sreda, 01.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:32

Kasni izgradnja autoputa u Crnoj Gori

ponedeljak, 17.02.2020. u 13:27
Илустрација (Фото А. Васиљевић)

U finansijskom planu Monteputa za 2020. godinu, koje je usvojila Vlada na sednici u četvrtak, nema planiranih prihoda od naplate putarine na deonici autoputa Podgorica-Mateševo čiji je rok završetka 30. septembar 2020. godine.

Iz ove državne kompanije, koja treba da preuzme upravljanje deonicom autoputa kada on bude završen, nisu odgovorili na pitanja “Vijesti” poslata u četvrtak. 

“Vijesti” su pitale da li izostanak planiranja prihoda od putarine na ovoj deonici autoputa znači da ne očekuju da ona bude završena i puštena u rad do kraja 2020. godine ili će deonica biti završena, ali putarina neće biti naplaćivana u ovoj godini.

Ni u usvojenom planu radova Monteputa u 2020. godini se ne pominje puštanje u saobraćaj ove dionice.

Ministar saobraćaja Osman Nurković kazao je 20. januara ove godine da će do kraja septembra biti završeni fizički radovi na autoputu, a nije siguran da li će se do tada završiti tehnički pregled i dobiti upotrebna dozvola.

“Najveći deo fizičkih radova je završen i oni će sigurno do 30. septembra biti završeni. Jedino što je zebnja jeste da se tehnički pregled i upotrebna dozvola u tom trenutku ne mogu obezbediti. Mora se voditi računa o kvalitetu radova”, rekao je tada Nurković.
Ovo bi moglo da znači da ova deonica neće biti otvarana dok se ne završi tehnički prijem. Plan vrha vlasti bio je da prvu deonicu autoputa otvore nekoliko dana pred parlamentarne izbora koji treba da se održe u prvoj polovini oktobra, kao svoj glavni adut u predizbornoj kampanji.

Prema ugovoru o izgradnji, ova deonica autoputa trebalo je da bude završena do 10. maja prošle godine, ali je dogovorom Vlade i kineskog izvođača CRBC rok produžen za 17 meseci. Vlada zbog kašnjenja nije naplatila penale izvođaču, čime je priznala da je njena strana kriva za kašnjenje. Do ovolikog kašnjenja, kao što su “Vijesti” ranije objavile, došlo je zbog loše pripreme projekta koju je vodio tim bivšeg ministra saobraćaja Ivana Brajovića, kao i zbog izostanka petlje “Smokovac”, vodovodne i elektromreže i pristupnih puteva u ugovoru o izgradnji. Ovi zaboravljeni radovi su naknadno ugovarani što je do sada podiglo cenu deonice za oko 100 miliona eura.

Novo odlaganje otvaranja ove saobraćajnice značilo bi da će kredit za izgradnju ove deonice od 944 miliona dolara doći na naplatu u istoj godini kada i počne njena upotreba. Raniji plan bio je da ona bude završena u maju 2019. dve godine pr stizanja na naplatu prve rate za autoput u julu 2021. godine. Kako je ranijim planovima očekivano da će prihodi od putarine iznositi oko 20 miliona godišnje, šteta po ovom osnovu iznosi 40 miliona evra. Do sada niko nije pozvan na odgovornost zbog propusta koji su uslovili prvo kašnjenje i višemilionske štete po državu.


Komentari6
3cb82
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Paja Antiautocenzor
Autoput bio-ne bio, ja u CG ne idem. Već 11 godina. Niti ću, mislim, skoro. Ogadio mi njihov sistem.
ВлаДо
Србија би направила још већу грешку ако би кренула у изградњу аутопута ка Црној Гори преко Инањице ,Пазара и Сјенице.Са српске стране једино шта треба урадити су путеви првог реда до Новог Пазара и Пријепоља а све остало је утопија осуђена на пропаст.
miljko
valjda je u prvom planu smanjenje poginulih kojih je svakodnevno. Isto vazi i za nase puteve.
Mihailo Krunić
Za ekonomski proračun o opravdanosti izgradnje neke saobraćajnice, nemam kvalifikacije. Ali, nešto razmišljam o postojećoj železničkoj pruzi Beograd -Bar, i pitam se: Zar modernizacijom ove pruge da brzina vozova bude 200 km. na sat, ne bi bilo jeftinije od izgradnje auto puta? Možda su ovdje u prvi plan bila mjesta kroz koje će neka saobraćajnica proći, a ne ekonomičnost?
софи
Не ликујем, али од пријатеља из ЦГ сам чуо да је то промашен пројекат у економском смислу. Кажу да не постоји такво саобраћајно оптерећење које би обезбедило пројектовани приход. А и ми имамо наше промашаје о којима се ћути.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Не може на свему да се заради. Треба нешто и уложити да би се кад-тад исплатило. Или мислите да нисмо требали да одустанемо од магараца и самара?
Preporučujem 46

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja