja, od kojih je jedno i to dugoročno da se 300.000 individualnih ložišta u Beogradu poveže na sistem daljinskog grejanja.

Zbog prekomerne zagađenosti vazduha u Beogradu, ali i u drugim gradovima Srbije, zaštitnik građana Zoran Pašalić pokrenuo je juče, na sopstvenu inicijativu, postupak kontrole Ministarstva životne sredine.

Takvu meru obrazložio je time što to Ministarstvo, ali ni drugi nadležni državni organi, nisu preduzeli, niti su sproveli ijednu konkretnu meru za rešavanje problema zagađenosti vazduha.


Komentari16
b9d4a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Pavle
Na stranim sajtovima se vidi alarmantno zagadjenje u Beogradu i nekim drugim gradovima. Jedino se zeleni mirijevsko zeleno brdo, ali ne zato sto nije u smogu vec zato sto stanica ne meri sve cestice :). Posto ce t i dalje biti oko nule do 5 i bez vetra, sto pogoduje isparavanju gde vlaga vezuje cestice cadji, treba uvesti vanredno stanje i par dana rada samo za dezurne sluzbe. Automobili uveliko doprinose zagadjenju. A cestice pored sumpora itd. sadrze teske metale i destruiraju resp. sistem
Dule Astro
"Према његовим речима, Градски завод више деценија прати загађење ваздуха на територији Београда и поређењем резултата од пре 10 или 15 година, није уочено да је квалитет ваздуха гори него што је био тада." Ovo je laž. Postoje podaci gde se vidi da vrednost PM10 skače iz godinu u godinu.
Sugradjanin
Samo jedno pitanje za sve sto kukaju na vozila i pompu ovoliku oko istih. Jeste li svesni u kom procentu vozila ucestvuju u ukupnom zagadjenju u srbiji?!? Ili se prica da bi se nesto reklo. Imate zvanicno na sajtu pa pogledajte. A realno u Srbiji je problem drzava koja nije vec skoro ceo vek ni dinar ulozila da se resi sistem grejanja Pa fabrike, recimo u Pancevu, Boru itd. Gde je ne samo zimi kad se lozi vec preko cele godine kriticno. E sad jos jednom koliki je procenat udela vozila?
Stići će, dok kažeš metro
Svojevremeno kupio "nov" polovnjak. Benzinac. Vrlo brzo ugradio TNG. Izračunao da se isplati ako odem do CG i nazad i još malo po kraju. A i ekološki je... I tako i učinih. Ali se nakon par godina država setila da cenu od 25 dinara litar digne u vis, jer je zimski period, a u proleće cenu ne vratiše. Pa atesti, (celodnevni izlet do Vinče) pa servisi, pa poskupljenje, pa ponovo atesti, servisi i pomislih: vreme je za dizel. I tako i bi, i tako i osta.
Francesco
Samo nedeljama? Ništa ponedeljcima, utorcima, sredama...? Šalu na stranu, vreme je za par - nepar, pa nisu Komunisti bili ludi kad su uveli tsj zakon koji nije imao veze sa navodnim nestašicama nafte već isključivo sa ekologijom. Kratke ste vi pameti.
Dzole
Duhovito. Tada je bilo automobila maltene manje nego sada elektricnih trotineta, u sta se mozete uveriti i po starim fotografijama. U vreme SFRJ bila su ogranicenja uvoza benzina, kafe, farmerki i svake druge robe - da ne bi dragocene devize otisle put inostranstva.
Preporučujem 12

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja