utorak, 13.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
nedelja, 05.04.2020. u 19:00 Aleksandra Isakov

Škola u kući, a kuća bez televizora

Za decu koja nemaju mogućnost da školske zadatke preuzmu preko modernih uređaja, škole su štampale zadatke i poslale poštom ili podelile roditeljima
Ученици у Основној школи „Сечењи Иштван” (Фото: приватна архива)

Subotica – Kroz učenje na daljinu škola se sada, u vreme vanrednog stanja, preselila u životni prostor učenika, a to nije uvek i mesto koje ispunjava tehničke kriterijume potrebne za školovanje na daljinu.

„Imam učenike koji nemaju ni televizor, ni pametne telefone, a kamoli kompjuter i internet”, kaže za „Politiku” Rejhana Saiti, pedagoška romska asistentkinja koja radi sa jednim brojem učenika osnovne škole „Sečenji Ištvan”. Ipak, kaže Vesna Vajs, direktorica škole, ova deca nisu isključena iz nastave u kućnim uslovima. „U školi imamo 66 mališana koja su socijalno ugrožena, gde više njih koristi isti mobilni telefon, ili nema drugih tehničkih mogućnosti”, kaže Vajs. U školi od preko hiljadu đaka, nešto manje od petine su deca iz romskih porodica od kojih pojedini imaju teškoća i u praćenju nastave na srpskom jeziku. Naročito je to slučaj sa decom u nižim razredima, zbog toga je škola morala drugačije da se organizuje. Vesna Vajs objašnjava da su učiteljice pripremile i odštampale posebne materijale, i u porodicama gde nemaju tehničke mogućnosti, roditelji su uz poštovanje procedure zaštite, pozvani u školu da ih preuzmu. Narednih dana, nakon dve sedmice očekuje se da na isti način roditelji donesu domaće zadatke. Ovakav način rada stavlja na probu i motivisanost  deteta i roditelja da nastave sa obrazovanjem, a tu je i Rejhana Saiti da im u tome pomogne. „Moj telefon neprestano zvoni. Kontaktiram sa preko 200 dece i njihovih roditelja, čim dete ne pošalje sliku domaćeg, učiteljica me o tome izveštava i ja onda zovem roditelje. Ono što je važno jeste da su sva deca obuhvaćena, i da svi rade svoje zadatke koja su dobili”, kaže Rejhana. Tehnička uslovljenost nastave na daljinu donela je i neobične situacije, pa kaže da u porodicama gde imaju više dece, roditelji se podele ko će za koje dete da odgovara na poruke iz škole jer se u početku događalo da pomešaju u kojoj vajber grupi su za koje dete.  Rejhana je morala na papiru da napravi šemu sa kojim roditeljima kontaktira preko vajbera, sa kim preko mesindžera, a sa kim na vocapu.

Dr Milanka Stankić, profesorka srpskog jezika u osnovnoj školi „Sveti Sava” u predgrađu Aleskandrovo, kaže da je uobičajno da u svakom odeljenju ima po dvoje-troje učenika koji su u lošijoj materijalnoj situaciji. „Sada je taj socijalni kontekst došao do izražaja jače nego inače”, kaže nam dr Stankić. Međutim, kaže da se ni u učionici nije ocenjivalo da li je rad izložen na papiru ili u  „pauer point” formatu, već sposobnost, trud i znanje učenika. I u ovoj školi, roditeljima dece koja nemaju tehničke mogućnosti za učenje na daljinu poštom su podeljeni zadaci i lekcije koje treba da nauče. „Mi smo sada u situaciji da i deca i roditelji treba da budu svesni toga da vode bitku za znanje”, kaže Stankić. Ipak, ni jedno dete u ovoj situaciji nije prepušteno samo sebi, i sva su obuhvaćena nastavom. „Ovo je neočekivana situacija i ko god je reši ima peticu iz života. Međutim, stvari ne bi trebale da se podrazumevaju, jer ih onda ne preispitujemo”, kaže Stankić i dodaje da ni nastavnici nisu bili u zakonskoj obavezi da imaju pametne telefone sposobne za složene platforme, a kamoli da se to sada očekuje od učenika. „Ovo je prilika i da kada se ovo završi država mora da uloži u to da svaki učenik i učesnik nastavnog procesa na raspolaganju ima i odgovarajuću tehničku opremljenost”, smatra Stankić.

Komеntari2
b1b12
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dzordz
sjajan clanak. ni u beogradu nemaju sva deca uslove za rad preko interneta, neka nemaju podrsku u kuci kako da se snadju i koriste. to treba dobro zapamtiti i raditi na tome za u buducnost. sigurno je da nazad nema. sledeci korak je ukidanje knjiga i ono besmisleno nosenje u skolu punog ranca na malenim ramenima prvaka
Milutin
Nemaju ni svi nastavnici ni kablovsku ni racunare, ali to ministra ne zanima. Ocekuje se da se nastava nesmetano odvija, kao da svi imamo novca za savremenu tehniku,a ne da su nam vecini u ovoj zemlji, plate u visini minimalca.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja