utorak, 27.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 25.02.2020. u 10:50 Dejan Aleksić
REKONSTRUKCIJA SAVSKOG TRGA

Užurbano se uređuje novi tramvajski koridor

Na potezu od Nemanjine ka Karađorđevoj fokus je bašticama za šinska vozila. – Betonska podloga uglavnom je završena, postavljaju se kocke i šine
(Фото: Д. Алексић)

Da je slika na svim prestoničkim infrastrukturnim gradilištima bila slična trenutnoj na Savskom trgu, bilo bi znatno manje novinskih tekstova o stalnom probijanju rokova. Jer, na ovom trgu, za razliku od većine saobraćajnih gradilišta, majstora ne manjka. Na potezu od Nemanjine ka Karađorđevoj gde je trenutni špic radova, radnici užurbano formiraju tramvajske baštice i postavljaju šine. Na budućoj polukružnoj saobraćajnici u ovom delu trga betonski radovi su uglavnom završeni pa se trenutno nameštaju šine i kamene kocke. U zoni BAS-a uređuje se i spoj starog tramvajskog koridora sa novim iz pravca Savskog trga.

Kada je reč o budućem kolovozu za automobile i autobuse, pešačkom delu i centralnom pločniku, tu se odvijaju zemljani radovi na više tačaka.

Vrlo živo je i na prostoru ispred stare Glavne železničke stanice i na samom tom zdanju čija fasada se i dalje sređuje.

Zbog više istovremenih radova na nekoliko tačaka na trgu, ovaj prostor je prilično ispregrađivan pa pešaci dosta moraju da obilaze. Sada mogu da se iz pravca Nemanjine ka Karađorđevoj kreću jedino uz sam obod trga i onda da prepreče preko Karađorđeve uz gradilišnu ogradu. Ako bi da pređu na drugu stranu Savskog trga, to više ne mogu uzanim koridorom oko Železničke stanice kojim su se kretali prethodnih meseci. Sada zgradu stare železničke isključivo mogu da obiđu tek ako krenu putem kojim prolaze oni koji idu na dolazne perone BAS-a. To znači da moraju da prođu uskim prolazom između železničke i BAS-a i da onda nastave duž trase kojom se nekada protezao prvi peron i da tek onda skrenu kroz prolaz između stare stanice i Pošte u Savskoj. To je sada jedini, odnosno najkraći put između Karađorđeve i dela Savskog trga koji se za sada ne obnavlja.

To će se promeniti krajem marta kada bi glavnina radova trebalo da se preseli na suprotnu stranu trga, onu između Nemanjine i Savske. Upravo tada i treba da se okonča špic rekonstrukcije na delu trga koji se trenutno obnavlja. Barem se tako može suditi prema izmenama u javnom prevozu koje trenutno važe, a koje su oročene do tada. Osim toga, iako nadležni još ne izlaze sa predstojećim izmenama, bilo bi nelogično da se potpuno ukinu tramvajske linije 7 i 9. Zato je verovatno trenutno fokus majstora na osposobljavanju novog tramvajskog koridora preko Savskog trga.

Radovi na ovom trgu trebalo bi da budu okončani do kraja proleća i da posle njih centralni deo Savskog trga bude pešačka oaza okružena zelenim točkom, odnosno gustim drvoredom.

Privremeni objekti i dalje odolevaju

Jedna ružna slika sa doskorašnjeg Savskog trga nikako da ode u istoriju. Reč je o privremenim, nelegalnim, bivšim ugostiteljskim i trgovinskim objektima koji se nalaze prekoputa Pošte u Savskoj. Njihovo uklanjanje počelo je još pre nekoliko meseci, ali do dana današnjeg nisu sravnjeni sa zemljom. Ostaje nada da će biti konačno porušeni kada se građevinari premeste na drugu stranu trga.

Komentari3
ddeb4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Amir Čamdžić
Pogledajte dobro fotografije, jedni stoje i pričaju, neki Sede,neki nešto rade, naša posla.
у праву сте
Тако је на свим државним и градским градилиштима. Истина, овде радови на трамвајској прузи стварно одмичу, али, све у свему, организација и квалитет радова су свуда лоши. А цена огромна. Коцке на Тргу Републике опет пропадају, радници излазе ноћу и заливају фуге ...
Milos
Pogledali smo i sta si hteo da kazes sa time!!?? Fotografija ko fotografija, staticna. Ne znaci da ne rade. Mozda tako izgleda tebi. Svako vidi sta se njemu svidja i odgovara. Ja vidim radove u toku i napredak. Nije lepo omalovazavati tudji rad i napor. U svakom slucaju ogroman napredak i promena tog celog dela grada. Puna podrska. Napomena. Bilo bi bolje da ti "pogledas" svoj pravopis.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja