sreda, 08.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 17:36

Zemlja dobila novi mali mesec – makar privremeno

sreda, 26.02.2020. u 22:29
(Фото Твитер)

Jedan asteroid je očigledno uhvaćen u gravitaciji planete Zemlje i astronomi kažu da bi to mogao biti njen novi svemirski sused, bar nakratko, piše američki tehnološki sajt CNET.

Astronomi iz projekta pretrage svemira „Katalina” koji finansira NASA, kažu da su primetili da je jedan asteroid uhvaćen Zemljinom gravitacijom.

„Zemlja je privremeno zarobila jedan novi predmet - mogući mini-mesec koji je nazvan '2020 CD3' „ - objavio je u utorak Kasper Virćos, učesnik tog projekta.

Dodao je da je tokom noći 15. februara, njegov tim iz „Kataline” uočio taj predmet - mali asteroid čiji prečnik je po njegovoj računici svega 1,9 do 3,5 metra.

Zvanična svetska organizacija koja se time bavi - „Centar za male planete”, potvrdila je da je taj predmet blizu Zemlje i da izgleda da je ušao u orbitu oko nje pre oko tri godine.

To je tek drugi od oko milion poznatih asteroida za koji se zna da je ušao u Zemljinu orbitu, napisao je Virćos i time objasnio da je to zato važno otkriće.

Prethodni sličan asteroid, nazvan „2006 RH120”, takođe otkriće „Kataline”, obletao je Zemlju 18 meseci 2006. i 2007. godine, prenosi Beta.

Sedište projekta „Katalina” je u Lunarnoj i planetarnoj laboratoriji Univerziteta Arizone, u gradu Tusonu, gde radi i astronom-istraživač Virćos.

dbb5f