Srpska prestonica idealno je mesto za kratak odmor, tvrdi Martin Danford, novinar londonskog „Ivning standarda”, u tekstu pod naslovom „Šta raditi, videti i jesti u Beogradu”.
Do našeg grada, piše on, lako je doći, a krcati centar idealan je za kupovinu, večeru i razgledanje.
– Cene su pristupačne i sve su prilike da će tako i ostati bar dok Srbi ne ostvare svoj san o pridruženju Evropskoj uniji – napominje novinar.
Da biste dobro razumeli Beograd, idite na Kalemegdan, poručuje Danfor i dodaje da je pogled sa bedema Beogradske tvrđave jedan od najlepših na svetu.
Svojim čitaocima autor ovog teksta piše i o jugonostalgiji, vodi ih kroz Knez Mihailovu, „uvodi” u obnovljeni Narodni muzej, otkriva tajne Vračara i istoriju Hrama Svetog Save, i pripoveda o mozaiku koji će kada bude završen biti najveći na svetu...
Otkriva im Teslin muzej, Kuću cveća posvećenu maršalu Titu, podseća na vilu nekadašnjeg predsednika Jugoslavije uništenu u NATO bombardovanju, a preporučuje turistima i restorane koje bi trebalo da posete, ali i hotele u kojima bi mogli da odsednu.
Pohvala ovog britanskog medija samo je jedna u nizu koje u poslednje vreme stižu našem gradu. Nedavno, afirmativan tekst o Dorćolu objavio je „Gardijan”, a preporuke Beogradu kao mestu koje vredi posetiti pisali su i „Travel vikli”, „Mond”, „Telegraf”...

Takvi napisi, ali i promocije Beograda kao idealne destinacije za odmore koje Turistička organizacija Beograda već godinama sprovodi širom sveta, doprineli su cifri od 1,25 miliona koliko je gostiju prošle godine obišlo naš grad. To nam je donelo, prema računici koju je nedavno izneo gradonačelnik Zoran Radojičić, oko 300 miliona evra direktnih prihoda, plus dodatni novac zarađen indirektno, koji je, procenjuje se, mnogo veći.
Ali, sudeći prema trenutnoj situaciji, sve bi moglo da se sruši kao kula od karata. Za pokušaj ubistva turizma u Srbiji okrivljuje se virus korona. Brine se i resorni ministar Rasim Ljajić koji kaže da je otkazano 80 odsto aranžmana za februar i mart, a gosti su počeli da otkazuju aranžmane i za april i maj. Pometnja na turističkoj sceni koja je nastala zbog ove bolesti bila je tema i juče održanog Balkanskog turističkog samita „Uzakrota”, najvažnijeg turističkog događaja u našem gradu. Kako prenosi Tanjug, više od 30 predavača iz zemlje i inostranstva govorilo je o rezervacijama, preferencijama putnika, onlajn platformama, turističkom marketingu, ali i o posledicama koje COVID 19 ostavlja na turizam.
– U ovom trenutku je zbog virusa u svim zemljama na Balkanu na snazi krizni menadžment. Zato na samitu razmenjujemo iskustva koja imamo i pokušavamo da zajednički iz tog kriznog menadžmenta izađemo još bolji i snažniji – rekao je Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Beograda.
Turistička godina dobro je, kaže, počela za Beograd, a i u januaru je zabeleženo 29 odsto više dolazaka stanaca nego u istom periodu prošle godine. Od druge polovine februara raste broj otkazanih aranžmana, ali se Popović nada da će naš grad, kao i Srbija, uprkos tome ostvariti veći rast nego 2019. godine.