petak, 10.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:33

Zabrana uvoza „evro 3“ vozila najverovatnije početkom 2021.

petak, 07.02.2020. u 14:37
(Фото Бета/АП)

Uvoz polovnjaka sa evro 3 motorima će najverovanije biti zabranjen od 1. januara iduće godine, najavljuje ministar zaštite životne sredine Goran Trivan za Tanjug i dodaje da se još razmatra da li će se ta zabrana eventualno odnositi i na vozila emisione klase evro 4.

Trivan ističe da to ne znači da će građanima biti zabranjeno da koriste stare automobile koje već poseduju, ali će ti automobili morati da prođu strožu kontrolu emisije izduvnih gasova od 1. jula 2021. godine.

Eliminacioni faktor na tehničkom pregledu neće biti emisiona klasa motora, objašnjava ministar, već šta vozilo ispušta iz auspuha, što znači da će i stariji autmobili moći da prođu kontrolu ukoliko su dobro održavani ili ako su u njih ugrađeni odgovarajući filteri ili katalizator, prenosi Tanjug.

Na konstataciju da će vozači, ipak, teško moći sa svojim vozilima da prođu tehnički pregled i registruju vozila sa motorima emisione klase evro 1 ili 2, Trivan kaže da je to pitanje za MUP, ali i da će, zbog čistijeg vazduha, svako morati da plati „cenu” vožnje starog automobila, odnosno da uloži u njegovu ispravnost.

Ministar upozorava da i noviji automobili možda neće moći da prođu tehnički pregled zbog emisije izduvnih gasova, ukoliko su neispravni.

Na pitanje kako će se tretirati stari automobili koji se voze na plin, s obzirom da manje zagađuju nego i motori sa evro 5 standarda, Trivan je rekao da se to još ne zna i da će o tome odlučivati MUP.

Kaže da je ministarstvo koje vodi pokrenulo inicijativu za zabranu uvoza starih automobila i da su već imali sastanke sa ministarstivma koja su naldežna za to, kao i da zbog zakonske procedure i predstojećih izbora nije verovatno da zabrana bude uvedena pre 1. januara.

Ne verujem da možemo da stignemo pre toga, mislim da je 1. januar optimalan rok, dodao je Trivan.

„Sve vreme neko podmeće tezu da ćemo mi zabraniti ljudima da koriste stare automobile. Prvo, mi ne možemo da zabranimo uvoz, već druga ministarstva, ali mi podstičemo da se to uradi i od toga nećemo odustati, jer je to apsolutno pitanje kvaliteta vazduha”.

Drugo, navodi Trivan, važno je da građani znaju da će moći i dalje da voze automobile koje poseduju, uz uslov da su tehnički ispravni i da od 1. jula sledeće godine zadovolje kriterijume za izduvne gasove.

„Mi smo i sada, kao vlasnici automobila, u obavezi da poštujemo ograničenja emisije izduvnih gasova, samo što se to ne poštuje kako treba”, napomenuo je ministar.

Ističe da će na osnovu propisa MUP-a to biti potpuno rešeno od 1. jula 2021. godine.

Nije bitno da li ćete voziti auto star 40 godina ako emituje izduvne gasove u granicama dozvoljenog, poručio je Trivan.

Takođe, kaže da je protiv uvoza starih automobila, ne samo što više zagađuju životnu sredinu, već i zato što nisu dovoljno bezbedni.

Inače, merenja tehničkih pregleda pokazuju da više od polovine vozila u Srbiji ili 1,2 miliona vozila emituje veću količinu gasova nego što je propisano.

Kod nas ima ukupno oko 2,25 miliona vozila, od kojih oko 655.000 imaju motore starije od evro 3 standarda.

U Srbiju je u 2019. uvezeno više od 150.000 polovanjaka i oko 33.000 novih automobila.

Pravilniko o tehničkim pregledima koji je primenjuje od 5. jula 2018. predvideo je da odredba koja se odnosi na strožu kontrolu emisije izduvnih gasova počne da se primenjuje za tri godine.

Podsećanja radi na prostoru EU motori norme evro 1 (poznate i kao EC 93) uvedeni 1993. godine, zatim je tri godine kasnije evro 2 (EC 96) postao obaveza, a evro 3 je stupio na snagu 2000. godine.

Od 2006. se primenjuje evro 4, od 2009. i evro 5 standard. U 2014. su proizvođači već prešli na evro 6 emisionu klasu, a pripremaju se i za evro 7.


Komentari6
98b09
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ilija Bulović
Ima u Mađarskoj još Trabanta i Wartburga i niko od njih ne traži nemoguće,da se ponašaju kao jevro 4 ili da mu ugrađuju katalizatore.Što Srbin smisli,malo ko može.
Jovan P.
Kada većina automobila sa motorom evro3 biće uvezena u Srbiju iz Europske Unije, srpska vlada će zabraniti dalji uvoz ! Nije ljutiti, koga je moliti !
Peedja
Споро, споро, споро...
sloba car
Odmah zabraniti, šta se čeka? Da budemo još veće đubrište EU i da neki još malo na tome napune džepove?
Milan
Vlada opet iz ko zna kojih razloga nema petlju da preseče i zabrani uvoz krševa.Samo još u Srbiji su dozvoljeni ovako niski EU standardi.Umesto da zabranu urade juče vlada kaže možda 2021 a možda i nikada.Samo u Srbiji kroz registraciju se kažnjavaju oni koji imaju novije automobile,a eko taksu niko i ne pominje.Medju zadnjima smo u Evropi po euro standardu.Kažu ljudi nizak standard pa nemaju za novije automobile.Imaju li onda za lečenje?Pa ne mora svako da vozi auto.
Beogradjanin Schwabenländle
Господине одакле Вам идеја да су само у Србији дозвољени овако ниски ЕУ стандарди ? Шта мислите колико од 48 милиона регистрованих особних возила у Немачкој има још старе " ЕУ стандарде " . Ниједан стандард како Ви то овде називате није забрањен, ствар је власника да вози кола по својим могућностима док држава не донесе неку забрану. Иначе неке забране постоје, али то је само за вожњу по већим градовима, око десетак. Зато се плаћа много већи порез за стара кола, осим олдтајмера који су најефтин
Preporučujem 10

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja