Kanali u Veneciji ispunjeni plavom bistrom vodom, po kojoj klize labudovi, pre nekoliko nedelje su zadivili svet… Slična promena dogodila se i u našem televizijskom programu. Mnogobrojne „stručnjake opšte prakse“, samozvane kreatore, influensere, manekene, blogere, teoretičare zavera, repere, folk zvezde i Jutjubere pred kamerama su zamenili zdravstveni stručnjaci, ljudi od znanja i zvanja. Oni nas, iz sata u sat, uveravaju da se nad svetom nadvila opasnost, bolest zvana korona (čije smo ime svi naučili) i koja je već odnela na desetine hiljada života. Ona nam je promenila život ali i sisteme vrednosti. Za nekoliko nedelja svi smo shvatili da junaci nisu ni fudbaleri ni glumci već oni od kojih nam zavisi (svakodnevni) život: zdravstveni radnici, prodavci, novinari, vozači kamiona, đubretari… Po prvi put u istoriji civilizacije možemo spasiti sebe, svoju porodicu, prijatelje, zemlju i ljudski rod tako što ćemo ostati u svojoj kući i čitati ili gledati televiziju. Uostalom, po istraživanjima, mi smo u proseku u idealnim okolnostima provodili pet sati dnevno ispred malog ekrana pa zašto bi nam sad teško palo?
Srećom pa smo, pored specijalnih emisija posvećenih zdravlju i borbi protiv ovog virusa, dobili i dve produkcijski i umetnički kvalitetne serije: „Tajkun“ i „Kalup“. U „Tajkunu“, savremenom dramskom trileru naslovnu ulogu igra Dragan Bjelogrlić a u zanimljivoj podeli uloga one veće dodeljene su manje poznatim glumcima dok su oni najpoznatiji u nešto manjim rolama. U ovoj seriji, za koju je scenario napisao Đorđe Milosavljević a režiju potpisuje Miroslav Terzić igraju i Bane Trifunović, Miodrag Krivokapić, Jelena Đokić, Svetozar Cvetković, i glumci iz regiona Tihana Lazović, Janko Popović Volarić… Ovaj produkcijski prvenac „Flyfier“-a i Telekoma Srbija dokazao je da uz odličan scenario, dobru dinamiku, montažu, fotografiju i dijaloge, u kojima nema ni traga banalnostima, možemo da stvorimo seriju koja staje rame uz rame sa stranim programom.
Četvorodelna serija „Kalup“ se razlikuje od svega što smo do sada gledali na našoj televiziji jer se scenarista i reditelj Vuk Ršumović u njoj bavi delikatnom temom nestanka beba iz porodilišta i višedecenijskom borbom roditelja da dokažu da njihova deca negde žive pod tuđim imenom i sa falsifikovanim dokumentima. Glavna uloga privatnog detektiva i bivšeg policijskog inspektora dodeljena je glumcu Miroslavu Miši Obradoviću a glavna ženska Nadi Šargin. Muziku za „Kalup“ komponovao je Vasil Hadžimanov. I u ovoj uzbudljivoj seriji se nastavlja sa dobrom praksom dodeljivanja ostalih uloga manje poznatim ali kvalitetnim glumcima.