sreda, 19.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:25

Samo četiri tramvaja na redovnoj trasi

Višemesečnim izmenama obuhvaćeno čak osam tramvajskih linija, petnaestak gradskih i više prigradskih. – Najduže će se čekati na povratak tramvaja 2, 5 i 10 koji su ukinuti polovinom prošlog juna
Autor: Dejan Aleksićsreda, 22.01.2020. u 11:23
Мост на Ади (Фотографије Д. Алексић)

Od 12 standardnih tramvajskih linija na redovnoj trasi trenutno su samo 6, 12, 13 i 14. Svi ostali su ukinuti, preusmereni ili su deo standardne trase određenih tramvaja nasledile privremeno uspostavljene linije kao što su tramvajska 3L1 i autobuske 3A i 5A. Razlog za trenutnu, ali višemesečnu tektonsku promenu u tramvajskoj mreži jesu radovi na velikim infrastrukturnim gradilištima, pre svih preduga obnova saobraćajnica od Ruzveltove do tvrđave i rekonstrukcija Savskog trga.

Zbog prve obnove, tramvaji 2, 5 i 10 trebalo je da budu ukinuti do pred kraj decembra, ali šinska vozila sa ovim oznakama, koja su prestala da voze putnike polovinom juna, na stare trase se neće vraćati barem do avgusta. U prevodu, ove važne linije koje su koristili mnogi Beograđani više od godinu dana neće postojati na mapi gradskog prevoza. Da će tako biti moglo se naslutiti mesecima unazad, ali tek nedavno je obznanjeno da Beograđani na ove tramvaje neće moći da računaju do duboko u leto. Glavna prepreka za njihovo vraćanje je rekonstrukcija Ulice cara Dušana koja je prolongirana za proleće jer dok se ona ne završi i ne ugrade se nove šine i u njoj, ni linije 2, 5 i 10 ne mogu da funkcionišu normalno. Kao jedina zamena mesecima je autobus 5A, ali problem sa njim je što ne pokriva staru trasu tramvaja 5.

Velika preusmerenja će doneti, ukoliko konačno počne dugo očekivana rekonstrukcija Ulice kneza Miloša, gradnja novog savskog mosta

Do kasnog leta ni preusmereni autobus 79 neće se vraćati na staru trasu. Ali, dobra stvar je što ova linija ipak, za razliku od tramvajskih, kako-tako funkcioniše i autobus delimično ide starom putanjom.

Radovi na Savskom trgu, iako dotiču znatno više linija javnog prevoza, za sada nisu prouzrokovali privremeno ukidanje nijedne, ali su znatno poremetili svakodnevicu Beograđana koji ovaj deo grada ne mogu da zaobiđu. Najosetnije promene zbog radova, koji prvobitno nije trebalo da izazovu veće izmene u mreži javnog prevoza, osetili su putnici na linijama 7, 9 i 11. Ove linije „zamenile” su mostove, pa tako trenutno „sedmica” i „devetka” idu preko Mosta na Adi, a „jedanaestica” nekadašnjom trasom preko Starog savskog mosta. Kritika i žalbi građana na ovu izmenu je više, a glavne su to što sada tramvaji 7 i 9 putuju pola sata duže nego standardnom trasom. Kako putnici navode, nekako bi i to podneli da su ubačena dodatna vozila na ovim linijama.

– Ne mogu da se pravdaju da nemaju dovoljno tramvaja ako znamo da trenutno ne voze 2, 5, 10… Pa gde su sva ta vozila? – upitao je sugrađanin Marko Novaković koji se javio našoj redakciji.

Druga zamerka građana je što, naročito u špicevima, linije 11 i 95 ne mogu da nadoknade nedostatak „sedmice” i „devetke” od Ušća do Bloka 42. „Jedanaestica” jeste pojačana sa nekoliko dodatnih vozila, ali kako putnici kažu, to se ne oseti jer je na linijama 7 i 9 bilo znatno više tramvaja. Da li nadležni planiraju nešto da preuzmu po ovom pitanju, jer je reč o izmeni koja će trajati najmanje do 30. marta, a moguće i duže, ne znamo. Jer na upit koji smo poslali prošle sedmice nismo dobili nikakav odgovor iz Sekretarijata za javni prevoz.

Radovi u Savskoj

Radovi na Savskom trgu na nekoliko meseci promenili su i trase desetak gradskih i više prigradskih autobusa. Gradske linije trpe najmanje zbog ove obnove jer je njihovo krajnje odredište pomereno u ulice iza samog trga. Mnogo veće pitanje za putnike koji koriste ove linije jeste gde će ubuduće biti njihova okretnica, jer ona koja je postojala pre radova na Savskom trgu, posle njegove rekonstrukcije više se neće vraćati na tu adresu. Kao novi trajni terminus za autobuse koji su pre radova godinama okretali na Savskom trgu već duže se spominje zona oko Mostarske petlje.

Putnici prigradskih autobusa trebalo bi polako da se naviknu na stajalište u Ulici Nikolaja Kravcova jer je sve očitija namera nadležnih da se prigradski i međugradski autobusi ubuduće kreću isključivo ovom ulicom i Bulevarom Vudroa Vilsona.

Velikim izmenama u javnom prevozu ovde ne bi trebalo da bude kraj jer je najavljen i početak gradnje novog savskog mosta i rekonstrukcija Ulice kneza Miloša. A kada to krene, neće biti izbora jer će svi tramvaji koji idu ka Novom Beogradu morati da se preusmere na Most na Adi. Onda će morati i da se nađe kvalitetno rešenje i za potez od Ušća do Bloka 42 koji će zbog radova na novom mostu ostati bez tramvaja.

Kada je reč o obnovi Ulice kneza Miloša, to će pre svega uticati na trolejbuse 40 i 41 i na gradske autobuse koji godinama prolaze ovom saobraćajnicom. Ipak, početak radova na mostu, a pre svega onih u Kneza Miloša, teško je očekivati pre završetka Savskog trga jer će nove saobraćajnice sigurno poslužiti kao alternativa. Pošto bi preuređenje trga trebalo da bude okončano u toku proleća, to znači da, ako se u Kneza Miloša zaista bude majstorisalo ove godine, to majstorisanje neće krenuti pre druge polovine 2020.


Komentari8
92f22
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

veselnik
Beogradjani ne treba vise da brinu, tramvaji 7, 9 i 11 ove godine prestace da prave probleme prelaskom preko mostova. Stari Savski most seli se u park, a nove sine preko Mosta na Adi moraju da se komplet zamene, sto je vec u "ugovaranju" sa izvodjacima prethodnih radova - zbog loseg projekta. Detalji su objavljeni jedino u Politici, ali je sve brzo zataskano.
Iva
U čemu je tačno problem sa 2, 5 i 10? Što neće da postave infrastrukturu? Koliko sam ja videla, šine su gotove na celom do sada urađenom potezu? Što ih ne bismo imali makar malo, dok ne počnu radovi u Cara Dušana? Dvojka može uvek da okrene na pristaništu.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
И док се то не уради, путнике ће превозити дрндави аутобуси, који пурњају као да иду на угаљ. Али, драги моји Београђани (којима бих ја доделио Орден Јунака Космоса), није загађење ваздуха настало од тих шадрња, него од аутомобила, чији је велики број резултат нашег незадрживог срљања у напредак Златног доба! Добро... мора нешто да дими и из Јовањице...
Aranđel Mihajlović
Zaista je neshvatljivo zašto nisu pojačane tramvajske linije 7 i 9 jer su van upotrebe tramvaji 2 , 5 i 10 . Ova vlast za 8 godina nije kupila nijedan tramvaj pa su sve linije proređene rashodovanjem najstarijih crvenih tramvaja . Zašto se ne izvode radovi u ,, 4 zelena bulevara '' kada zime i nema . Ne žalim da mislim da je to zbog toga što su na jedinoj opzicionoj opštini , ali ...
Драган П.
Па и 9 иде на Вождовац!
Preporučujem 4
Јованка Вождовчанка
Па, ваљда је нормално да се оних 8 трамваја са линије 10 преусмери на линију 14, на којој има око 6 возила. Ваљда и Вождовчани имају право да дочекају трамвајски превоз, или је то право у овом граду резервисано, углавном, за Новобеограђане?
Preporučujem 6
Predrag
Na žalost, Beograd je izgubio svoje istorijsko sećanje. Ceo grad se preuredjuje kao da nema nasledja.
артиљерац
Има изрека:Дошли дивљи,истерали питоме.
Preporučujem 38

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja