subota, 04.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:59

Širi se tramvajska mreža na Novom Beogradu

Raspisan tender za izradu tehničke dokumentacije za prugu u delu Ulice Đorđa Stanojevića i Bulevaru Crvene armije
Autor: Dejan Aleksićsreda, 26.02.2020. u 14:00
(Фото Р. Крстинић)

Tramvaji koji od letos koriste Most na Adi trenutno kruže kao „kiša oko Kragujevca” na jednom delu novobeogradske trase. Jer svim tramvajima koji su upućeni na Most na Adi jedina moguća trasa, da bi nastavili dalje ka Bloku 45, ali i da bi opslužili železničku stanicu Novi Beograd, jeste kruženje oko železničke i buduće BAS-ove stanice. Ovo kruženje u početku je izazvalo snebivanje putnika tramvaja 11 i 13 koji su letos prvi prebačeni na Most na Adi, a sada to iskustvo uz putnike „trinaestice” imaju i oni koji koriste tramvaje 7 i 9 (preusmerene na Most na Adi posle zahuktavanja radova na Savskom trgu).

Za okvirno dve godine, ovo bi moglo da postane prošlost. Direkcija za građevinsko zemljište raspisala je tender za izradu tehničke dokumentacije za novu tramvajsku prugu na Novom Beogradu. Projektom je obuhvaćena deonica Ulice Đorđa Stanojevića od raskrsnice sa Ulicom Marka Hristića do raskrsnice sa Bulevarom Crvene armije (Dr Agostina Neta), kao i Bulevar Crvene armije od raskrsnice sa Ulicom Jurija Gagarina do ulaza u tramvajski depo. Ovim projektom, kako se navodi u konkursnoj dokumentaciji, bitno će se skratiti vreme putovanja tramvajima koji dolaze sa Mosta na Adi.

– Novom tramvajskom prugom ostvarila bi se funkcionalna veza pruge Mosta na Adi sa prugom u Ulici Jurija Gagarina. Rasteretile bi se postojeće saobraćajnice oko planirane autobuske i sadašnje železničke stanice u Bloku 42, a kvalitetnije bi se opslužili blokovi 67, 67a, 66 i 66a javnim prevozom – navodi se u konkursnoj dokumentaciji.

U zoni skretanja iz Jurija Gagarina u Bulevar Crvene armije planirana je rekonstrukcija trake za desno skretanje i trougaonog ostrva, zbog uklapanja u planirano rešenje dvokolosečne tramvajske baštice sa tramvajskim stajalištem u Bulevaru Crvene armije.

Kada je reč o Ulici Đorđa Stanojevića, planirano je uvođenje dvokolosečne tramvajske pruge od prilaza tramvajskom depou (u zoni raskrsnice sa Ulicom Marka Hristića) do Bulevara Crvene armije čime se ostvaruje veza sa prugom preko Mosta na Adi, kao i veza sa prugom u Bulevaru Crvene armije.

– Na predmetnom delu Ulice Đorđa Stanojevića planiraju se dva tramvajska stajališta u oba smera – precizira se u dokumentaciji.

U Đorđa Stanojevića predviđena su i dva autobuska stajališta u svakom smeru, kao i jedno stajalište za punjenje elektroautobusa. Deonica Bulevara Crvene armije od Jurija Gagarina do Đorđa Stanojevića planira se sa dvosmernom tramvajskom bašticom i obostranim kolovozima.

– I deonica od Đorđa Stanojevića do UMP-a planirana je na isti način. Predviđeno je i uvođenje dvokolosečne tramvajske pruge u Bulevaru Crvene armije na deonici od izlaza iz tramvajskog depoa do ulice Jurija Gagarina, sa vezom na postojeću dvokolosečnu tramvajsku prugu u Jurija Gagarina. U Bulevaru Crvene armije planira se tramvajsko stajalište u smeru od Jurija Gagarina ka Đorđa Stanojevića – ukazuje se u konkursnoj dokumentaciji.

Rok za izradu tehničke dokumentacije i njenu predaju Direkciji za građevinsko zemljište je 290 kalendarskih dana od datuma uvođenja dobavljača u posao. To znači da se, ako se budu poštovali svi rokovi, gradnja novog novobeogradskog koridora ne može očekivati pre 2021. I to ako iz prve uspe neophodni tender za izbor izvođača radova.


Komentari4
17214
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Београде Токсични Отпаде
Само се Ви ширите. Нама сте у Нишу увалили ниш експрес после рата,још не можемо да се вратимо на шине које сте нам отели (комунисти из Ваших редова). А овамо напињете за нека загађења.
M.
Oho, prijatelju. Pa ti si se bas iznervirao. Nema potrebe. Beograd je decenijama bio toliko zapusten (i jos je uvek) tako da nema potrebe da se brines o sirenju ili ti renovaciji nasega glavnoga grada. Dosao red da se sredi i to je sasvim u redu. Tvom i nasem lepom Nisu nista ne fali i lepo se gradi i tu, posto dolazim stalno jer su moji odatle, znaci lep, miran i sredjen gradic, jeftino, prevoz, klopa, milina priroda i okolina... Uzivaj i pozdrav iz Beograda.
Preporučujem 4
Бата
Politiko, stavite mapu ...
Beli
Ovaranje ce biti u isto vreme kad se otvori metro zbog smanjenja troskova.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja