sreda, 26.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:43

Beograd uvodi javni prevoz rekom

četvrtak, 16.01.2020. u 13:29
(Фото Д. Јевремовић)

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je da će Beograd u narednom periodu uvesti rečni prevoz kao deo javnog prevoza, kao i da će za ovaj prevoz važiti pretplatne karte za javni prevoz.

„Kako bismo znali šta ćemo da tražimo od budućeg partnera u ovom poslu, kao i gde će biti stanice budućeg rečnog javnog prevoza, odnosno kojom frekvencijom će saobraćati brodovi, raspisali smo tender za izradu studije opravdanosti rečnog javnog prevoza u Beogradu”, rekao je Vesić.

Kako je prenela gradska uprava u saopštenju, Vesić je rekao da je rok za izbor stručnjaka koji će da rade studiju 12. februar.

On je napomenuo da Beograd ima skoro 200 kilometara rečnih obala i da nema grada u Evropi sa takvim pristupom vodi, a da nema razvijen rečni prevoz putnika.

„Ulaganja u rečni prevoz mnogo su manja od ulaganja u puteve. Ovakav prevoz bio bi brži i efikasniji, u situaciji kada su u Beogradu sve veće saobraćajne gužve zbog skoro 740 hiljada vozila. Od tog broja vozila, skoro 540 hiljada su automobili, što je 90 hiljada više nego pre šest godina. Rečni prevoz je brži, efikasniji i ekološki isplativiji”, objasnio je zamenik gradonačelnika, javlja Tanjug.

Vesić je dodao kako veruje da svojim položajem, a posebno orijentacijom u prostornom razvoju, od Obrenovca do Zemuna i Grocke, Beograd ima uslove za razvoj rečnog prevoza putnika.

Precizirao je da će studija opravdanosti biti osnov za raspisivanje tendera za javno-privatno partnerstvo u kome će Grad da traži partnera za obavljanje rečnog prevoza.


Komentari39
560fb
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

super nesto
samo jos da kaldrmisu savu i dunav ...
Beogradjanin Schwabenländle
Где су београдски тролебуси ? За градски јавни саобраћај у великом граду су најпогоднија возила, трамваји и тролебуси. Метро за Београд је само један сан и фантазија; само за планирање је потребно најмање 3-4 године, а за пројетовање је потребно сигурно 5 година, и то са добрим стручњацима, са запада који имају искуства у таквим радовима.
saja
Metro za Beograd će biti skupa i neefikasna investicija i ništa više.
Preporučujem 2
Milan
Budućnost saobraćaja u gradovima ide u pravcu električne mobilnosti. Tačnije sve više vozila koristi električni motor umesto motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Najveći kapacitet za prevoz putnika imaju šinska vozila: gradski voz, metro i tramvaj. U isto vreme troše i najmanje energije. Imaju mrežno napajanje ili koriste baterije i suprekondenzatore. Trolejbuse polako zamenjuju autobusi sa takvim napajanjem. Trenutni hit su lagani katamarani sa hibridnim električnim pogonom i baterijama.
BGD
Istanbul ima takav vid transporta ali na moru tj mozete brodovima ici na razna pristanista. U Beogradu bi mogli imati linije 1. Zemun - Pristaniste ispod Kalemegdana. 2. Zemun- Luka na Dunavu u blizini Pancevca 3. Zemun - Crvenka (Borčanci bi je masovno koristili) 4. Luka Dunav- Visnjica- Vinca
Beogradjanin Schwabenländle
И Дунав и Сава могу зими да се заледе.То у Истамбулу није могуће, морска вода има нижи степен залеђивања.
Preporučujem 5
артиљерац
@ радисав Посматрате ли проблем статички или динамички,кад је нешто немогуће,скупо,неоствариво то је тако.Од бабе се девојка не прави.Лондон је на Темзи вековима(имам стан у Лондону,од 1986,познајем га добро).Београд НИЈЕ на обалама својих река.Немам ништа против туристичких бродића,и сад постоје,али јавни градски превоз Савом и Дунавом је маштарија.Друго је робни транспорт водом,то јесте најјефтинији вид транспорта.То је као оно:Да имамо брашна ко што немамо масла,узајимо тепсију и сучемо питу
eko-hemija
Слажем се са Др. Девићем -Ово је одлично привремено решење за 2-милионски град без метроа, али за град који лежи на две реке! Тако да Ви останите у свом Лондону и препустите бригу о Београду другима.
Preporučujem 1
др Слободан Девић
Е па артиљерац, прво та ти честитам на стану у Лондону који сада вреди ко светог Петра кајгана :) Е сад, морам да ти кажем да ти поређење није баш поштено. Лондон има метро од 1863, и са развојем града, развијали су се и метро и приградски железнички саобраћај. Камо среће да је наш ”ујединитељ” уместо у париски паре уложио у београдски метро. Значи, иако каснимо више од једног века, метро и железнца морају почети. Речни саобраћај би био привремено и изводљиво решење које брзо може да се примени.
Preporučujem 12

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja