utorak, 25.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:48

Produžen rok za autobuse sa „evro 5” motorom zbog domaćih proizvođača

četvrtak, 16.01.2020. u 17:00
(Фото А. Васиљевић)

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije saopštilo je danas da je produžen rok domaćim proizvođačima novih teretnih vozila i autobusa da kompletiraju vozila sa standardom motora najmanje „evro 5” za dve godine zbog njihovog opstanka na tržištu, a koji minimalno doprinose zagađenju vazduha.

Izmenama Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, usvojen 26. decembra 2019. godine, produžen je rok domaćim proizvođačima da kompletiraju vozila na homologovanim autobuskim šasijama CX i homologovanim šasijama teretnog vozila BX emisije izduvnih gasova najmanje nivoa „evro 5” za dve godine, navodi se u saopštenju.

Dodaje se da nije reč o mogućnosti uvoza kompletnih vozila, već samo motora „evro 5” sa homologovanom šasijom, koju je moguće nadograditi sa, na primer, „Ikarbusovom” šasijom.

Potpredsednik Narodne stranke Nikola Jovanović optužio je juče ministarku građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Zoranu Mihajlović da je potpisala izmene Pravilnika o motornim i priključnim vozilima, kojima je omogućen uvoz na još dve godine novih kamiona i autobusa s motorima „evro 5” koji, kako je ocenio, emituju neuporedivo viši nivo štetnih čestica i gasova nego što dozvoljavaju evropski i regionalni standardi i koji su zabranjeni u svim državama okruženja, uključujući Bosnu i Hercegovinu.

U saopštenju Ministarstva se navodi da je na zahtev domaćih proizvođača teretnih vozila i autobusa, izmenjenim pravilnikom još krajem 2014. godine omogućena ova olakšica radi podsticaja proizvodnje domaćih privrednih subjekata, odnosno sklapanja novih teretnih vozila i autobusa u cilju omogućavanja njihovog opstanka na tržištu.

Od 2014. ova odredba se, kako se navodi, produžava svake dve godine, što je planirano i za 2021. godinu.

„Očigledno je da ovakva reakcija opozicije na meru koja egzistira od 2014. godine ima za cilj samo politizaciju jednog privredno korisnog podsticaja”, navedeno je u saopštenju.

Ističe se da taj pravilnik ne propisuje uvoz novih teretnih vozila i autobusa u Srbiju sa emisijom izduvnih gasova „evro 5”, jer je uslov za uvoz novih teretnih vozila i autobusa, kao i ostalih vozila, motor sa normom „evro 6”.

„Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja u Srbiji se prosečno godišnje proizvede, odnosno sklopi oko 1.600 novih teretnih vozila i autobusa sa normom 'evro 5', upravo onih čiji uvoz motora dozvoljava naša uredba, a sa druge strane, samo tokom 2019. u Srbiju je uvezeno oko 35.000 upotrebljavanih vozila sa normom 'evro 3', po Uredbi koju je donelo Ministarstvo trgovine i telekomunikacija”, navodi se u saopštenju, prenosi Beta.

Dodaje se da „kada se uzme u obzir taj broj, kao i oko dva miliona registrovanih vozila u Srbiji, apsolutno je zanemarljiv procenat proizvedenih teretnih vozila i autobusa na bazi mogućnosti uvoza motora 'evro 5' sa homologovanom šasijom i njihov doprinos zagađenju vazduha od manje od jednog promila”.


Komentari7
14802
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Gogo
Ugasili su sve proizvodjace autobusa sada uvozimo iz Kine i Turske.Neznam konkretno na koje se firme odnosi ovaj tekst.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Начини уступак овом, начини уступак оном, јер су НЕСПОСОБНИ да ухвате технолошки корак, а после причај како је загађење велико, јер смо АУУУУ богатији и возимо аутомобиле.
Бранислав Станојловић
А шта значе ти "евро број"? Година производње?
Александар Бикар
Eвро(1,2,3,4,5,6) означава дозвољену количину штетних издувних гасова моторних возила на околину и израђава се у мг.
Preporučujem 5
Stenly
Прво треба да се забрани увоз половних возила са нормама еуро 3, а можда чак и еуро 4. Дакле увоз само еуро 5, ново или старо. Код аутобуса, додатни услов за увоз, максимална старост аутобуса 5 година. Тако се штити и безбедност и екологија и домаћи произвођачи. Али не зна то наша власт са менаџерима који имају три степена средње школе и измишљене дипломе са менаџмента!
артиљерац
А на које то ДОМАЋЕ произвођаче аутобуса и камиона се односи ова уредба? На ИКАРБУС,који не ради или на неку имагимарну компанију које ће ете да почне производњу у следеће 2 године.Или је то ипак уредба са СЛИКОМ. И логом фирме.Владо Србије,ако већ лажете,лажите да не будете смешни.
Проналазач
Од 1600 "склопљених", 99% су камиони(шасије) са"Еуро5" моторима са различитом домаћом надградњом (кипери-кипери са опремом за зимску службу, миксери, дизалице, бетон пумпе, ватрогасна возила, ...)
Preporučujem 12

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja