ponedeljak, 30.03.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:35

Sa probnim dozvolama 80 hiljada vozača, povećana im ograničenja

utorak, 18.02.2020. u 15:54
(Фото Пиксабеј)

U Srbiji je u 2019. izdato oko 80.000 probnih vozačkih dozvola i njihov broj sve više raste, ali su novopečeni vozači učestvovali i u više saobraćajnih nesreća – 1.241, zbog čega su pooštrena ograničenja, pa probna dozvola može trajati i do četiri godine.

Vozači sa probnom dozvolom su u 2018. godini učestovali u 1.057 saobraćajnih nesreća, u kojima je poginulo osam osoba, dok je u 2019. u nesrećama sa tim vozačima poginula jedna osoba, rekao je Tanjugu Aleksandar Radenković iz Uprave saobraćajne policije.

Istakao je da je zbog toga, ipak, povećana bezbednost saobraćaja kada je reč o vozačima sa probnim dozvolama i da je ona svake godine sve veća.

Navodi da je, na primer, u 2016. MUP izdao oko 45.000 probnih vozačkih dozvola, a u 2018. oko 63.000 dozvola.

„Sa sigurnošću možemo reći da se očekuje da će u narednom periodu na našim putevima biti više vozača sa probnim vozačkim dozvolama”, rekao je Radenković.

Podseća da je u septembru prošle godine izmenjen Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima i da je produžen rok važenja probne vozačke dozvole sa jedne na najmanje dve godine.

Tako će oni koji polože vozački ispit sa 17 godina imati probnu dozvolu do 21 godine, sa 18 tri godine i sa navršenih 19 dve godine.

„Ograničenja su doneta isključivo u cilju unapređenja bezbednosti mladih vozača koji su, kako kod nas tako i svuda u svetu, među najugrožnim kategorijama učesnika u saobraćaju”, naveo je Radenković.

Vozači sa probnim dozvolama uglavnom poštuju saobraćajne propise, dodao je on.

Ipak, u 2019. 3.300 vozača sa probnom dozvolom upravljalo je vozilom između 23 i 6 sati, zatim njih 600 je prevozilo više od tri lica u vozilu, a 560 vozača je zatečeno da upravlja vozilom snage veće od 80 kilovata sa probnom dozvolom, što je sve zabranjeno.

Radenković podseća da je zabranjeno i da vozači sa probnom dozvolom upravljaju vozilom snage motora koja je veća od 80 kilovata, što je oko 107 konjskih snaga, ako se u vozilu ne nalazi član porodice koji ima vozačku dozvolu više od pet godina.

Takođe, prošle godine je 380 vozača sa probnom dozvolom isključeno iz saobraćaja zato što su upravljali pod dejstvom alkohola.

Napominje da uprkos tome što se obično veruje da su novopečeni vozači najugroženija kategorija u saobraćaju, kod nas to nije slučaj, pošto statistika pokazuje da su u Srbiji najugroženiji vozači između 54 i 65 godina, a nakon toga i oni stariji od 65 godina koji najviše stradaju kao pešaci.

„Vozači jesu ugroženi u prvim godinama vozačkog staža, ali je njihovo stanje bezbednosti sve bolje iz godine u godinu”, naglasio je Radenković.

Podseća da su neka od najvažnijih ograničenja za mlade vozače i da pre navršene 18 godine moraju u vozilu biti u pratnji osobe sa vozačkom dozvolom od najmanje pet godina.

Vozači sa probnom vozačkom dozvolom, takođe, ne smeju upravljati pod vozilom pod dejstvom alkohola, niti smeju koristiti „hends fri” i druge uređaje za komunikaciju, zaključio je Radenković.

Novopečeni vozači ne smeju na auto-putu da upravljaju vozilom brzinom većom od 110 kilometara na čas, 90 kilometara na čas na motoputu, a na ostalim putevima brzinom većom od 90 odsto dozvoljene brzine.

Tako, ako je u naselju dozvoljeno 50 kilometara na čas, ne sme da se kreće brzinom većom od 45 kilometara na čas.

Mladi vozači gube vozačku dozvolu već sa devet kaznenih poena, dok je zakonski propisano za vozače sa trajnom dozvolom da bez ovog dokumenta ostaju sa sakupljenih 18 bodova.

U saobaćajnoj nesreći na Miljakovcu, u ponedeljak oko četiri sata ujutru, teže je povređeno nekoliko mladih ljudi kada je na uglu Miljakovačkih staza i Miljakovačkih livada automobil udario u banderu.

U trenutku nezgode u automobilu je bilo, kako su preneli mediji, sedam mladih osoba, a za volanom momak star 17, koji je imao probnu vozačku dozvolu.


Komentari5
98c7e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Nesa
Jos ima budale i to mladi vozaci divljaju a policije nigde voze 120ks nisu oni ugrozeni vec su drugi ugrozeni od njih
orka
Meni kao profesionalnom vozaču nije jasno sta država radi!!? Ali su mi sa druge strane jasno vidljivi rezultati tog rada, svakog dana! Sve nesposobnije i nesposobnije generacije vozaca!!!
Beogradjanin Schwabenländle
Шта држава ради ? Израчунајте колико је плаћено за 80.000 возачких дозвола ( ја не могу, није ми позната цена дозволе у Србији ) !
Preporučujem 0
stara istina
Sa ili bez dozvole budala je budala, ubija i gine.
Milan
Прво испод 18 година може сва ограничења. Одраслим особама је безобразлук ограничити кретање ноћу због неких татиних синова који су правили прекршаје. Шта људи који раде ноћу, другу смену и сл. Или они са пробним дозволама који због ограничења не возе па после две године крену опет да полажу ноћну вожњу и немају искуства. Најглупљи закон

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja