petak, 10.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:04

Za istu relaciju platio različitu cenu putarine

Od Bele Palanke do Niša vozač platio 200 dinara, a u povratku, i to istog dana, 300. – U „Putevima Srbije” objašnjavaju da je došlo do greške u proceni vozila
Autor: J. Antelj – I. Albunovićponedeljak, 24.02.2020. u 22:55
(Фото Пиксабеј)

Kako je moguće da u istom danu za potpuno istu relaciju platite različite iznose putarina, pitao je redakciju „Potrošača” čitalac koji se nedavno našao u ovakvoj nesvakidašnjoj situaciji.

Krajem januara on je putovao kolima od Bele Palanke do Niša, a istog dana, dva i po sata kasnije, vratio se takođe ovom trasom. Neobično je to što je pri dolasku u Niš putarinu platio 200 dinara, dok mu je pri povratku na naplatnoj rampi zatraženo 300 dinara, to jest čak 50 odsto više novca. Našoj redakciji priložio je kao dokaz i fotografije računa naplaćene putarine. U preduzeću „Putevi Srbije” kažu da su upoznati s ovim slučajem i da su našem čitaocu odgovorili na prigovor u zakonom propisanom roku. Ističu da se motorna vozila koja koriste auto-put razvrstavaju u pet kategorija, prema tehničkim karakteristikama. U ovom slučaju do nesporazuma (i različitih cena putarine) došlo je zbog greške u proceni vozila.

– Kategoriju vozila na naplatnoj stanici automatski određuje „kategorizator” na osnovu ukupne visine vozila i broja osovina.

(Foto lična arhiva)

U pojedinim slučajevima, kada karakteristike vozila odstupaju od standardnih (različite vrste nadogradnji, adaptacija vozila i slično), kategorizator automatski može da odrediti drugačiju kategoriju. Prema propisima, zaposleni na izlaznoj naplatnoj stanici u obavezi je i da vizuelno pregleda vozilo i, ukoliko je potrebno, prekategoriše ga – navode u ovom preduzeću i dodaju da je u ovoj konkretnoj situaciji „kategorizator na ulaznoj naplatnoj rampi vozilo odredio kao treću kategoriju, iako je po karakteristikama pripadao drugoj kategoriji”.

– Na naplatnoj stanici Niš jug inkasant je netačno prekategorisao vozilo. Samim tim, naplatio je 200 dinara, kolika je cena za vozilo 1. kategorije za relaciju Bela Palanka – Niš jug. Umesto 300, kolika je cena za 2. kategoriju na istoj relaciji – objašnjavaju u „Putevima Srbije” i naglašavaju da ovaj vozač nije oštećen zbog takve greške jer je platio manje nego što je bilo potrebno da plati. Napominju da u okviru ovog preduzeća postoji korisnički centar i da svi koji imaju primedbe pitanja ili sugestije mogu da im se obrate.

– Na svaki zahtev odgovaramo u propisanom roku. Zato molimo da se korisnici koji se obraćaju medijima upućuju na JP „Putevi Srbije”, jer postoji obostrani interes da se zahtevi reše u što kraćem roku – napominju u ovom preduzeću u odgovoru koji su dostavili „Politici”.


Komentari14
25cfd
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Zoran
Izgleda da Vi niste isli dalje od Makedonije, naplatne rampe ima u mnogim Evropskim zemljama. Ali bi se slozio da to budu vinjete mnogo bi bilo jednostavnije i brze.
JorgeLB
Može li netko objasniti zašto račun za pecivo mora biti fiskaliziran, a račun za autocestu ne?
Ginko
@Jovan Aleksic niste procitali sta je covek napisao. Ne placa se samo koriscenje nego i odrzavanje. uz to ne samo autoputeva nego i dela gradskih saobracajnica. Gradsko JP nije zaduzeno za sve ulice u gradu. Naplata putarine je klasican primer kako se pljackaju sopstveni gradjani na prvom mestu, ali i stranci jer su putarine visoke. Tu je sustina. Trosak za odrzavanje puteva pri registrovanju vozila ne bi bio visok. Ali drzava zeli da otima i tu je problem.
Astrid
@Jovan Aleksic znao sam da ce se naci neko pametan sa takvim kvazi agrumentom. Kada sam kazao odrzavanje autoputeva nisam mislio samo na auto puteve nego na sve puteve po kojima se voze kola. Dakle i po gradu. Sistem za naplatu putarine postoji samo jos u bivsoj Jugoslaviji i to po paprenim cenama. Najsmesniji mi je u Makedoniji gde nema zatvorenog sistema nego otvorenog, naplacuje se putarina na autoputu na svakih 20-30 kilometara, kreni stani varijanta.
JorgeLB
Vidim da se račun ne fiskalizira. Za kiflicu bez fiskalizacije će zatvoriti dućan, a ovdje milijarde prolaze bez kontrole.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja