ponedeljak, 30.03.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:54

Nazire se novi tramvajski koridor preko Savskog trga

Radi se betonska podloga i počelo je postavljanje šina. Gradilište krcato majstorima i mehanizacijom
Autor: D. A.petak, 14.02.2020. u 18:32
(Фото: М. Спасојевић)

O budućem sistemu saobraćajnica preko Savskog trga priča se mesecima, ali većina sugrađana ipak ne može da zamisli kako će izgledati kolovoz i tramvajske šine po obodu trga. Žitelji prestonice ne moraju to više da zamišljaju pošto su na terenu počeli da se pojavljuju prvi obrisi buduće polukružne saobraćajnice oko trga. Majstori su na ovom gradilištu već „iscrtali” putanju budućih kolovoznih traka, a najdalje se otišlo sa formiranjem budućeg tramvajskog koridora. Radi se betonska podloga za tramvajske šine, koje su već dopremljene na trg. Ako se može suditi na osnovu prvih slika, tramvajska baštica neće ići uz sam trotoar već kroz središnji deo saobraćajnice.

Zbog ovoga, razumljivo, moraju da se prilagode i priključci na postojeću tramvajsku mrežu koja ide iz Nemanjine, kao i na onu koja se nastavlja u Karađorđevoj i ka Starom savskom mostu.

Ovo gradilište krcato je majstorima i mehanizacijom otkako su se zahuktali radovi, pa se uveliko radi potez od Nemanjine ka Karađorđevoj. Zbog toga je već neko vreme i zatvoren za saobraćaj taj deo trga. Uporedo se radi i na prostoru ispred nekadašnjeg glavnog ulaza u železničku stanicu gde je predviđeno uređenje platoa i postavljanje spomenika Stefanu Nemanji.

Preporođen Savski trg, na čijem centralnom delu će posle radova prednost dobiti pešaci, pred građane bi trebalo da osvane krajem proleća.

Pre toga treba da se uradi nova crpna stanica, saobraćajnice i deo platoa sa leve strane (gledano iz Nemanjine), da se oformi zeleni obruč između saobraćajnica i centralnog pločnika…

Trenutno je zatvoren saobraćaj od Nemanjine prema Karađorđevoj, a očekuje se da do kraja marta u potpunosti bude zatvoren saobraćaj između Nemanjine i Savske ulice.

Za sada nema detaljnijih informacija o tome kako će od kraja narednog meseca biti organizovan saobraćaj u zoni trga, to jest da li će se prvo osposobiti nove saobraćajnice između Nemanjine i Karađorđeve ili će otada ceo trg biti zatvoren za automobile, tramvaje i autobuse. A to je vrlo važno jer, ako ceo trg bude zatvoren, to bi značilo da će od kraja marta u potpunosti biti ukinuti tramvaji 7, 9 i 12. Ali ako se desna strana trga u međuvremenu osposobi, onda će javni prevoz manje trpeti.

Kao alternativa u toku ovih radova vozačima se preporučuje Bulevar Vudroa Vilsona.


Komentari7
7a1ad
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

пиши ћирилицом
"Препорођења трга" не може бити без обнове зграда на њему и допуне полукруга изградњом према х. "Пошта". А до тога је далеко, сем зграде Станице
violeta
Meni sve to lici na presipanje iz ,,supljeg u prazno!,, Vidi se da slabo konsultujete prave strucnjake, a o dosadasnjim raznim ,,popravkama,, ne treba ni pricati ! Vlast ipak ne shvata da je Beograd velegrad !
veselnik
"Ради се бетонска подлога за трамвајске шине..." Прошле године урађена је трамвајска пруга НА ДРВЕНИМ ПРАГОВИМА преко Моста на Ади, и то са превеликим размацима. Следи РЕКОНСТРУКЦИЈА и разбијање свих бетона, сливника кишне канализације и замена стубова електичне мреже због "лошег пројекта". Значи научили су (бар делимично) како треба да се ради, ваљда неће заборавити бар гумене подлошке за шине.
Alek
Betonska podloga za šine mora biti zaštičena debelom gumom, kao što se radi u svetu.
Grada
A gde su ulazi u Metro stanicu. Znaci sve ce biti spremno za kopanje metroa. Vrhunsko planiranje, nece biti nikakvog rusenja kada krene gradnja metroa. Jel mislimo na isti grad, Beograd.
Metro
Kakvo rušenje kad krene gradnja metroa? Metro ide ispod zemlje, a verovatno će se i u tom delu kopati podzemnim mašinama, tzv. krticom. Jedini radovi na trgu biće kopanje ulaska u stanicu, nema šta da se ruši samo se ukloni pločnik i prokopa se otvor za stepenice, kao na Vukovom spomeniku. A i ti radovi će nastupiti najranije za 5 godina, ako uopšte dođe do toga. Treba li do tad odlagati rekostrukciju trga?
Preporučujem 25

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja