nedelja, 27.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 19.02.2020. u 21:00 Marijana Avakumović

„Fijat” ostao bez delova iz Kine

Proizvodnja automobila u Kragujevcu trebalo bi da bude nastavljena do kraja meseca, jer su u procesu pronalaženja dobavljača delova
(Фото ЕПА/Srdjan Suki)

Italijansko-američki proizvođač automobila „Fijat-Krajsler” saopštio je da je privremeno prekinuo proizvodnju u fabrici u Kragujevcu zbog širenja virusa korona u Kini, odakle kompanija kupuje delove za audio-sisteme. To je prva obustava rada u automobilskoj industriji u Evropi od pojave virusa korona.

Ova kompanija je saopštila da je 13. februara obustavljena proizvodnja automobila „fijat 500L” zato što im nisu dostupni određeni delovi iz Kine, kao i da imaju smetnje u snabdevanju delovima za audio-sisteme. Nadaju se da će do kraja meseca proizvodnja biti nastavljena, jer su u procesu pronalaženja dobavljača delova. To nam je juče potvrđeno i u predstavništvu „Fijat-Krajsler automobila Srbija”. Rečeno nam je da nemaju da dodaju ništa više od onoga što je grupacija saopštila krajem prošle nedelje.

U kragujevačkoj fabrici je 2019. godine proizvedeno 40.000 primeraka modela „fijat 500L”, što predstavlja četvrtinu ukupnog kapaciteta ovog pogona. Iz Kine nabavljaju CD plejere koje ugrađuju u svaki novoproizvedeni automobil, zatim komponente za branike...

Izvršni direktor „Fijata” Majk Menli rekao je za „Fajnenšel tajms” da postoji jedan „kritičan” snabdevač auto-delovima, zbog čega je proizvodnja u Evropi ugrožena. Napomenuo je da je zabrinut i zbog situacije u još tri kineske firme koje proizvode auto-delove.

Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu, sumnja u mogućnost da se radnici u kragujevačkoj fabrici vrate na posao sledeće nedelje, jer nije lako pronaći novog dobavljača auto-delova za tako kratko vreme. Nekada to ume da potraje i po nekoliko meseci, jer je reč o specifičnim proizvodima.

– Evropska industrija je danas, u vreme globalizacije, praktično sklapačka industrija. Najveći deo delova dolazi iz Kine. Proizvođači su se do sada uglavnom oslanjali na zalihe. Evropljani i Amerikanci mogu i sami da proizvode komponente, kao što su nekada radili, ali je to daleko skuplje. Kinezi prave brzo, dobro i jeftino. Kina je svetska radionica i oni se strahovito brzo prilagođavaju. Ako virus korona potraje američka i evropska industrija će imati problem i posledice će se i te kako osetiti – naglašava Savić.

Podseća da je „Fijat” i pre ovoga imao probleme u proizvodnji. Prethodne godine nisu radili skoro šest meseci.

Rojters piše da će narednih nekoliko nedelja biti ključno za proizvođače automobila, s obzirom na činjenicu da se delovi iz Kine koriste u proizvodnji nekoliko miliona vozila širom sveta. Kineska pokrajina Hubej, koja je epicentar zaraze novim virusom, centar je proizvodnje i isporuke auto-delova. Među kompanijama koje imaju velike pogone u provinciji Hubej i u Vuhanu su „Nisan”, „Dženeral motors”, „Honda”, „Reno” i vlasnik „Pežoa” PSA.

Zbog širenja virusa korona kompanija „Hjundai” je ranije obustavila proizvodnju u Južnoj Koreji, ali je saopštila da će je od ove nedelje postepeno povećavati.

Nema problema samo auto-industrija. Kompanija „Epl” saopštila je juče da su proizvodnja i prodaja „ajfona” pogođeni zbog virusa korona, kao i da će isporuke širom sveta privremeno biti ograničene. Proizvođač „ajfona” je prva velika američka kompanija koja je saopštila da će epidemija pogoditi njene prihode, ali nije otkrila koliko, prenosi Bi-Bi-Si.

– Ne očekujemo da ćemo ispuniti smernice o prihodima koje smo planirali za mart – navode iz kompanije koja je u tekućem kvartalu ostvarila rekordne prihode od čak 67 milijardi dolara.

Komentari2
8660d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mića Priča i Opominje
Nekada je "ZASTAVA" imala kooperativu na prostoru cele SFRJ a "ovi" iz Fijaska potrčali u Kinu?! Dako se prizovu naknadnoj pameti ... Vratite nam FIĆU 750/850!
Nebojsa
Sad ce Srbija da plaća penale za izmaklu dobit. I onako plaćamo i zarade i struju i ko zna sta sve.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja