ponedeljak, 01.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 14.04.2020. u 08:32

Astronomi uočili dosad najmoćniju supernovu

(Фото Пиксабеј)

VAŠINGTON – Astronomi su uočili do sada najmoćniju supernovu, a najveća do sada registrovana eksplozija zvezde deset je puta snažnija od normalne supernove i 500 puta sjajnija.

To su preneli naučnici iz Britanije i SAD-a u istraživanju objavljenom u magazinu Nature Astronomy, koje prenose svetski mediji.

Astronomi sa univerziteta u Birmingemu i iz Harvard Smitsonian centra za astrofiziku u SAD svoje otkriće, nazvano SN2016aps, opisali su kao „ekstremno snažnu supernovu masivne zvezde”.

Osim po veličini i sjaju, bila je „spektakularna” i po drugim svojstvima, rekao je koautor istraživanja Edo Berger sa univerziteta u Masačusetsu.

Takva supernova emituje samo jedan posto svoje energije u vidljivom svetlu, ali SN2016aps emituje mnogo veći deo od onog koji je uobičajen.

Naučnici su procenili da SN2016aps ima energiju kao 200 kvadriliona gigatona TNT eksploziva, preneo je Tanjug.

Eksplozije poput ove, smatraju naučnici, mogle bi da nam pomognu da saznamo o supermasivnim zvezdama koje su mogle postojati u ranom svemiru.

Komеntari4
d6655

bata
sve je to ok, ali bi trebali malo da okrenu teleskope ka zemlji jer ima toliko toga nepoznatog u našem neposrednom okruženju
Драгослав Мићић
Можда дешавања у космосу утичу и на тренутну пандемију, чим је, у релативно кратком року, захватила читаву Плаву планету. Научници су проценили енергију експлозије звезда, па ће, ваљда, прерачунати и то колико све то утиче на Земљу.
Људски гениј
Како су могли пре више од 2000 година да рачунају удаљеност сунца или месеца тако и ово. Наука је заиста чудо!
200 квадрилиона гигатона ТНТ
Kako izracunase kad je 3,6 milijardi svjetlosnih godina daleko? Ti naucnici su cudo.

logo