Kako je moguće da u istom danu za potpuno istu relaciju platite različite iznose putarina, pitao je redakciju „Potrošača” čitalac koji se nedavno našao u ovakvoj nesvakidašnjoj situaciji.
Krajem januara on je putovao kolima od Bele Palanke do Niša, a istog dana, dva i po sata kasnije, vratio se takođe ovom trasom. Neobično je to što je pri dolasku u Niš putarinu platio 200 dinara, dok mu je pri povratku na naplatnoj rampi zatraženo 300 dinara, to jest čak 50 odsto više novca. Našoj redakciji priložio je kao dokaz i fotografije računa naplaćene putarine. U preduzeću „Putevi Srbije” kažu da su upoznati s ovim slučajem i da su našem čitaocu odgovorili na prigovor u zakonom propisanom roku. Ističu da se motorna vozila koja koriste auto-put razvrstavaju u pet kategorija, prema tehničkim karakteristikama. U ovom slučaju do nesporazuma (i različitih cena putarine) došlo je zbog greške u proceni vozila.
– Kategoriju vozila na naplatnoj stanici automatski određuje „kategorizator” na osnovu ukupne visine vozila i broja osovina.

U pojedinim slučajevima, kada karakteristike vozila odstupaju od standardnih (različite vrste nadogradnji, adaptacija vozila i slično), kategorizator automatski može da odrediti drugačiju kategoriju. Prema propisima, zaposleni na izlaznoj naplatnoj stanici u obavezi je i da vizuelno pregleda vozilo i, ukoliko je potrebno, prekategoriše ga – navode u ovom preduzeću i dodaju da je u ovoj konkretnoj situaciji „kategorizator na ulaznoj naplatnoj rampi vozilo odredio kao treću kategoriju, iako je po karakteristikama pripadao drugoj kategoriji”.
– Na naplatnoj stanici Niš jug inkasant je netačno prekategorisao vozilo. Samim tim, naplatio je 200 dinara, kolika je cena za vozilo 1. kategorije za relaciju Bela Palanka – Niš jug. Umesto 300, kolika je cena za 2. kategoriju na istoj relaciji – objašnjavaju u „Putevima Srbije” i naglašavaju da ovaj vozač nije oštećen zbog takve greške jer je platio manje nego što je bilo potrebno da plati. Napominju da u okviru ovog preduzeća postoji korisnički centar i da svi koji imaju primedbe pitanja ili sugestije mogu da im se obrate.
– Na svaki zahtev odgovaramo u propisanom roku. Zato molimo da se korisnici koji se obraćaju medijima upućuju na JP „Putevi Srbije”, jer postoji obostrani interes da se zahtevi reše u što kraćem roku – napominju u ovom preduzeću u odgovoru koji su dostavili „Politici”.