subota, 05.12.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 23.04.2020. u 17:01 Dejan Aleksić

Pešačko-biciklistički most za manje automobila na Adi

Budući pešačko-biciklistički most koji će povezati Adu Ciganliju i Novi Beograd trebalo bi da doprinese i da bude manje automobila u okolini „beogradskog mora”, ocenio je juče gradski urbanista Marko Stojčić. Kako je istakao, što se Ada više uređuje, ona je sve privlačnija, ali baš zato ima i sve više automobila kojima sugrađani do nje stižu.

– Zato će namena ovog mosta biti prvenstveno da „prebaci” pešake i bicikliste sa novobeogradske strane na najveće beogradsko izletište. Kao što znamo, Novi Beograd i Zemun su veličine Novog Sada, tako da je reč o zaista velikom broju ljudi koji dolaze na Adu automobilom. Na ovaj način oni će se zaustaviti na mestu gde pravimo javnu garažu sa 300 parking mesta. Oni će, naravno, preći biciklom ili peške na Adu, a pozicija je takva da je moguća distribucija ljudi levo i desno od mosta jer je u pitanju Ulica omladinskih brigada, jedna od najznačajnijih saobraćajnica na Novom Beogradu, i prirodno je da se tu i završi – istakao je Stojčić za Studio B.

Prema njegovim rečima, prostornu analizu idejnog rešenja izradila je služba glavnog gradskog urbaniste, a ona će biti dodatno razrađivana.

– U arhitektonsko-likovnom smislu veoma je atraktivna skulptura koja će se nalaziti na tom prostoru i koja povezuje dve zelene obale. S obzirom na to da se radi o pešačko-biciklističkom mostu, sada ne možemo tačno da kažemo koliko će iznositi vrednost radova, da li će biti oko sedam ili osam miliona evra, ali dugoročno će se svakako isplatiti jer ćemo zaštititi Adu Ciganliju – naglasio je Stojčić.

Komentari23
a0559
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

milan lala
Potreban je most za pesake i bicikliste, a kraj njega jos jedan mosta za elekticni -buss i motocikle na struju . Normalno da i dalje ostane prevoz sa camcima i brodicama , sta cemo bez romantike u camcu . A na Adinoj strani tu gde most zavrsava trebaju biti izgradjeni sa obezbedjenjem parkinzi za bicikla / motore , pa onda mali kafe -restorani , picerije , cevapcinice... itd , tako da svako bude zadovoljan , da cak i Mihailo nadje jeftinu kaurmu ahaha.
Jovan
Niste objavili moj komentar "sve zemlje u svetu cuvaju svoje stare mostove" kao deo istorije. Stari Savski Most , je Maskota Beograda, misljenje je vecine stari obrazovanih i skolovanih gradjana Beograda, koji poznaju istoriju svog grada . Ovo sto nam se nudi , kao novi projekti , su ustvari, kopije projekata iz sveta stare po dvadesetak i vise godina. Da bi se zastitila Ada i priroda u njoj , potrebni su jeftini projekti od prirodnih materijala.
ACA
@Aleksandra, ako niste primetili to je samo skica. Tog mosta još uvek nema. Tako da nema šta da se sruši...
Nestor
@Aleksandra Bez uvrede, ali ako ste već došli u Beograd ko zna odakle, trebalo bi da se malo upoznate sa njegovom istorijom a ne da mlatite ko ,,Maksim po diviziji,,.
Gordana
Lepa ideja, sad treba ici do kraja sa studijom urbanisticke integracije...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja