četvrtak, 21.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 24.01.2020. u 14:00 Dejan Aleksić

Nova „Kritična masa” na temu zagađenja

(Фото Критична маса)

Još jedna „Kritična masa”, 106. po redu, biće priređena sutra od 14.30 časova, a vožnja će krenuti sa Trga Nikole Pašića. Kako podsećaju organizatori, biciklisti se svake poslednje subote u mesecu okupljaju već osam godina i skreću pažnju da u održivi saobraćaj mora da se ulaže mnogo više i da Beograd mora da poboljša uslove za vožnju bicikala kao svakodnevnog vida transporta.

– To bi svakako dovelo do povećanja broja biciklista, a time bi se direktno uticalo na smanjenje gužvi, ali i zagađenja. A, 2020. je nažalost i počela u znaku velikog zagađenja vazduha. Pre samo nekoliko meseci (krajem oktobra) u Beogradu smo i pored visokih temperatura za to doba godine imali zagađenje koje je naš grad svrstalo na neslavnu listu najzagađenijih gradova sveta – ukazuju u udruženju „Ulice za bicikliste”.

Kako ocenjuju, gradska administracija ne rešava sistemski problem saobraćaja i individualnih ložišta.

– Kao biciklisti i kao građani zahtevamo od gradonačelnika da pod hitno objavi kako će se Beograd u budućnosti boriti sa ovim problemom, kad nas ponovo bude iznenadila magla usred zime. Zahtevamo i da čujemo kada će Beograd konačno dobiti smislenu mrežu biciklističkih staza umesto razbacanih i nepovezanih patrljaka. Zahtevamo da čujemo sa koliko vozila na metan ili tečni naftni gas će biti pojačana flota gradskih autobusa, ali i kada će Beograd konačno, nakon svih gradova u regionu, uvesti sistem javnih bicikala – naglašavaju biciklisti uoči subotnje vožnje.

Komеntari3
137c9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

borko
Грађанине, изађи из свог комфора мало на ваздух са квази-бициклистима.
Црвљи кида кибла ЦИА
Као грађанин, за разлику од београдских квази-бициклиста заиста заинтересован за смањење аерозагађења, постављам питање када ће ова држава да смањи или укине акцизу и ПДВ на ТНГ и метан, као и да снизи тарифе или укине атесте за плинске уређаје за аутомобиле? Када ће ресорни министар да нам обелодани податак о годишњој производњи струје у Србији, колико од тога у термоелектранама на лигнит, као и колико струје се годишње увози, а колико извози и у којим месецима? Који се отрови диме из железаре?
Zoran Bukvić
Pozdravi za građanina od beogradskog kvazi-bicikliste :). Zovite nas kako hoćete, samo izađite i tražite od vlade Srbije to što ste ovde napisali. Za sad, mi kao kvazi-bicikisti smo uspeli da iniciramo da se bar objavi ovaj naslov, da biste Vi mogli da komentarišete. Da bi se nešto promenilo, morate da izađete na ulicu iz svog komfora. Za TNG i CNG se slažem, samo nemojte da "ukidate" ateste, već tražite da im smanje cenu, ne želimo da automobili eksplodiraju :).

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja