sreda, 26.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:31
TV BAROMETAR

​Želje, čestitke i pozdravi

Autor: Meri Bilićutorak, 21.01.2020. u 13:26

Televizije su nam čestitale Novu godinu i po julijanskom i po gregorijanskom kalendaru, slave, Božić... pa je pristojno da im i mi gledaoci uzvratimo s lepim željama i nadom da će u 2020. godini mnogo toga biti bolje, kvalitetnije, zanimljivije, tačnije, kreativnije...

Davnih godina, krajem 19. veka, čuveni ruski klasik Anton Pavlovič Čehov je  1886. godine u pismu svom  bratu Nikolaju nabrojao osobine koje bi trebalo da ima kulturan  čovek koji želi da bude prihvaćen u društvu.

Kakve veze imaju ovaj književnik i lekar s televizijom? Iako nije znao za prenos slike, Čehov je znao šta su moralni uzusi i bilo bi korisno kada bi se naše televizije rukovodile onima kako se ponaša pristojan čovek.

Ništa više ni manje od toga!

Kulturni ljudi poštuju tuđu ličnost, pisao je Čehov, uvek su ljubezni i pažljivi, spremni da čine za druge, saosećajni, iskreni, preziru laž. Ne poziraju i ne prave se važni. Nisu skloni blebetanju i ne opterećuju druge svojim ničim neizazvanim ispovestima. Iz poštovanja prema tuđim ušima, više ćute nego što pričaju. Ne pate od pitke taštine. Ne mare za lažne vrednosti i poznanstva s važnim ljudima... Ako su učinili nešto značajno, ne prave od toga najvažniju stvar na svetu i ne hvale se time da imaju pristup tamo gde ga drugi ljudi nemaju. Istinski talentovani ljudi se klone svetine i samohvale...

Mnogi od ovih postulata mogli bi da budu manifest televizijskim novinarima i voditeljima koji bi trebalo da drže odštampan na zidu ili radnom stolu. Jer, neka ponašanja ne izlaze iz mode i za odstupanja od njih nema opravdanja.

Neka novogodišnja želja televizijama bude i to da pažljivo prave balans kod osetljivih tema između proverene i brze informacije i namere da se po svaku cenu bude brži i gledaniji od konkurencije. Još ako su u trci za rejtingom povredili nečiju privatnost, emocije ili na neki način ugrozili budućnost, opravdanje za to ne postoji.

Ali, možda i televizije zaslužuju bolje gledaoce od nas. One koji će umeti da prepoznaju kvalitet, znanje, trud i posvećenost. I koji nisu dvolični. Jer, na svako pominjanje ili kritiku rijalitija „Zadruga”, komentari budu „ko to uopšte gleda, možda neke nepismene babe!”.

A onda se pokaže da je na Guglu najčešće ukucana reč u 2019. godini bila – zadruga.

Budimo pošteni, nisu se valjda nepismene babe ranom zorom grabile za svoj ajfon ili laptop da vide koje su se starlete počupale ili ispsovale protekle noći.


Komentari2
192a1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Deki
Sve je to marketing. U pitanju je naravno Google Srbija i sasvim sigurno se i kod njih za određenu cenu mogu naručiti željeni namešteni rezultati.
Milorad
Svaka Vam je na mestu.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Mozaik /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja