četvrtak, 09.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
subota, 21.03.2020. u 19:00 Daliborka Mučibabić

Pešački most od Save do tvrđave prohodan sledećeg meseca

Umesto za 420 dana, kako je to bilo planirano, ovaj posao vredan 200.000.000 dinara biće završen posle čak dve i po godine
(Фото Беоинфо)

Pešački most koji spaja Savsko pristanište i Beogradsku tvrđavu konačno će postati prohodan krajem sledećeg meseca. Do tada će biti završena druga faza projekta, to jest uređenje prostora između mosta i restorana „Bela vista”, potvrdili su za naš list Marko Stojčić, gradski urbanista, i Đorđe Davidović, tehnički direktor firme „Bauvesen”, koja je izvođač radova. Tako će ovaj posao vredan 200.000.000 dinara, umesto da bude okončan za 420 dana, kako je to ranije planirano, biti završen posle čak dve i po godine.

– Po ugovoru, 23. april je rok do kojeg bi sve trebalo da bude gotovo i to više ne dovodimo u pitanje. Do tada će biti završeni svi građevinski radovi. Postavili smo kamene kocke na šetalištu, deo zelenila, a ovog vikenda ugrađujemo fontanu i prskališta. Jedini problem koji može da se pojavi jeste da nam zbog zaraze ne stigne zelenilo iz uvoza i drvena podloga koju smo poručili iz Nemačke. Na ovom gradilištu radi dvadesetak radnika i zasad nemamo poteškoća, poštujemo sve mere zaštite – ističe Davidović.

Ni manjeg projekta ni većeg kašnjenja, ocene su mnogih koji su na osnovu brojnih pompeznih najava u prethodne dve i po godine očekivali da prva direktna veza grada i reke proradi mnogo ranije. Licitiralo se sa rokovima, ali pešaci su se tek u oktobru prošle godine prošetali pasarelom i to svega na dva dana, kada su objekat posetili vajar Mrđan Bajić i njegov britanski kolega Ričard Dikon, autori skulpture „Odande dovde”, koji su je pre 12 godina osmislili.

Most sa tom skulpturom od oktobra je u funkciji, ali ne može da se koristi i dobije upotrebnu dozvolu dok se ne sredi prostor oko njega, što još traje. Jer, građevinsku dozvolu za drugu fazu investitor, Direkcija za građevinsko zemljište, dobio je tek krajem oktobra 2019.

Predstavnici izvođača radova u više navrata uveravali su da u zadatim rokovima završavaju ugovoreni posao. Zašto je onda gradnja pešačke prečice od stotinak metara koja je povezala parking na krovu Beton hale i Sava kapiju, gde se naslanja na Beogradsku tvrđavu, produžena za godinu i po dana?

Početak izgradnje najpre je najavljen za jun 2016, a gradilište je otvoreno tek posle 15 meseci. Trku s vremenom usporilo je preprojektovanje temelja pasarele da ne bi bile oštećene zatege iz 1914. godine, od kojih je izgrađena obaloutvrda. To je, tvrdio je izvođač radova, firma „Bauvesen”, potrajalo oko četiri mecesa. U januaru prošle godine maj je bio u igri za završetak, ali ni to se nije obistinilo. Kao glavna prepreka iskočio je nelegalni objekat od 400 kvadratnih metara tik uz pasarelu, koji je porušen prošlog juna.

Tek tada je Direkcija za građevinsko zemljište mogla da zatraži dozvolu za drugu fazu uređenja prostora – između Beton hale i restorana „Bela vista”. Kada su započeli sređivanje biciklističke staze i fontane na mestu gde treba da bude mašinsko postrojenje za vodoskok, izvođač je naišao na prepreku – tunel koji je povezan sa tvrđavom. Arheolozi su tada obustavili posao, a projekat je menjan da bi posao mogao da se nastavi u delu gde se ne nalazi tunel, tvrdio je „Bauvesen”.

Skulptura je od oktobra 2017. izložena pored gradilišta, a u avgustu prošle godine postavljena je na deset metara visoko postolje u čijoj unutrašnjosti je ugrađen lift. Za izradu tog umetničkog dela „Delta holding” donirao je gradu 300.000 evra, a Saobraćajni institut CIP poklonio mu je projekat kompleksa.

Na gradilištima bez zastoja

Na svim gradskim gradilištima, bilo privatnim ili javnim, radi se normalno, a smanjenje broja radnika zbog ograničenja kretanja i starosti nije veće od 20 odsto, kaže Marko Stojčić, gradski urbanista.

– Na gradilištu „Beograda na vodi” više je od 2.000 građevinaca i tamo se zasad gradi kao u redovnim uslovima. Trudimo se da u vanrednim okolnostima ne zaustavljamo poslove – ističe Stojčić.

Komentari3
0456e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

učitelj nikola
Na fotografiji se vidi 1 radnik sa lopatom a on sam ne može da uradi građevinski objekat.Na tog jednog radnika se kešaju mnogi a masovna je pojava videti kod nas kako se drže ruke u džepovima (a naročito oni koji to ne bi smeli da ih ne pominjem).Opušteno! I mnogo ružno.! Na platformi gde se sada parkiraju automobili je prizemna zgrada koju treba ukloniti ili rekonstruisati i razmisliti da se kao u Budimpešti ,Zagrebu, Grazu postavi lift vozilo od Save do gore.
ко руп ција
Пасарела је првокласан пример ружне и некорисне грађевине која је однела огроман новац и постигла рекорд у спорости градње.
NeshKO
Most bi trebalo da počinje sa gornjeg šetališta, gde svi mi šetamo i gde se šetaju turisti. Ovako ima dosta stepenika dok se ne dodje do samog mosta. Tako da stariji, deca, roditelji sa kolicima, ljudi u kolicima, ljudi sa biciklama, neće moći da ga koriste.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja