nedelja, 29.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 03.04.2020. u 14:38

Probijen tunel „Čortanovci” na budućoj brzoj pruzi (FOTO)

(Фотографије Танјуг/ Анђелко Утјешановић)

Čortanovci - Ruski RŽD International i domaći graditelji završili su danas, uprkos krizi izazvanoj virusom korona, probijanje desnog tunela „Čortanovci” na budućoj brzoj pruzi od Stare Pazove do Novog Sada.

Direktor RŽD International u Srbiji Mansurbek Sultanov, koji je prisustvovao probijanju tunela, dugog oko 1,1 kilometar, najavio je da će cela deonica od Stare Pazove do Novog Sada biti završena u predviđenom roku, odnosno do novembra 2021. godine.

Nakon probjanja i poslednjeg kubika zemlje u desnom tunelu, radnici sa južnog portala su prošli kroz rupu i pozdravili se uz aplaz sa kolegama sa druge strane.

Sultanov je istakao da je tunel probijen uprkos tome što se radi u otežanim uslovima zbog krize izvazvane virusom korona i da je desna tunelska cev probijena i pre roka, s obzirom da je ranije bilo obećano Vladi Srbije da će to biti učineno polovinom aprila.

Deonicu Stara Pazova-Novi Sad grade ruske železnice zajedno sa domaćim firmama u dužini od 40 kilometara i ona je deo buduće brze pruge od Beograda do Budimpešte koja će biti za brzine vozova do 200 kilometara na sat.

„Ja sam na početku radova na tunelu izjavio da će svi rokovi biti ispoštovani i mi sa invetitorom i resornim ministrstvom i pod kontrolom dve vlade pratimo ovaj projekat. Današnje spajanje južnog i severnog portala tunela je stiglo pre roka”, rekao je Sultanov.

Kako je rekao, probijanje leve tunelske cevi u Čortanovcima, dužine oko 1,1 kilometar, biće završeno u junu ove godine, što je u skladu sa predviđenim rokom. Istakao je da se ta pruga kroz Srbiju nalazi na trasi železničkog Koridora 10, što je jedan od najvažnijih evropskih pravaca.

„Imamo danas 1.000 radnika angažovanih na ovom projektu obzira na sve okolnosti. Korona ne ometa radove, ali mi radimo poštujući sve propise i naredbe države Srbije”, rekao je Sultanov.

On je pročitao pismo ambasadora Rusije Aleksandra Bocan Harčenka koji izrazio veliko zadovoljstvo zbog završetka probijanja desne tunelske cevi i čestitao izvođačima i istakao da je to veoma važna etapa u realizaciji projekta.

Slobodanka Katanić iz Infrastrukture železnice Srbije je zahvalila ruskim partnerima na uloženoj energiji i radu, što je razultiralo završetkom probijanja desnog tunela. Radovi su počeli u avgustu 2017. i sve se odvija onako kako je dogovoreno, rekla je ona.

Ukupna dužina obe tunelske cevi je 2.242,5 metra, a danas je probijena desna cev, dužine 1.086,5 metara. Trasa tunela prolazi kroz složene rudarsko-geološke uslove u vlažnom tlu, a sa strane severnog portala tunel izlazi u zonu klizišta u granicama nacionalnog parka Fruška Gora.

Trenutna realizacija radova na tom objektu iznosi 86 odsto. U okviru istog projekta, u toku je izgradnja i dvokolosecnog vijadukta „Čortanovci”, dužine tri kilometra. Procenat realizacije radova na vijaduktu iznosi 91 odsto.

Vrednost radova na izgradnji tunela i vijadukta „Ćortanovci”, koji se finansira iz kredita Ruske Federacije za modernizaciju srpske železnice, iznosi 337,6 miliona dolara, prenosi Tanjug.

Komentari10
546a6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

rale j tomic
Nije mi jasno sto se ta grupa ne podeli jedni da prave prugu i sine prema NS odnosno Subotici dok drugi buse tunele Sta cekaju na tunel dok voz do subotice ide35/h
Kojic D. Brana dig
Bas sam ,, obradovan ,, koliko se gradjana razume u gradnenje tunela... oni misle da je isto busiti kamen ili tlo sa dosta vode... a gde su nam komentari ,, zasto to nismo radili pre 20 godina ,, Ja cu da cestitam graditeljima , kad su u ovako teskim vremenima uspeli da rade ...
budjoni
Tunel SEVRAN 50 kilometara od Strazbura prema Parizu 3800 metara probijen za 6 meseci druga cev iste duzine probijena za 7 meseci.
Александар Костић
Ово је машина за железничке тунеле, не и за аутомобилске.
Дринко Кончаревић
Цев је цев. Попречни пресек цеви тј. тунела у тоерији је исто. Разлика постоји по димензијама, може да се мења а шта ће "трчати" кроз цев је друго питање. Свакако, опремање тунела за возове и моторна возила није исто. Ово износим на основу искуства од 46 км тунела и 5.125 км мостова за време СФРЈ. Поента мог коментара је да се покрене већ једном бушење тунела испод Иришког венца који је неопходан. Вожња кроз Ириг до Венца је испод сваког стандарада.
Bogdan
Kada ovakva vest prestane da bude senzacija, smatracu da je srbija napredna drzava. Probili tunel pa sta?
Zoran Markovic
@Јован К.: Vest je da je tunel probijen na vreme. Odnosno, da je jedan posao koji je ugovoren i placen iz budzeta i zavrsen (ova faza, ne ceo posao) na vreme. U normalnim drzavama, ako se posao ugovori, onda se i uradi na vreme. Tamo je vest kad nesto kasni.
Јован К.
Претпостављам да, по Вашем мишљењу, у Србији треба да буде пробијен свакодневно један тунел.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja