subota, 28.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ponedeljak, 20.04.2020. u 13:44

Povećan broj poziva zbog bezbednosti dece na internetu

(Пиксабеј)

Sajberbuling, vrbovanje, zloupotreba profila na društvenim mrežama, ucene, pretnje, opasne lažne igre, sa svim ovim se deca suočavaju sada više u toku vanrednog stanja, jer i provode više vremena na internetu.

Od svega toga se mogu zašititi besplatnim pozivom na broj 19833 Nacionalnog kontakt centar za bezbednost dece na internetu, koji je u toku vanrednog stanja primio znatno veći broj poziva nego u redovnim okolnostima i uglavnom su zvala deca.

Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić rekla je za Tanjug da deca uglavnom traže pomoć i savete kako da izađu na kraj sa takvim problemima.

„Problemi koji su inače postojali i dalje se pojavljuju. Nisu se smirili u ovim okolnostima, već naprotiv, čini mi se neki su se neki standardni problemi potencirali”, objasnila je Matić za Tanjug.

Tokom čitave kampanje i prethodnih godina uvek se govorilo o zaštiti, prevenciji i bezbednosti dece na internetu, objašnjava Matić i daje savete i deci i roditeljima kako da se zaštite.

„Najvažnija je zaštita ličnih podataka, ne deliti informacije sa drugima o tome gde se nalazite, a ni podatke o članovima porodice. Vrlo je važno nikada ne ulaziti u kontakt sa nepoznatim osobama. To su ključna pravila, koja i sada u ovim uslovima ponovo potenciramo deci. Sve ono na čemu smo insistirali prethodnih godina u kampanjama sada dolazi do izražaja. Sada se vidi najbolje koliko je neophodno bilo raditi sa decom i edukovati ih na ovu temu”, istakla je državna sekretarka.

Karakterištično je da su roditelji manje vešti kada je u pitanju upravljanje savremenom tehnologijom, kako kaže Matić, i mnogo se slabije snalaze na društevnim mrežama.

Ona naglašava da u ovakvim okolnostima roditelji moraju biti mnogo oprezniji i moraju kontrolisati sa kim deca komuniciraju putem društvenih mreža i kako provode vreme na interentu.

„Nažalost u prethodnom periodu smo imali prijave našem kontakt centru da je čak na nekim platformama za učenje dolazilo do zloupotreba i širenja određenih poruka i sadržaja koji nisu primereni za decu”, navela je državna sekretarka.

Ministarstvo trgovine i Unitas fond su pokrenuili akciju u kojoj im pomaže 15 javnih ličnosti a pod nazivom „Surfuj bezbedno”, čime će deci biti poslata poruka da i dalje moraju biti obazrivi i oprezni prilikom komunikacije na društvenim mrežama.  

Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu je prvi i za sada jedini institucionalni mehanizam u regionu koji se bavi prevencijom i reagovanjem na ugrožavanje dece u digitalnom okruženju, pružajući mogućnost građanima da se besplatno obrate na broj telefona 19833 ili putem onlajn platforme „Pametno i bezbedno”.

 

Komentari0
412ee
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja