petak, 10.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:05

Nije mala stvar raditi u Boljšom teatru, kolevci baleta

Poznato je da je delo „Majstor i Margarita” Mihaila Bulgakova do sada prikazano kroz dramu i operu, ali ne i kroz balet tako da je ovo veliki izazov
Autor: Borka Golubović-Trebješaninutorak, 18.02.2020. u 19:00
Милош Исаиловић у пробној сали Бољшог театра у Москви (Фото: Лична архива)

Želiš li da idemo u Moskvu u Boljšoj teatar da postavljamo predstavu, rečenica je kojom mi se nedavno obratio koreograf Edvard Klug. Prvo sam pomislio da se šali i počeo sam da se smejem, a odmah zatim dobio sam elektronsko pismo iz moskovskog Boljšog teatra sa pozivom da sarađujemo. Rekao sam tada sam sebi: „Snovi se ipak ostvaruju.”

Ovu svoju moskovsku priču baletski umetnik koreograf Miloš Isailović poželeo je da ispriča upravo za „Politiku”. On trenutno boravi u Moskvi gde sa Edvardom Klugom postavlja baletsku predstavu „Majstor i Margarita” čija premijera je 21. maja na sceni Boljšog teatra.

Godinama unazad Miloš Isailović radi kao igrač i asistent Edvarda Kluga u ansamblu Baleta Slovenskog narodnog gledališča u Mariboru. Sa Klugom je daroviti Isailović radio pre nekoliko sezona Aristofanove „Ptice” u Bitef dens kompaniji. Ubrzo zatim usledio je poziv da nastave saradnju u Mariboru koja uspešno traje do danas.

– U Moskvi postavljamo delo „Majstor i Margarita” Mihaila Bulgakova, što je veliki izazov i čast, jer pored toga što je Bulgakov ruski Ivo Andrić, on je takođe radio i kao dramaturg u samom Boljšom teatru. Poznato je da je ovo delo do sada prikazano kroz dramu i operu, ali ne i kroz balet tako da je ovo velika stvar. „Majstor i Margarita” je prelepo delo, maštovito, tamno, i ljubavno, a takođe i jezivo sa puno emocija. Sve to će, u ovom našem slučaju, pratiti neprikosnoveni orkestar Boljšog teatra koji će svirati slavnog Alfreda Šnitkea, ali i divnog Dmitrija Šostakoviča – priča Miloš Isailović i dodaje:

– Balet „Majstor i Margarita” radimo rukopisom i potpisom Edvarda Kluga koji je ovde već uspešno postavio „Petrušku” prošle godine. Pozitivna trema, uzbuđenje je uvek prisutno. Nije mala stvar kročiti, a kamoli raditi u kolevci baleta, Boljšom teatru u Moskvi, odakle je sve i počelo kada je o ovoj umetnosti reč. Sreća me obuzima svaki dan kada ulazim u ovo pozorišno zdanje i kada obezbeđenju kažem rusko: „Zdravstvujte”.

Sreća me obuzima svaki dan kada ulazim u ovo pozorišno zdanje i kada obezbeđenju kažem rusko: „Zdravstvujte”

Miloš Isailović ne krije da je velika čast raditi sa pravim baletskim zvezdama 21. veka kao što su Olga Smirnova, Ekaterina Krysanova, Artem Ovčarenko, Denis Savin…

– I još kada mi kažu: „Miloše takva mekana voda ne postoji u Moskvi kao što je tvoj pokret”, tek tada shvatite da ste uspešni. Boljšoj teatar se sastoji iz tri ogromne zgrade, dve scene, nove i stare koja odiše mirisom pravog baleta, i starih loža gde su sedele sve baletske zvezde ruske umetnosti. Imao sam tu čast da gledam njihovu postavku baleta „Žizela” na staroj sceni. Posle predstave sam pomislio: „Ovo mi je prvi put da gledam balet uživo”, misleći na to kako u stvari baletska umetnost treba da izgleda. Kroz hodnike Boljšog teatra u Moskvi, kao i u ovdašnjim baletskim salama možete videti baletske majstore, ne mlađe od 65-70 godina koji tiho pričaju, još tiše hodaju, pokloniti im se i poljubiti im ruku – priča Isailović.

Edvardu Klugu i Milošu Isailoviću ovo je treća radna nedelja u Moskvi. Iza njih je, kaže Isailović, još sedam isto tako radnih nedelja, odnosno nebrojeno proba do same premijere baleta „Majstor i Margarita”.

Moskva je hladna, i gigantska, primećuje naš sagovornik. Ostaci moćnog carstva, ali i sovjetskog perioda su prisutni svuda, ali se i te kako oseća i vidi modernizacija 21. veka. Samo ljudi sa dubljim novčanikom mogu lepo da jedu i da se obuku. Snega ima tek u naznakama, što je svima neobično, ali nezaobilazna ruska hladnoća je svakako tu, dodaje.

– Kada saradnicima pomenem da sam iz Srbije najčešće kažu: „Braća Srbi”, ali više na nivou nekog slavoljublja nego na osnovu poznavanja naše baletske umetnosti, nažalost. Ali smo im reper za Novaka Đokovića. Beograd im je naravno sinonim za uzbudljiv provod, dobru energiju i ukusnu hranu. Stariji baletski umetnici pomenu Dušku Sifnios, što mi je velika čast, ali nažalost to je sve što znaju o našem baletu – priča Miloš Isailović i primećuje:

– Baletski igrači u Moskvi žive baletski život, onakav kakav svi koji se profesionalno bave ovom vrstom umetnosti i zaslužuju. U probnu salu se ulazi isključivo kada se muzika sa probe utiša ili stane. Igrači su maksimalno zbrinuti od profesionalne teretane, fizioterapeuta, masera, do sobe za relaksaciju. U kantinama se može naći hrana za fitnes i vegan programe, dakle za sve. Ono što me posebno fascinira jeste sigurnost svakoga ko uđe u zgradu, jer u Boljšoj teatar niko ne može da pristupi bez propusnice. Torbe se na ulazu obavezno proveravaju, okolo zgrade je rusko obezbeđenje sa šubarama na glavama jer ipak ulaziš u baletsku palatu kraljevinu.

Ovo je samo mali deo ruskih utisaka koje nam je preneo Miloš Isailović koji naglašava:

– Srećan sam. Ponosan. Ispunjen. Asistent sam velikom Edvardu Klugu. Radim u Boljšom baletu, sa ruskim baletskim zvezdama. Često se ovih dana prisetim kako sam pre 20 godina u rodnoj Loznici govorio ocu: „Kad tad ću kročiti u Boljšoj teatar u Moskvi.” I evo, moj san se ispunio. Idemo dalje!


Komentari7
15688
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Marija Jankovic
Bravo Miloše, dobro ti Univerzum vraca. Šta ceš više! Rusija ce te nadahnuti za ceo život. Uživaj sa Klugom i igračima. Zaslužio si.
Dr. Dragana Stojnić
Koliko je ovo sve lepo pročitati.Jedno veliko i iskreno bravo! Svu sreću za dalje mladi,lepi,talentovani čoveče!
u baljsom teatru...
imaju toliko baletskih igraca da ne moraju da ih maskiraju;hoces malog,velikog,plavog ili crnomanjastog,mrsavog ili debeljucu.u sali za probe(staroj) vezbalo je 600 ljudi u isto vreme.kada bi predstava bila skinuta sa repertoara scenografija i kostimi nisu isli u fundus nego bi bili spaljivani...
Tačno
Русија није колевка балета али се у њој прославио. Ни Француска није колевка вине јер су га донели Римљани.
DAN
Господина, колевка балета је Италија и Француска из којих су одлазили уметници да уче Русе ! Ред би био и да се помену њихова имена ! Руси су били одлични ђаци без обзира на почетно заблажњавање на "девојке које извијају на сцени", што је био случај и код нас али много касније ! Молим објавите !
paris
Dan@ Desilo se i to odavno"kad ucenik prevazidje svog profesora". Pravo slavlje za ljubitelje baleta je kad gostuje Boljsov teatar u Operi Garnier u Parizu , karte su rasprodate 6meseci unapred. Cestitke, Milosu na ostvarenju svog " baletskog sna";
Preporučujem 13

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja