sreda, 08.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:00

Da li će Beograd na vodi biti „spavaonica”

petak, 21.02.2020. u 14:09
(Фото И. Милутиновић)

U ranijim tekstovima pisao sam o problemu saobraćaju i tvrdio da Beogradu preti saobraćajni infarkt.

Relativno uske ulice u starom delu grada, podužno parkiranje, često obostrano i kontejneri na kolovozu značajno usporavaju saobraćaj i dovode do kretanja vozila u kolonama, a time i značajnog zagađenja vazduha.

Analizom saobraćajne mreže lako je utvrditi ograničene

mogućnosti u promeni režima saobraćaja, u građevinskoj

intervenciji na raskrsnicama, i proširenju kolovoza.

Beograd na vodi danas je najmarkantnije gradilište. Teško da u Evropi postoji tako atraktivna lokacija uz reku na kojoj se tako intenzivno gradi. Međutim, uvidom u novu maketu

uočeno je pogušćavanje lokacije, uglavnom sa stambenim objektima. Nije teško zaključiti da će se na toj lokaciji biti i mnogo više vozila, i da će proračun jedan stan jednako 1,1 parking mesto biti brzo prevaziđen. Skupi stanovi, ekskluzivna lokacija govore da je realno da se računa jedan stan= 3 parking mesta, možda i četiri. A to podrazumeva značajno veći broj parkinga na lokaciji i značajno veći udar u vršnom času na primarnu mrežu gradskih saobraćajnica u okolini Beograda na vodi. Kada posao bude okončan, putovanje na posao i sa posla trajaće tri sata i duže, a to je neodrživo. Kao rešenje nudi se metro. Nije jasno kako će metro opslužiti Beograd na vodi. Ako je trg ispred stare železničke stanice predviđen za metro stanicu, zašto se sada rekonstruiše, kada će morati da se ponovo raskopava i dislocira skupa linijska infrastruktura, kada započne izgradnja metroa, ili se metro uvlači u lokaciju. To nije jasno.

Došlo je vreme da se na najopetrećenijim pravcima denivelišu neki saobraćajni tokovi i realizuju tunelski prolazi. Trg Slavija je pravi primer da se uz sve napore koji se čine saobraćaj ne može rešiti u nivou. Pojedini saobraćajni tokovi moraju se denivelisati kako bi se sprečio potpuni kolaps saobraćaja. Ne vidi se da se na tome radi.

Uočeno je da se na lokaciji Beograda na vodi forsira stanovanje, a da su gotovo marginalizovani objekti kulture. Decenijama unazad na toj lokaciji i lokaciji na suprotnoj strani Save (Blok 18) predviđali smo trgove, parkove, česme i to posvećene našim zaslužnim, građanima, ali i mesta za skulpture, a sve u cilju humanizacije prostora. Iz makete Beograda na vodi ne vidi se da investitori to žele. Postoji mogućnost da ta lokacija postane sterilna. Nije kasno da se eventualni propusti isprave.

Dr Branimir Ujdur,
dipl. građ. inž. naučni saradnik


Komentari13
66c54
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Milica Djuric
Prosiriti bulevar patrijarha dimitrija,put za sremcicu(valjda beogradska ulica) i smederevac za pocetak celom duzinom. Produziti trasu tramvaja od bogoslovije do visnjicke banje. Na vracaru i dorcolu zabraniti visoku gradnju,otkupiti objekte za rusenje i napraviti od njih garaze za stanare i posetioce te ulice. U ulicama gde postoje garaze tog tipa sa dovoljno mesta ukinuti parking mesta,umesto njih napraviti prosirenja puta ili zelene povrsine. Isti koncept se moze primeniti na grad....
zmago
Cudi me da Beograd na vodi nema svoj aerodrom i kosmodrom.Mora se i o tome povesti racuna.Sta ako se osnuju kolonije na Marsu. A stanovnici BG on water,nemaju direktan let za Mars.To je sramota za ostatak Srbije. Metro ako treba uvedite samodoprinos na 100 godina.Samo direktna linija neka bude Beograd na vodi London preko Pristine.
Aleksandar Mihailović
Očigledna je komercijalizacija a ne humanizacija prostora, pretvaranje svega i svačega u stambene objekte, nešto i poslovne, a kako će posle toga tu da se živi i radi neka razmišljaju oni koji su se sami ukopali. Kada se sve proda i napune džepovi najvatreniji zagovornici BG na vodi i ispod zemlje se neće više na isti ni osvrnuti. Ko zna, možda se novo planirani objekti predviđaju za migrante, i treba im se dati centralno mesto, oni će nam "rešiti problem nataliteta", tako kažu Domanovićevci.
vlad
Gdine Branimire, Razlika izmedju dobrih i losih inzenjera je ta sto los inzenjer identifikuje problem. I samo to. To moze svako skoro pa svako (bio inzenjer ili ne). Dobar inzenjer identifikuje problem pa onda ponudi RESENJE za njega a toga, na zalost, nisam video u vasem clanku.
Gliga
U Čikagu su u sličnom projektu tzv. „Marina sitiju" napravili garažu od 19 spratova. Slična rešenja postoje svuda u svetu. Cena izgradnje je niža nego stambenih objekata a i brže se otplate jer parking se plaća.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja