subota, 28.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 11.02.2020. u 08:26

Da li nam je potreban auto-put do Crne Gore

Sasvim slučajno, na jednom portalu pročitah „tvrdo” obećanje predsednika Vučića, izrečeno 2014. godine, da ćemo do 2018. sigurno imati izgrađen auto-put prema Crnoj Gori, do Boljara. Prođe i 2018. i 2019, evo teče i 2020, a od puta ni traga ni glasa. Uzeh kartu Srbije pa gledam kuda ide taj put i šta Srbija njime dobija. Može ovo delovati i kao zapažanje jednog laika, ali smatram da je ceo taj projekat, posebno trasa puta, veliki promašaj, kao i gradnja auto-puta umesto tzv. brze saobraćajnice (po jedna traka u oba smera). Iz više razloga.

Kao što znamo, put polazi od Požege, preko Arilja i Ivanjice i ide preko Duge Poljane do granice sa Crnom Gorom. Ako znamo koliki su gradovi Arilje i Ivanjica i selo Duga Poljana, ne možemo da se ne zapitamo šta se i koliko time dobija. Varijanta preko Užica jeste nešto duža i skuplja, ali Užice je veliki grad, obuhvatio bi se Zlatibor, a ako bi išao zapadnom stranom Zlatara (kako je tom varijantom predviđeno), približili bi se Nova Varoš, Prijepolje i Priboj. Posle Ivanjice, prvo isključenje bi, verovatno, bilo u Dugoj Poljani, gde bi se hvatala veza za Sjenicu i Novi Pazar. Ako znamo kolika je udaljenost tih mesta od Duge Poljane, ne verujem da će neko ići iz Sjenice u Dugu Poljanu da bi se uključio na auto-put, kad za to vreme može da pređe dobar deo puta prema Ivanjici i starom trasom. O Novom Pazaru, koji je udaljen oko 40 kilometara od Duge Poljane, da i ne govorimo. Takođe tu pročitah da je „Zorana Mihajlović obećala Muameru Zukorliću da će put ići preko Pešteri”, što upućuje na zaključak da bi to bio jedan politički projekat. Pročitah, ne kažem da je tako.

Često se čuje da će taj put „pomoći ljudima sa Pešteri da plasiraju svoje proizvode i olakšati im život”. Zaboravlja se da sa auto-put nema isključenja za sela, već je potrebno opet doći do Sjenice ili Duge Poljane, da bi se putovalo dalje. Takođe se zaboravlja da je oblast Pešteri poluprazna, radno sposobni su odavno po zemljama Zapadne Evrope, a ostali su stari, koji drže malo stoke i nemaju nikakvu računicu da sa kačicom sira putuju dalje auto-putem. Inače, to su već opustela sela, pa nema ko ni da putuje, niti šta da prodaje. U selu Boljare, primera radi, živi samo 33 stanovnika.

Drugo ozbiljno pitanje je: da li je na toj deonici potreban pun profil auto-puta? S obzirom na trasu i interes Srbije, sigurno nije. Treba znati da trasa kroz Crnu Goru takođe zaobilazi sever Crne Gore: Bijelo Polje (treći po veličini grad u Crnoj Gori), Pljevlja, Mojkovac, Kolašin... Ne verujem ni da će stanovnici Budve, Tivta i Kotora moći da koriste taj auto-put ako idu na sever Crne Gore, kao ni stanovnici Srbije koji idu prema Kotoru ili Budvi.

Pošto je sigurno da ćemo se načekati da počne izgradnja tog puta, možda još nije kasno da se razmisli o svemu. A bilo je mnogo onih koji su ukazivali na sve manjkavosti ove trase. I to ljudi od struke. A ko je merodavniji od njih? Možda političari?

Ljubomir Šuljagić, profesor u penziji,

Prijepolje

Komentari28
6acf5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Beogradjanin Schwabenländle
Не, није потребан, сем ако неко мисли да се један аутопут гради за каприц од хиљаду-две путника годишње. Осим тога нема робе за превоз, непотрабан луксуз за подмиривање очигледно себичних жеља разних омнипотентата.
Uglješa Vučićević
Nama treba auto put do Bara. Tako nam pomorska luka biva bliža, a transport brži i sigurniji.
ниола ј.
Професоре, у међувремену брзе саораћајнице су постале дупло шире. Сада се под брзом саобраћајницом подразумевају по две траке у оба правца. Дакле аутопут, без зуставне траке.
Nikola Nesic
Možda treba izmestiti razmišljanja o putevima od tekućih događaja. Put je potreban, uvek. Kog obima i kojom trasom je pitanje na koje stručnjaci mogu da odgovore. Još je bitnije za našu zemlju od svega sagrađenog, i onog šta se planira, imamo li sredstva da održavamo? Postoji računica koja kaže da je to godišnje 220 MEUR. Sve drugo je dnevna politika, i političarenje od koga nema sreće.
mk
Аутопут треба да иде трасом: Чачак - Пожега - Ужице - Вишеград - Фоча - Гацко - Билећа - Требиње. Тако би се повезала српска браћа у Херцеговини са матицом, а не да се повезују Милогорци да лакше долазе у Бг. Ако хоће Милогорци могу да се повежу из Херцег Новог на тај ауто пут.
Vladimir
Apsolutno tačno.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja