sreda, 03.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 14.04.2020. u 11:25 Dejan Aleksić

Biciklisti traže žute trake za dvotočkaše

Предлог како би могле да изгледају стазе за бицикле

Doba vanrednog stanja prestonički biciklisti vide kao priliku da se građani, naročito oni koji su navikli na redovan javni prevoz, koji je trenutno ukinut, okrenu zdravim navikama. U ovim okolnostima osim pešačenja to bi, prema predlogu biciklista, mogla da bude i vožnja ovih dvotočkaša. Kako ističu u udruženju građana „Ulice za bicikliste”, pandemija virusa korona drastično je izmenila živote i načine kretanja ljudi jer je javni saobraćaj od najefikasnijeg masovnog prevoza putnika postao najveći rizik za širenje zaraze zbog čega je i ukinut. Ipak, dosta ljudi ima potrebu da ode od tačke A do tačke B, ako ni zbog čega drugog ono makar u nabavku i da se završe osnovni dnevni poslovi.

Zbog svega ovoga ovo udruženje, ali i inicijativa „Ne davimo Beograd” predlažu gradu da se privremenim usklađivanjem saobraćajne infrastrukture, odnosno prenamenom žutih traka za bicikle, građanima ponudi alternativa za kretanje u trenutnim okolnostima.

– U meri u kojoj se pokažu efikasnim, žute trake bi mogle ostati namenjene biciklistima i posle završetka pandemije. Beograd ne bi bio jedini grad koji je pošao ovim putem. Među gradovima koji su prenamenili saobraćajne trake tako da favorizuju biciklistički saobraćaj u vreme ovog virusa su Budimpešta, Berlin, Bogota, Meksiko Siti, Njujork... Predlažemo da i naš grad krene ovim putem i primeni ovo jeftino rešenje – ukazuju u udruženju i inicijativi podsećajući da je naša prestonica jedan od gradova sa izrazito velikim udelom putovanja u javnom prevozu, odnosno da ga koristi gotovo polovina građana.

– Ovako visoka upotreba javnog prevoza pre je odraz finansijskih mogućnosti građana nego njihove svesti o održivosti saobraćaja (jer ne mogu svi da priušte automobil). Zato se bicikl u vreme pandemije nameće kao odlična alternativa. On obezbeđuje i izolaciju i istovremeno je zdrav vid transporta. Pohvaljujemo inicijativu gradskog urbaniste Marka Stojčića koji je

pozvao građane da koriste bicikl kao sredstvo prevoza. Ukazujemo da je sada pravo vreme da se učini sledeći korak i da se biciklistima i fizički olakša i ohrabri kretanje na beogradskim ulicama dok traje pandemija – kažu u udruženju i inicijativi.

Kako naglašavaju, vožnju bicikla u vreme pandemije preporučuje i Svetska zdravstvena organizacija jer je to zdrava i poželjna aktivnost ukoliko se korisnici pridržavaju mera opreza.

Iz „Ulica za bicikliste” i „Ne davimo Beograd” predložili su i spisak saobraćajnica na kojima bi se formirale žute trake za dvotočkaše.

To bi trebalo da budu Bulevar despota Stefana, Kralja Milana, Sarajevska, Brankov most, Svetogorska, Bulevar vojvode Mišića i Požeška. Predlog je da se na ovim saobraćajnicama iscrta simbol biciklista. Istovremeno, predloženo je i da se u Kraljice Natalije, Gavrila Principa, Svetogorskoj, Takovskoj, Kneza Miloša, Višnjičkoj, Bulevaru kralja Aleksandra, Makenzijevoj, Dimitrija Tucovića, Makedonskoj i Glavnoj u Zemunu iscrtaju privremene biciklističke trake u krajnjim desnim saobraćajnim trakama, a da se u Kraljice Marije, 27. marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana žuta traka obeleži za javni prevoz i bicikliste.

Komеntari10
27a1f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Fitipaldi
Predlog za Zemun je bezveze, niko ne vozi Glavnom, svi tu voze pored reke, ali zato Zemun ima potencijal u čitavom Gornjem gradu gde su duž svake ulice široke zelene površine. Ne bih nikad predlagao oduzimanje prostora zelenilu, ali je inače većim delom uništeno i ljudi ga koriste, iako je javno, za svoj privatni parking i biznis. Isto tako investitori čim završe zgradu betoniraju zelenu površunu i iscrtaju parkinge za svoje stanare kojima to lepo uračunaju u cenu kvadrata.
smb
zapadnoevropske zemlje davno voze ne samo mehanicke vec i elektricne bicikle,u gradovima skoro svaka ulica ima biciklisticku traku, saobracajni propisi su vec davno prilagodjeni. u poslednje vreme ima sve vise i tricikla, jedan tocak ispred, dva pozadi, mehanicki ili e-bike. nemacka firma Wulfhorst - spezijalne bicikle (Spezialdreiräder/Elektrodreirad) i holandska firma Van Raam ima i prodajne centre i servise za njih sa dva ili tri tocka, sa strujom ili bez i vozi se po svakom vremenu. pozdrav.
Бранислав Станојловић
Бицикли су ВОЗИЛА. Зашто њихови возачи нису ОБАВЕЗНО осигурани и зашто ти учесници у саобраћају РЕТКО поштују саобраћајне прописе?
Zoran Bukvić
Zato što : 1. Vozači bicikla skrivljuju neuporedivo manje nesreća nego vozači motornih vozla 2. Zato što rasterećuju zdravstveni sistem 3. Zato što nisu u posedu opasne stvari (raspitajte se malo, kad vozite auto, možete da ugrozite druge ljude fatalno) Što se tiče saobraćajnih propisa, njih ćete moći da zahtevate a bicikliste onda kad im stvorite propisnu infrastrutkuru.
dusan1
Jesu VOZILA ali ne MOTORNA VOZILA pa isto kao konji ili volovi ne moraju biti osigurani :) Mada ako imaju električni motor i kreću se brzinom većom od brzine pešaka (4 Km/h) spadaju u MOTORNA VOZILA i onda osim osiguranja treba da imaju i tablice i vozači odgovarajuću dozvolu.
Бранислав Станојловић
У мојој младости пре 5-6 деценија бицикли су разумно били забрањени у центру Београда. Што су камиказе је њихова ствар, али стварају неприлике за све остале.
Божа
Због смањења загађености ваздуха, гужви и буке, неби било лоше такођер стимулисати и електро скутере и е-моторцикле. Штета што за сада још не постоји фабрика Тесла аутомобила у Србији.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja