Uliks Fehmiju i njegova supruga Snežana Bogdanović prvi put su se našli zajedno na istom projektu i to kao bračni par u filmu „Sin” Ines Tanović, koji govori o momku koji se čitavog života bori sa činjenicom da je usvojen.
Govoreći o svojoj ulozi Fehmiju je za Tanjug naglasio da je važno pitanje koliko danas mlad čovek ima podršku u okviru porodice, a kamoli od društva, kao i da je važan aspekt filma odgovornost roditelja prema svojoj deci, bila ona usvojena ili ne. „Mislim da je odgovornost naše generacije kao roditelja koji u ovom trenutku imaju decu tinejdžere u tome da im obezbedimo budućnost koja neće imati veze sa našom prošlošću. Mi jesmo prošli kroz strašan period, zakinuti smo za mladost, bili smo nevine žrtve u datim okolnostima, sve se odjednom okrenulo naopačke i postalo jako ružno, ali mi smo morali da izađemo iz tog sociološkog fenomena i prestanemo da se osećamo kao žrtve”, kazao je Uliks.
On je naveo i da kada se čovek opredeli da bude roditelj mora da preuzme odgovornost za taj novi ljudski život, da im pruži odgovornost i sigurnost, a da nažalost, njihova generacija to nije uradila te je „učinjen loš posao”.
Bogdanovićeva je dodala da roditelji moraju prestati da očekuju od deteta da razume njihove greške, težak život, podnesenu žrtvu... „Moramo prestati da opravdavamo naše stavove i učinke prema njima, već da shvatimo da moramo samo da budemo tu i da podržimo dete. Njima je potrebno razumevanje, a ne treba da očekujemo njihovo razumevanje za našu žrtvu”, rekla je Bogdanovićeva.
Uliks je dodao da mu u filmu nije žao roditelja, jer su oni samosažaljivi nad svojom sudbinom i ništa nisu uradili da taj nesrećni život koji su oni imali zaobiđe njihovo dete i da spreče da i ono živi u lošim okolnostima.
Glumica je kazala i da niko ne sumnja u namere roditelja jer su one „uvek iz dobre namere”, ali primećuje da je „put do pakla popločan najboljim namerama”.
Ključ problema društva s ovih prostora, smatra Uliks Fehmiju, leži u kolektivnoj amneziji i pasivnosti, u prihvatanju pozicije žrtve i veri u sopstvenu nemoć. „Osećao sam se i ja tako, ali sam shvatio da niko ne može da ti oduzme tvoju intimnu borbu i moć koju gradiš u svom mikrokosmosu unutar porodice gde se trudiš da sačuvaš prave vrednosti. Kada među sobom čuvate to, postoji šansa da se vrednosti multiplikuju”, rekao je Fehmiju.
Bogdanovićeva je dodala da joj je veliki izazov bio da igra ženu – urbanu Bosanku, intelektualku zbog karakterističnog akcenta i govora. „Ines je bila vrlo hrabra da se bavi netipičnom porodicom iz Sarajeva, pogotovo takvom temom koja nije svakodnevna u tim krajevima”, navela je glumica.
Upitana da li planiraju povratak u Srbiju, ona je odgovorila da kada čovek jednom ode i izmesti se, mnogo mu je lakše da odlazi i da se vraća, jer shvata da pripada svuda i nigde.