četvrtak, 04.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 06.03.2020. u 13:13
48. FEST

Fehmiju i Bogdanovićeva o prvom zajedničkom filmu „Sin”

Снежана Богдановић и Уликс Фехмију на Фесзу (Фото: Танјуг/Р. Прелић)

Uliks Fehmiju i njegova supruga Snežana Bogdanović prvi put su se našli zajedno na istom projektu i to kao bračni par u filmu „Sin” Ines Tanović, koji govori o momku koji se čitavog života bori sa činjenicom da je usvojen.

Govoreći o svojoj ulozi Fehmiju je za Tanjug naglasio da je važno pitanje koliko danas mlad čovek ima podršku u okviru porodice, a kamoli od društva, kao i da je važan aspekt filma odgovornost roditelja prema svojoj deci, bila ona usvojena ili ne. „Mislim da je odgovornost naše generacije kao roditelja koji u ovom trenutku imaju decu tinejdžere u tome da im obezbedimo budućnost koja neće imati veze sa našom prošlošću. Mi jesmo prošli kroz strašan period, zakinuti smo za mladost, bili smo nevine žrtve u datim okolnostima, sve se odjednom okrenulo naopačke i postalo jako ružno, ali mi smo morali da izađemo iz tog sociološkog fenomena i prestanemo da se osećamo kao žrtve”, kazao je Uliks.

On je naveo i da kada se čovek opredeli da bude roditelj mora da preuzme odgovornost za taj novi ljudski život, da im pruži odgovornost i sigurnost, a da nažalost, njihova generacija to nije uradila te je „učinjen loš posao”.

Bogdanovićeva je dodala da roditelji moraju prestati da očekuju od deteta da razume njihove greške, težak život, podnesenu žrtvu... „Moramo prestati da opravdavamo naše stavove i učinke prema njima, već da shvatimo da moramo samo da budemo tu i da podržimo dete. Njima je potrebno razumevanje, a ne treba da očekujemo njihovo razumevanje za našu žrtvu”, rekla je Bogdanovićeva.

Uliks je dodao da mu u filmu nije žao roditelja, jer su oni samosažaljivi nad svojom sudbinom i ništa nisu uradili da taj nesrećni život koji su oni imali zaobiđe njihovo dete i da spreče da i ono živi u lošim okolnostima.

Glumica je kazala i da niko ne sumnja u namere roditelja jer su one „uvek iz dobre namere”, ali primećuje da je „put do pakla popločan najboljim namerama”.

Ključ problema društva s ovih prostora, smatra Uliks Fehmiju, leži u kolektivnoj amneziji i pasivnosti, u prihvatanju pozicije žrtve i veri u sopstvenu nemoć. „Osećao sam se i ja tako, ali sam shvatio da niko ne može da ti oduzme tvoju intimnu borbu i moć koju gradiš u svom mikrokosmosu unutar porodice gde se trudiš da sačuvaš prave vrednosti. Kada među sobom čuvate to, postoji šansa da se vrednosti multiplikuju”, rekao je Fehmiju.

Bogdanovićeva je dodala da joj je veliki izazov bio da igra ženu – urbanu Bosanku, intelektualku zbog karakterističnog akcenta i govora. „Ines je bila vrlo hrabra da se bavi netipičnom porodicom iz Sarajeva, pogotovo takvom temom koja nije svakodnevna u tim krajevima”, navela je glumica.

Upitana da li planiraju povratak u Srbiju, ona je odgovorila da kada čovek jednom ode i izmesti se, mnogo mu je lakše da odlazi i da se vraća, jer shvata da pripada svuda i nigde.

Komentari6
460d9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Sale
Ne žive u Srbiji, igraju u "bosanskom" filmu, sa predpostavlenim podtekstom, i dele lekcije o generacijama i vaspitanju dece. Ako sam dobro razumeo.
Miki
Nije jasno čija generacija je uradila "loš posao"? Govoriti o generacijskim greškama potpuno je pogrešno. Izgovor ne može biti ni u generaciji niti u društvenim okolnostima. S druge strane deca moraju poštovati roditelje, a to nije moguće ako nisu svesna šta su roditelji učinili za njih. Lako je deliti lekcije iz zaštićene društvene pozicije.
Talicni Opanak
Imam jako snazno postovanje za Bekima Femiua I suprugu Branku Petric. Svetski ljudi, sirokih pogleda, od kojih se moglo puno nauciti. Vi, Uliks ne mozete biti "daleko" od njihovih principa zivljenja, I to se vidi kroz vase odluke u zivotu. Vi I Snezana ste nove snage na koje smo ponosni. Pozdrav I puno srece.
Svi putevi vode u Sarajevo...
Film o urbanoj zeni Bosanki, intelektualki iz Sarajeva, sa karakteristicnim sarajevskim akcentom i govorom... (da sam pekar koji nocu radi, da li bi mi ikad rekla "janje moje bijelo" : sarajevsko "Bijelo dugme"). Svi putevi vode u Sarajevo... Savjet, Uliksu : ako hocete da odlicno govorite "sarajevskim dijalektom" angazujte kao savjetnika sarajevskog glumca iz one cuvene "Top-liste nadrealista" Branka Djurica-Djuru, a koji, sretno ozenjen ljepoticom Slovenkom, zivi u Ljubljani.
Петар Велики
Пут који води у Сарајево, води у проклету авлију. Тај град је џамахирија у малом. У Сарајеву по попису из 1991 живело је око 157.000 Срба У муслиманском делу Сарајева по попису из 2013 живи 1.333 Срба
Bekim Fehmiu i Jean-Paul Belmondo
Gospodine Ulikse, Vas otac, Bekim Fehmiu, bio je u jugoslovenskom filmu ono sto je Jean-Paul Belmondo bio u francuskom filmu. S tom razlikom, sto je Bekim Fehmiu bio mnogo, mnogo, zgodniji od Belmonda. Uz to bio je i - "lafcina".

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja