subota, 08.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 15.04.2020. u 12:02

Pomoć frizera u borbi protiv epidemije u Vuhanu

(Гуангминг фото: Вухан дневни извештај с првих линија)

Dana 6. aprila 2020. godine, istaknuti velnes centar u tržnom centru u Ćiaokou distriktu u Vuhanu, koji je obustavio posao više od dva meseca, normalno je nastavio s radom, kao i njegov frizerski salon „Msutree”. Kako bi se uslovi života olakšali ljudima nastanjenim u blizini šoping centra, vlasnik frizerskog salona Džou Džaohuej, inicijator usluga šišanja za opšte dobro, jedan je od prvih koji je nastavio posao preduzimajući mere zaštite u skladu sa zahtevima nadležnih organa.

Kako bi obezbedili sigurnost, frizerski saloni i šoping centri su uspostavili dvostruke odbrambene mehanizme. Pre nego što kupac poseti u tržni centar treba da dobije „kod zeleno” od radnika tržnog centra, što podrazumeva dezinfekciju i merenje telesne temperature; a pre ulaska u frizerski salon osoblje salona će opet ponoviti proces dezinfekcije i merenja temperature.

Džou Džaohuej je u razgovoru s novinarom izjavio: „Da bismo sprečili okupljanja mušterija u frizerskom salonu, termine mušterijama zakazujemo isključivo telefonom. Radnici u salonu nose zaštitne maske sve vreme i dezinfikuju površine pre upotrebe krpa, makaza i drugih uređaja, a salon se takođe dezinfikuje svakog sata.„

Osvrnimo se na 14. februar kada Džou Džaohuej dobija poruku od prijatelja koji mu prosleđuje vest o regrutaciji frizera – dobrovoljaca u Tongđi bolnici. Tada je posvetio pažnju medicinskom osoblju koje daje sve od sebe u borbi protiv epidemije, jer njihov posao je organizovan kao prva linija fronta u ratu protiv epidemije. „Kao frizer, nadao sam se da mogu da uradim nešto za ove nesebične borce na prvim linijama odbrane.„ Tako su Džou Džaohuej i Džou Hajven, radnici frizerskog salona, popunili aplikaciju.

Džou Džaohuej je rekao da je u početku šišanje za dobrobit zajednice bilo rezervisano samo za medicinsko osoblje na prvim linijama, što ih je učinilo veoma nervoznim. Međutim, u kasnijim susretima, medicinsko osoblje im je detaljno objasnilo metode širenja virusa, mere predostrožnosti i opšte informacije o epidemiji, a to im je dosta pomoglo da se opuste. Znanje o ovoj temi takođe pruža veliku pomoć tokom zaštite tih dana.

Od dobrotvornog rada ispunjenog neizvesnošću i nedaćama do normalizacije rada frizerskog salona Džou Džaohuej je konstantno bio preplavljen emocijama. Objasnio je da su tokom epidemije, da bi osigurali zaštitu i prevenciju, nalazili mnoga mesta za šišanje. Na primer, otvorene balkone i čekaonice u hotelima i sl. Najimpresivnije je bilo šišanje kurira na zadnjem sedištu električnog auta u tzv. „frizuru kao spas”, poduhvatu na bojnom polju epidemije.

Tokom dobrotvornog rada u vreme epidemije bilo je pruženo mnogo više usluga šišanja nego inače. Najviše usluga šišanja bilo je na Đinghan odeljenju biroa za javnu bezbednost. U radno vreme, od 8 do 17 časova, usluženo je ukupno 127 osoba. Mnogi pojedinci kontaktirali su s njima preko preporuke i „Vičeta”. Od medicinskog osoblja, osoblja javne službe i bezbednosti, pa sve do radnika novinskih medija i radnika u zajednici, usluge šišanja su bile pružene svima, kada je to bilo potrebno.

Ljudi u Vuhanu neguju život. Tokom epidemije veliki broj ljudi se odazvao na poziv vlade ostajući u svojim domovima. Frizer Džou Džaohuej pamti ovu situaciju, iako vreme prolazi i sve se menja nabolje. Rekao je da bi sada, kada se situacija poboljšala, trebalo da pružimo ljudima najbolje uslove i usluge i da im zahvalimo na njihovom doprinosu u borbi protiv epidemije u Vuhanu.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja