četvrtak, 04.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 27.02.2020. u 19:22

Raspisana javna nabavka za izgradnju ledolomca

Brod bi trebalo da ima dvojaku namenu – zimi da lomi naslage leda od mađarske granice do Beograda, a ostatak godine služiće u operacijama bočnog tegljenja plovnih objekata
(Фото ЕПА/Едвард Молнар)

Republička direkcija za vode pri Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede raspisala je javnu nabavku za gradnju broda posebne namene, odnosno ledolomca, potvrdio je juče Branislav Nedimović, ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.

Ugovor, kako je naveo, mogao bi da bude završen krajem maja ili početkom juna, a Srbija bi ledolomac, ako bude sve po planu, mogla da dobije naredne godine.

Prošle godine bila je raspisana javna nabavka, podsetio je Nedimović, ali su potrebna sredstva premašivala postojeći fond određen za izgradnju ledolomca. Ove godine u budžetu je opredeljeno više novca tako da su se stekli uslovi i da se uspešno privede ovaj tender.

Ledolomac bi trebalo da ima dvojaku namenu, prenosi eKapija, a javlja Tanjug – zimi da lomi naslage leda od mađarske granice do Beograda, a ostatak godine služiće u operacijama bočnog tegljenja drugih plovnih objekata.

Ledolomac dužine 40 i širine devet metara projektovan je kao jednopalubni, dvopropelerni s fiksnim krilima i balansnim kormilima, sa mašinskim prostorom u srednjem delu.

Kako se navodi u dokumentaciji, brod bi trebalo da plovi oko 10 dana bez dopunjavanja rezervi goriva, ulja i vode sa sedam do maksimalno 10 ljudi na njemu.

Predviđeno je da brod opslužuje stalna posada, da ima smeštaj za sedam članova posade i tri gosta. Planirano je da stambene, društvene i službene prostorije budu opremljene sistemima za klimatizaciju i grejanje.

Nadzor nad gradnjom broda obavljaće Uprava za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu, organ uprave u sastavu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije.

Projektnu dokumentaciju su izradile firme „Albatros design” iz Novog Sada i „Numeric marine” sa Novog Beograda. Rok za dostavljanje ponuda je 15. april do 10 sati, a javno otvaranje ponuda je 15 minuta kasnije.

Presudna 2017. godina

Potreba za nabavkom ledolomca pojavila se 2017. godine kada je 588 kilometara „srpskog” Dunava mesec dana bilo okovano ledom. Tada su reku branili mađarski ledolomci i „Greben”, naše jedino polovilo ovog tipa u vlasništvu „Elektroprivrede Srbije”.

Tada je procenjeno da je neophodna nabavka ledolomaca i da bi Srbiji bila potrebna bar dva (mada se spominjalo i šest) multifunkcionalna plovila. Nadležni su se ipak odlučili za izgradnju ledolomca, a ne za nabavku, pa je u budžetu za 2018. godinu obezbeđeno 300 miliona dinara.

Ponude sa tržišta bile su veće od tada opredeljenih sredstava tako da je ta javna nabavka propala. Prošle godine su opredeljena veća sredstva zbog čega su se stekli uslovi da se ponovo raspiše tender za izgradnju ledolomca.

Srbija je, inače, nekada imala još dva tegljača-ledolomca – „Čakor” i „Vučevo”. Oni su privatizovani 2011. godine i od tada su „mrtvi” za reku.

 

 

 

Komentari5
26d27
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

vox ex populi
Kako se ponašamo, oduzeće nam i Dunav.
dipl. agronom
Koji je to ledolomac , bolji od ruskog...??!! Jos ako je na nuklearni pogon , moze i polovan...Ionako, silne pare potrosismo na polovne automobile iz EU...!!
Bocko
Ko u Srbiji može ovo da napravi?
Божидар
Бочно тегљење уопште није важно већ оба брода треба да имају више пумпи и водених топова за евентуално гашење пожара како других пловила тако и објеката на обали.
Боро
"...Србија је, иначе, некада имала још два тегљача-ледоломца – „Чакор” и „Вучево”. Они су приватизовани 2011. године и од тада су „мртви” за реку..." Ледоломци приватизовани?! Где? У Србији.....

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja