subota, 06.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 03.03.2020. u 12:19 Toma Todorović

Osam godina zatvora zbog pogibije osam putnika na pružnom prelazu

(Фото МУП Србије)

Niš – U Osnovnom sudu u Nišu posle više održanih ročišta u poslednjih godinu dana, saslušanja svedoka i veštačenja stručnjaka saobraćajne struke, Milan Zdravković (38), iz okoline Aleksinca, vozač „Nišekspresa”, proglašen je krivim za tešku saobraćajnu nesreću i osuđen na osam godina zatvora.

Istom odlukom suda, Zdravkoviću je izrečena bezbedna mera zabrane upravljanja motornim vozilima D kategorije u trajanju od pet godina posle izdržane zatvorske kazne. Optužnica je, rečeno je u obrazloženju presude, teretila Zdravkoića za teško krivično delo protiv bezbednosti saobraćaja, odnosno za izazivanje teške nesreće na pružnom prelazu međunarodne železničke pruge Niš-Skoplje-Atina, kod niškog sela Donje Međurovo, koja se dogodila 20. decembra 2018.godine.

U toj nesreći poginulo je osmoro putnika iz autobusa na koji je, na prelazu bez rampi naleteo voz, a 27 putnika je teže ili lakše povređeno. Putnici u autobusu su bili uglavnom đaci iz moravskih sela koji su tog kobnog jutra krenuli na nastavu u srednjim školama u Nišu, kao i jedan broj meštana sela u dolini Južne Morave koji su zaposleni u niškim preduzećima, firmama i ustanovama i koji su išli na posao.

Zdravković se prilikom upravljanja autobusom nije zaustavio na znak „stop” ispred prelaza. U svojoj završnoj reči zastupnik optužnice je zatražio kaznu zatvora za Milana Zdravkovića u trajanju od osam godina zatvora i zabranu upravljanja mogtornim vozilima D kategorije, što je sud prihvatio.

Tužilac je posebno insistirao na činjenici da okrivljeni vozač nije pokazao nikakve znake kajanja, da se izvinio žrtvama stradalih na jednom od prethodno održanih ročišta i to tek kada je bio pritisnut dokazima da se nije zaustavio ispred pružnog prelaza i da je on vinovnik tragedije.

Završetku suđenja i izricanju presude prustviovali su skoro svi članovi porodica poignulih putnika i veliki broj povređenih u ovoj nesreći.

Komentari11
627e8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Aki
Malo, malo možda duplo ili više, osam života su njegove žrtve zbog nehata, neznanja ili...
И даље је све исто
Важно је да није крива железница, министарство и министарка. Није битно што нема рампи, сигнализације, што је дозвољена изградња уз прелазе, тако да се сам прелаз и не види јасно. Шофери, курири и портири су и у време социјализма кажњавани ако се нешто деси, не дај Боже да неко позове директора или министра на одговорност.
Isto je, slazem se
Ako me pamcenje sluzi, a mislim da me sluzi, u vreme socijalizma su bili kaznjavani nepodobni intelektualci. Soferi, kuriri i portiri su bili pioni vlasti, spijuni, tu da sa vama popiju kafu (u socijalizmu su doktori i profesori pili kafu sa soferima, kuririma i kafe kuvaricama, i da im se ispovede, jer je tako moralo da bidne). Naravno, direktori su bili nedodirivi kadar, ali mnogi od njih su poceli koa soferi i portiri, pa postali direktori. Nije bilo Singidunuma al je bila Pristina i KG.
држава банана
Па сигурно да се и зауставио прво на знак стоп, није пролетео ваљда са 40 на сат.. Једноставно то није довољно. Код мене овде на једном прелазу нпр. ни од кућице не видим са десне стране ништа, а са леве од жбуња и дрвећа, може 4 знака стоп да има, то није довољно сигуран систем.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Осам живота, осам година! Једна година "по комаду"? Још се није ни покајао, него, вероватно по савету адвоката ("реци да ти је бар жао, да те не одрапе"), процедио нешто као извињење кроз зубе? Знамо ми да нам је држава АЉКАВА кад је саобраћајна сигнализација у питању, али то не значи да требамо да скачемо у провалију и да вучемо друге с нама. И ја сам возач, али оваквих "колега" сам се НАГЛЕДАО и већ су ми преко главе. Неко је "добар возач", јер му у сусрет иде неко ко ИМА МОЗГА!
Sotir Gardačić
Osam dina a izacice za dve. To je naša višedecenijska praksa. Ovde nema pravde.
држава банана
Срамота. Да је било сигнализације и рампи на прелазу до овога не би дошло, још ако је била магла као што неки тврде немогуће да не дође до несреће, а и да није магла нисмо ми возачи криви што није на стотине прелаза широм државе обезбеђено. Срамота за државу, срамота за судство. Битно да је директор полиције одмах тај дан рекао возач је крив, а никако држава што није то обезбедила прелаз и после неколико захтева грађана да то ураде...
Zoran Milovic
Samo znak STOP,bez makar zvucne I svetlosne signalizacije nije dovoljan I nigde ga u tzv. razvijenom svetu nisam video.Pa tamo su vozovi mnogo brzi I nikome ne bi palo na pamet da postavi samo znak STOP
Bosa S
Znak Stop je signalizacija! Mnogi pruzni prelazi i u razvijenom svijetu imaju samo znak Stop.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja