subota, 04.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:54

Raste prodaja vozila na gas a opada potražnja za dizelašima

Prodaja je vozila na električni pogon porasla za 93,8 odsto a hibridnih za 50 procenata. Svako deseto vozilo ide na TNG ili prirodni gas a prodaja dizelaša pala za 13,9 posto
petak, 07.02.2020. u 11:21
Удвостручена продаја електричних аутомобила у ЕУ (Фото ЕПА ЕФЕ А.Д.)

RIM - U Evropskoj uniji je prošle godine prodato više od 290 hiljada električnih automobila, što je gotovo dvostruko više nego 2018., pokazuju podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila.

Prodaja je porasla za 93,8 odsto, na 290.923 vozila na godišnjem nivou, saopštila je ACEA, a prenosi „Independent”.

Holandija, sa 67.695 prodatih vozila, i Nemačka, sa 63.491 jedinice, bili su najveća evropska tržišta električnih automobila.

Iako nije najveće tržište po broju prodatih električnih vozila, Norveška se može pohvaliti najvećim tržišnim udelom električnih vozila u ukupnoj prošlogodišnjoj prodaji novih automobila, a koji je iznosio 42,4 procenta.

Analitičari kažu da bi taj udeo ove godine mogao da poraste na do 60 odsto. Najprodavaniji električni automobil u Norveškoj je za sada „Teslin” Model 3 sedan.

Prema podacima ACEA-e, prodaja hibridnih vozila je lani porasla za gotovo 50 posto, na 465.026 komada, a prodaja hibridnih automobila na punjenje se povećala za 13,9 procenata, na 174.103 jedinice.

Vozila s alternativnim pogonom, koja rade na tečni naftni gas (TNG) i prirodni gas, imala su udeo od 10,7 posto u ukupnoj prodaji automobila u EU 2019. godine, što je porast u odnosu na učešće od 7,5 procenata godinu ranije.

Istovremeno, prodaja dizelaša pala je za 13,9 posto, na 4,65 miliona jedinica, a njihov tržišni udeo je potonuo na 30,5 posto.

„Benzinci” su i dalje daleko najpopularnija vozila u EU-u, pri čemu je njihova prodaja porasla za 5,2 posto, na 8,96 miliona, a tržišni udeo se povećao za više od dva odsto, na 58,9 procenata.


Komentari9
9708d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Nedim
Hvala bogu, valjda ce se i ovde malo smanjit broj ovih naftarica na tockovima. Nekad smo imali normalnu drzavu pa je i vecina putnickih auta isla na benzin, na sta i treba da idu. Dizel je za kamione i autobuse koji se koriste van grada. Mali auto, od kuce do posla, bi trebao biti na benzin, plin ili struju. Nazalost, sa siromasenjem su i ljudi prestali da misle na estetiku. Poceli smo da slusamo traktore svud oko nas.
vox populi
Vozila koja koriste el. energiju iz baterija su obična i skupa budalaština. To nema budućnost iz "stotinu razloga". Ne mogu vjerovati da pokvareni trgovci vuku za nos cijelu civilizaciju.
Beogradjanin Schwabenländle
Возила на гас се продају само у источним земљама ЕУ и нешто мало у Италији. Када помислим да би Немачка требало да замени око 48 милиона особних возила са мотором за сагоревање у електричне схватим како се Сизиж морао осећати. А ту нису урачунати камиони и остала теретна возила, трактори .Као и увек, ту је неко нањушио брз посао и брзу зараду, само се бојим да нису питали крчмара за рачун.
dušan1
Bio nekad neki Serđo Markjone (FIAT-Krajsler) koji je uporno 'gurao' proizvodnju vozila na gas i metan (TNG i CNG) a biznis sa električnim pogonom prepuštao 'pametnijima i bogatijima'. Tako da će u Kini najverovanije doneti zakon da se za privatna vozila zabrani motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
Irina Gagic
Nisu igracka za bogate. To sto je I. Mask alav pa trazi bogatstvo za Teslu je problem u glavama evropljana i amerikanaca koji veruju da sve mora biti skupo. U Kini ima masa auta na struju i nisu skupi. Nio Es6 dzip iz top game kosta svega 50000$ a beskamatni kredit na 3 god obezbeđuje proizvođač uz učešće od 30%. Moze se uporediti sa X5 po luxuzu. U EU je sve skupo zbog kartela i monopola. Trka hrčaka = ceo zivot trčis a nigde ne stizes. Znaci da si u kavezu, trčiš unutar točka.
Preporučujem 6
Vule
Pa tako i jeste. Elektro vozila su igracka za bogate ( kao 3. auto u kući itd) ali sve dok se ne reši problem baterija ( skupe, slabe, spore za punjenje) - nece se elektro-vozila omasoviti znacajno. Do tada vozila na gas su najbolja i "najzelenija" varijanta
Preporučujem 18
Prvoborac
A odakle kWh u tim baterijama? Iz termoelektrane koja dimi pa dimi...ili Nuklearke..Pa ne moze auto da ide na lepe ekoloske bajke. Negde mora da dimi...
Milan
Hidrocentrale postoje preko 150 godina, iz njih ne dimi, zar ne? Osim toga, tu su i vetroelektrane i solarne elektrane. Ali od njih nema leba, oni mogu samo mali procenat da pomognu, jel' da? Dok se ugalj ne začadi, nema tu prave struje? To onda treba reći Nemačkoj, koja je prošle godine imala preko 46% proizvedene energije iz obnovljivih izvora (a koliko je njihova osunčanost manja od naše!).
Preporučujem 17

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja