subota, 19.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 04.03.2020. u 10:01 Dejan Aleksić

Ukidanje tramvaja – gužva u Bulevaru kralja Aleksandra

Zbog rekonstrukcije Savskog trga ukinute su redovne linije 6, 7, 12 i 14 i to zato što ne mogu da idu do centralnog depoa na Novom Beogradu, pa su umesto njih ubačeni privremeni autobusi
(Фотографије А. Поповић)

Nešto što se dešava na Savskom trgu, na prvi pogled, ne može da ima direktan uticaj na dešavanja u Bulevaru kralja Aleksandra. Ali, slike sa ovog bulevara od minulog vikenda šalju znatno drugačiju poruku. Nova faza radova na Savskom trgu zbog koje je javni prevoz u prestonici tektonski poremećen, prilično je uticala na saobraćajna dešavanja na potezu od Resavske ka Ustaničkoj.

Zbog rekonstrukcije trga ukinuti su svi tramvaji koji su išli preko Bulevara (redovne linije 6, 7, 12 i 14) i to zato što ne mogu da idu do centralnog depoa na Novom Beogradu, pa su umesto njih ubačeni privremeni autobusi.

Neko bi možda rekao: „U čemu je problem? Jedna vrsta vozila zamenjena drugom!” Ali, upravo u tome je i caka. Jer, dok su tramvaji išli sredinom Bulevara, autobusi koji su ih nasledili kreću se kolovoznim trakama koje koriste automobili i redovne autobuske linije. A to znači dodatna saobraćajna gužva na ionako krcatom Bulevaru. Ovo opterećenje naročito se oseti na delu od Vukovog spomenika ka Ustaničkoj jer u redovnim okolnostima na tom potezu gotovo isključivo voze tramvaji, a ne autobusi.

– Već u subotu ujutru bilo je jasno šta nas čeka u narednih mesec dana, koliko su najavili da će izmene da traju. Šteta što nisam imao kameru da snimim reakciju ljudi. Polovina putnika izbezumljeno je stajala i čekala na tramvajskoj stanici. Drugi im dovikuju da ne čekaju tu, da tramvaja više nema i da pređu na trotoar uz koji staju privremeni autobusi. Deo ovih što je čekao na tramvajskom stajalištu prešao je, drugi su nastavili da teraju po svome iako im iznad glave piše da je stanica trenutno ukinuta – navodi čitalac Nikola Tomić.

I naši reporteri juče su se uverili u ovo. Četiri dana otkako je uveden novi režim javnog saobraćaja, žitelji ovog dela grada i dalje su bili u nedoumici gde staju autobusi 6A i 7A. Tek kada uoče gužvu na delu trotoara, krene raspitivanje da li je to nova privremena stanica. Neke od takvih tačaka su deo trotoara ispred kafane „Orašac”, kao i privremeno stajalište na uglu Luke Vukalovića i Bulevara.

Kada je reč o autobusima koji prevoze na linijama 6A i 7A, to su solo vozila i na sreću putnika nisu najstarija koje poseduju javni prevoznici, već pomešano – i novija i starija. Ono što je za sada dobro jeste što većina njih, a pre svega autobusi na liniji 7A, nailaze relativno često odnosno na tri, četiri minuta. To je i razumljivo, ako se zna da su ovi solo autobusi nasledili znatno veće tramvaje i tramvajske prikolice. Ali, baš zbog dodatnog broja autobusa u trakama na Bulevaru veće su i gužve i nervoza vozača na ovoj saobraćajnici.

Ovakva situacija, makar zvanično, trebalo bi da potraje samo do 5. aprila jer do tada je oročena nova faza radova na Savskom trgu zbog koje su i ukinuti tramvaji.

Plus i minus

Još jedna u nizu velikih izmena u javnom prevozu u prethodnih godinu dana ukazuje da su nadležni, a pre svih sekretarijati za saobraćaj i javni prevoz, preboleli neke „dečje bolesti”, ali i da nastavljaju da prave stare greške. Pozitivan pomak je što je konačno većina stajališta na trasi obuhvaćenoj izmenama propisno obeležena, odnosno okačena su obaveštenja da li je stajalište privremeno van funkcije, kao i to kako su određene linije preusmerene. Dobra stvar je i davanje mape svih saobraćajnih izmena u vidu dodatka u štampi, a pozitivno je i to što na privremene linije nisu stavljena najstarija vozila koje prevoznici imaju, a što je ranije bila praksa. Ali, glavna mana i ovih izmena jeste što su nadležni sa detaljnim informacijama o krupnim saobraćajnim izmenama izašli samo dan uoči početka njihove primene. A to, razumljivo, promakne radaru mnogih građana, zbog čega onda centralne saobraćajnice preplave gužve, nervoza i konfuzija.

Komentari20
464e1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Srba Dijaspora
40 godina sam van Beograda i Srbije ali sam svake godine dva do tri puta u poseti. Razvoj grada i zemlje mi je do detalja urezan jer sam uvek bio mobilan i pravio izlete i van Beograda. Mnogi nisu ni svesni na sta lici Beograd danas u odnosu na prosla vremena. Na zalost, grad je danas mnogo ruzniji, zagadjeniji, prenatrpeniji i gusce naseljen, da se vise ne moze ni disati normalno. Obisao sam ove godine mnoge krajeve grada i pesice i rezultat je porazavajuci. Hitno zabraniti dalje sirenje grada
SrbaD
45 minuta za 3km od krsta do bajlonija kolima van spica oko 11, hvala vam gospodo, od sutra peske pa makar mecava bila
Deka
Saobracaj u Beogradu preti da stane! Savski trg je trebalo da bude gotov do Sretenja. Vec prete da ce krenuti u "rekonstrukciju" Kneza Milosa!!! Tramvaji bi mogli do Pristanista i Beka, ali 300 metara Karadjordjeve se "rekonstruise" dve godine.
Ћелави голубови
Још увек ћутите на пренасељавању Београда?
dragan dragan
Zasto nije zavrsena veza sa Dorcolom, pa onda Savski trg. Drugo, zar moraju svi tramvaji u depo, mogla je 9 do Slavihe i 14. Bahato i neodgovorno ponasanje planera radova ili generalno gradske vlasti.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja