sreda, 19.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 15:01
POTROŠAČ PITA

Kada potrošač mora da plati štetu u radnji

sreda, 15.01.2020. u 10:01
(Фото лична архива)

Danas sam kupovala u „Aman” samousluzi i koristila sam kolica koja nisu bila baš potpuno ispravna. U jednom trenutku sam prednjim, levim delom kolica udarila u policu „biokutak” i razbilo se staklo na jednom delu u kome je bio keks od kukuruznog brašna. Prodavačice su mi rekle da moram da platim keks, jer je u njemu završilo staklo s police i ja sam se složila. Nastavila sam kupovinu, a kada sam stigla na kasu, sačekale su me kese u kojima je bio keks, ali i štapići od susama koje nisam ničim „ugrozila”. Slikala sam sve kao dokaz. Platila sam štetu 2,209 dinara za 4,2 kilograma štapića od susama. Nigde nije bilo keksa od kukuruza. Ostavila sam robu kao poklon zaposlenima. Nisam polomila boks sa štapićima, nego s keksom. Kakva su prava potrošača u ovakvim slučajevima?

Čitateljka iz Beograda

ODGOVOR

Ovde nije reč o potrošačkom odnosu, već o učinjenoj šteti. Zakon ne prepoznaje ovakve situacije, jer nije bilo voljnog momenta kupovine. Drugim rečima, potrošač nije želeo da kupi ovu robu nego je svojom nepažnjom uzrokovao štetu trgovcu. Samim tim, naplata u navedenom iznosu zapravo ne znači da je izvršena kupovina, već da je ta roba neupotrebljiva. Šta se dalje dogodilo s istom – posebno je pitanje. Kako god, ako je plaćen iznos koji je na računu, trebalo je da isti bude izmeren i predat potrošaču. Šta će dalje biti s tim, isključiva je odluka potrošača.

Odgovara Zoran Nikolić, Nacionalna organizacija potrošača Srbije NOPS

 

 


Komentari10
3760e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Pitanje
Gospodine Nikoliću, kako prodavnice knjiže tu robu koju ostavi kupac, a ista je već naplaćena? Šta se zbiva sa tom robom? Šta rade interna i eksterna inspekcija? Same prodavnice imaju interne detektive. Šta se događa kada slučaj bude vama prijavljen i fotografijama dokumentovan? Bude li prodavac kažnjen jer je duplo kasirao, a to ne smije? Ako je roba zadržana onda je to krađa od strane prodavca!
Боривоје Банковић
Наравно, и треба јој наплатити и онај џак брашна из магацина који су изгризли мишеви.
Teodor
Kakav sraman odgovor iz NOPS-a. Pa vi ste tu da štitite potrošača. Koliko puta smo uzeli kolica čiji je točak neispravan i idu ukoso. Koliko puta su u marketima natrpali robu između gondola pa je jako teško puna kolica proterati između njih. Odgovornost potrošača postoji ako je štetu učinio namerno. Sve ostalo je stvar osiguranja i politike trgovca. Šta ako dete slučajno sruši i razbije nešto? Ovako šturim odgovorom, Nikoliću, obeshrabrujete potrošače da se brane od neukih prodavaca.
Prezimenjak
Prezimenjače, zar svaka trgovinska firma ne mora odvajati sredstva i za tu vrstu gubitka kao i za krađe? Ovakva oštećenja su sasvim normalna i nenamjerna. A ko plaća kada kupac namjerno nešto uništi jer je nezadovoljan što mu prodavnica nije nešto uslišila i to izliva na taj način uništavanjem nekog proizvoda, pa uz dernjavu ode? Takvima ne smiju ni pisnuti, nego ko pristane da plati, njega oderu, kao u navedenom slučaju.
Moje iskustvo
Živim u Švajcarskoj,jednom sam uzela poklopac tepsije,ne nadajući se da je tako težak,ispustila ga,razbio se.Prodavac,rekao da sačekam da pita da li moram platiti.Brzo se vratio,rekao da štetu plaća osiguranje koje je prodavnicama obavezno plaćati.U Njemačkoj,u decembru sam vidjela,jedna žena zakačila staklenu figuru,razbila se,prodavačica tražila da plati.Rekoh prodavačici da plaća osiguranje.Ona urlikala na mene "raus(napolje)".Povukoh snuždenu ženu i izađosmo.Informisah se i bila sam u pravu.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja