sreda, 08.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 18:16

Otkriven spomenik trolejbusu 28

Na protestu na Studentskom trgu ponovo je iznet zahtev za vraćanje ukinute linije
Autor: Aleksandra Kurtešutorak, 18.02.2020. u 22:40
(Фотографије Марко Спасојевић)

Trolejbus 28 koji je decenijama vozio sugrađane od centra grada do Zvezdare i ukinut u novembru prošle godine dobio je svoj spomenik na Studentskom trgu gde je bila njegova okretnica. Otkrivanje spomenika – minijature crvene trole, organizovali su članovi    Inicijative „Vratimo trolu 28” i sugrađani koji podržavaju njihovu ideju. Oni su održali i protestni skup podsećajući javnost na svoje zahteve – da se linija 28 vrati na svoju trasu i da se građanima Zvezdare i Stare Palilule omogući efikasna veza sa centrom grada. Među okupljenima su bili i članovi Udruženja građana „Ulice za bicikliste” i „Pešaci nisu maratonci”.

Tokom skupa ponovo je iznet zahtev za vraćanje ukinute linije, a aktivisti i građani rekli su da su spomenik postavili jer nadležni po svoj prilici ne žele da vrate „dvadeset osmicu” u saobraćaj.

Sugrađani su svoja pitanja pisali na postamentu spomen-obeležja

Jedan od predstavnika Inicijative u svom obraćanju okupljenima naglasio je da je trola 28 bila pouzdana.

– Držala se svog reda vožnje, imala je osam stajališta i za nju važi ocena da je bila efikasna. Uz to, iz nje putnici nikada nisu ispadali – kazao je član Inicijative „Vratimo trolu 28”.

Podsećamo, ovaj trolejbus bio je privremeno ukinut tokom rekonstrukcije Trga republike, ali je potom, posle završetka radova, u novembru doneta odluka da ipak ne bude vraćen na trasu.

To je razočaralo žitelje Zvezdare. Oni tvrde da je linija ukinuta bez dogovora sa njima pa su više puta organizovali proteste i kratkotrajne blokade saobraćaja. I večeras su uputili nadležnima ista pitanja: zašto se ukida veza sa centrom grada delu građana Zvezdare, zašto je ukinuta linija koja je bila potpuno ekološka i zašto je trolejbus marginalizovan kao način prevoza koji ne zagađuje sredinu u urbanim, gusto naseljenim delovima prestonice.

Građani su svoja pitanja pisali i na postamentu spomenika, ali su ostavljali i poruke kao što su „28, volimo te”.

Članovi Udruženja građana „Vratimo trolu 28” u decembru su imali sastanak sa predsednikom opštine Zvezdara Milošem Ignjatovićem. Tada su predali peticiju sa potpisima više od 4.000 Beograđana.

Okupljeni na protestu kratko su zaustavili saobraćaj u Vasinoj ulici, verujući da će i tako skrenuti pažnju na svoj problem i vratiti trolejbusku liniju 28.


Komentari3
32455
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

феликс1956
@Дека Анти... Изградња метроа у граду величине Београда је процес који траје деценијама. То значи да је данашњим Београђанима решење које ви предлажете "шаргарепа на дугом штапу". Давних 60-тих и 70-тих год. прошлог века овим градом су тутњали аутобуси енглеске производње "Лејланд". Робусна и жилава возила добијена у од неке несврстане земље. Та земља, са тропском климом, увезла је из Вел. Британије аутобусе без грејања. А онда их препродала Југославији. Не знам се да се неко од путника жалио.
Дека Антипревејановић
Решење се зове ПОДЗЕМНА ЖЕЛЕЗНИЦА ака МЕТРО. Тројелбуси су најгоди од свих видова транспорта. Београд је превише валовит за њих. Превише четворо мигавих аутомобила које муком заобилази. Мало јача киша и снег, гаси се струја у мрежи. Затим паркирани тролејбуси закрче целу једну траку у већ закречним улицама. Контактна мрежа је ружна. Да додам и оне Руске или Белоруске тролејбусе на којима је могуће одшкринути, а не отворити прозор што је добро током јануара и у Сибиру, али је неиздрживо у Августу
Posmatrač
Muke su to , velike muke ... Koristio sam dotični prevoz u mladjim danima ( do škole ) i nikada nisam video razliku u odnosu na druge linije koje idu ka ATŠ - u ili Dušanovcu . Čemu patnja , čemu bol ?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja