subota, 04.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:54
POTROŠAČ PITA

Imam li pravo na nov telefon

ponedeljak, 24.02.2020. u 09:53
(Фото Ансплеш)

Kupila sam mobilni telefon pre pet meseci i do sada je bio već dva puta na servisu. Imam problem s dolaznim pozivima i često se prekida veza. Čim sam se žalila prvi put, trgovac je bez moje saglasnosti uređaj poslao na popravku i kada su mi vratili telefon, posle mesec dana sam opet morala da se žalim. Nedavno mi se to ponovo dogodilo, a u prodavnici kažu da mogu tako da rade više puta jer, navodno, tako stoji u Zakonu o zaštiti potrošača. Da li su u pravu i kako da dobijem nov ili neki drugi model telefona. Koja su moja prava?

ODGOVOR:

Zakon o zaštiti potrošača, u članu 52, između ostalog, propisuje da ukoliko isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač koji je obavestio prodavca o nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.

Isti član propisuje i sledeće: „Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.”

Shodno tome, imate pravo i na zamenu, i na raskid ugovora i povraćaj novčanih sredstava. Potrebno je da uložite pismenu reklamaciju trgovcu i da istaknete vaš zahtev. Trgovac ima rok od osam dana da odgovori na vašu reklamaciju, a 30 dana da istu reši.

Odgovara Nacionalna organizacija potrošača Srbije

 


Komentari5
0ff65
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Божидар
Све је то лук и вода док овде не објаве име радње, адресу, име онога ко води радњу и врсту телефона. Преко Политике! Онда би се и те како јавио неко. Овако нема стида све је некако завијено у дебели папир да се не каже ништа! А закон поготову о заштити потрошача, па то никада није ни постојало осим на папиру.
Prvo ispeci pa reci!
Božidare, a šta bude ako se utvrdi da je optužba lažna? Ko onda snosi posledice? Prvo se mora utvrditi istinitost pa tek onda objaviti. Mogu i ja reći da ste meni nešto dužni, a i ne poznajemo se. Kako biste reagovali?
Preporučujem 3
vox ex populi
Sve trgovine se jednako odnose prema kupcima. Baš zbog toga, neophodno je da se pokrene jedan sudski proces, koji će završiti pozitivno za kupca, i to je onda "sudska praksa". Ovako, zakon postoji, niko ga ne primjenjuje, jer su trgovci u Srbiji neka "treća ruka" i reklamacije padaju na njihov teret, a ne na proizvođača koji je, uglavnom u Kini.
Preporučujem 1
vox ex populi
Ahahaha.... 30 dana da reši. Pa, opet će dati na popravak. Nema ništa od toga. Trebalo bi pronaći advokate koji hoće da se bave tim "sitnijim" predmetima, pa da im oderu kožu. Da zamene uređaj novim i da plate sudske troškove, pa neka vide. Ovako, ništa od reklamacije. Vjerujte. I ovi iz Zaštite potrošača stalno tupe jedno te isto i oni su svoje napravili, a vi gledajte šta ćete. Ništa bez parničkog postupka.
Čija greška?
@vox Advokati će uzeti sve, samo da zarade. Na kraju kada izgube postupak, ko plaća? Prodavac hoće uzeti aparat na popravku, nudi alternativu po zakonu. Koji će sudija dosuditi da se mora dodijeliti novi aparat? Kada se firmi više ne isplate popravke onda će ponuditi novi. Zaštita potrošača govori tačku pravilnika, a ljudi ne pamte. Ne može kako kome padne na pamet ili kako se kome sviđa!
Preporučujem 3

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja