subota, 04.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:54

Subvencije za električna i hibridna vozila od 250 do 5.000 evra

četvrtak, 12.03.2020. u 16:40
(Фото ЕПА/Фоке Штрангман)

Vlada Republike Srbije je donela Uredbu o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane kupovine novih vozila koja imaju isključivo električni pogon, kao i vozila koja uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem pokreće i električni pogon (hibridni pogon), saopšteno je iz Ministarstva za zaštitu životne sredine.

Ovom uredbom neposredno se podstiče korišćenje ekološki prihvatljivog vida transporta, u okviru sprovođenja mera za poboljšanje kvaliteta vazduha, i u cilju unapređenja kvaliteta životne sredine.

Uredbom se propisuje da pravo na subvencionisanu kupovinu vozila imaju pravna lica, preduzetnici i fizička lica. Pravo na subvencionisanu kupovinu vozila nemaju pravna lica i preduzetnici koji su ostvarili  pravo na subvencionisanu nabavku putničkih vozila za potrebe obnove voznog parka taksi prevoza kao javnog prevoza,  u skladu sa Uredbom o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane nabavke putničkih vozila za potrebe obnove voznog parka taksi prevoza kao javnog prevoza („Službeni glasnik RS“, broj 94/19). Sredstva za  subvencionisanu kupovinu vozila dodeljuju se za kupovinu jednog vozila.

Podsticajna sredstva  u 2020. godini dodeljuju se do iznosa od 120.000.000,00 dinara. Subvencionisana kupovina  vozila sprovodi se isplatom sledećih iznosa:

– za vozila vrste L1 i L2 (moped i laki tricikl), 250 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem dnevnom kursu Narodne banke Srbije, na dan uplate kupoprodajne cene;

– za vozila vrste L3 – L7 (motocikli), 500 evra u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem dnevnom kursu Narodne banke Srbije, na dan uplate kupoprodajne cene;

– za vozila vrste M1 i N1 (putničko vozilo sa najviše devet sedišta i lako teretno vozilo) isključivo na električni pogon, 5.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem dnevnom kursu Narodne banke Srbije, na dan uplate kupoprodajne cene;

– za vozila vrste M1 i N1 koja pokreće, uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem i električni pogon tako da vozilo može bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno da se kreće isključivo na električni pogon, uz obavezu da poseduje spoljni priključak za struju odnosno da se punjenje baterija može ostvariti i iz spoljnog izvora električne energije (PHEV Plug In Hybrid Electric Vehicle), kao i za električna vozila sa ugrađenim sastavom za produženje autonomije kretanja (range extender) sa emisijama CO2/km do najviše 50 g/km,  3.500 evra u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem dnevnom kursu Narodne banke Srbije, na dan uplate kupoprodajne cene;

– za vozila vrste M1 i N1 koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima barem jedan električni motor i može da se bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno kreće isključivo na električni pogon, pri čemu se proizvodnja električne energije za dopunu baterija obavlja unutar samog vozila, sa emisijama CO2 do najviše 100 g /km, 2.500 evra u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem dnevnom kursu Narodne banke Srbije, na dan uplate kupoprodajne cene.            

Uredbom je u odnosu na način kupovine vozila propisan i postupak uplate subvencija, i propisano da se zahtev za dodelu subvencija podnosi Ministarstvu zaštite životne sredine, sa navođenjem dokumentacije koja se podnosi uz Zahtev.  

 

 


Komentari11
77c1a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

GG
A sta je sa registracijom hibridnih i elektricnih vozila? Sta je sa nabavkom polovnih elektricnih i hibridnih vozila? Vozila na TNG su u potpunosti preskocena po svemu? Ovim su se dale povlastice samo i iskljucivo gradjanima koji imaju para da nabave vozila koja su u proseku 25-30.000 EUR pa navise. Registracije za hibridana i elekticna vozila kao i takse na TNG su nam medju najskupljima u Evropi.
islam hajrudin
Svaki je pocetak tezak ,ali ja sam siguran da ovima eko svesnima cekanje od nekoliko sati za pinjenje baterija nece predstacljati neki problem!
odgovor
Potrebno je subvencionasiati vozila na zemni plin.Ona najmanje zagadjuju vazduh.
Мито машна сирома ми мједа гама тоби
Како протумачити ову уредбу Владе Србије? Ко се овде субвенционише, грађани, или продавци електричних и хибридних возила? Ко субвенционише набавне цене ових возила, Влада Србије или грађани Србије? Зашто би просечни грађани Србије, који поседују еколошка моторна возила која троше ТНГ и ЦНГ, путем акцизе, ПДВ-а и атеста субвенционисали продају прескупих електричних и хибридних модела које ће куповати најимућнији грађани Србије? Да ли сте читали Алана Форда? Сећате ли се Супер-Хика?
slamkamenac
Nasa vlada kao da iza sebe ima Americku privredu! Podstice prodaju tudjih proizvoda umesto da podstice ugradju plina u vozila. Kada su vec tako velikodusni o trosku gradjana treba da dele bicikle besplatno a pesake da placaju!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja